Károg
a kazár mert neki nem jutott zsinagóga
HELLER ÁGNES AZ MSZMP-S “DEMOKRATA”
Lukács
György bősz tanítványa, akinek manapság akkora a szája a
Magyarországon dúló zsidóüldözésről, náci térhódításról,
hogy az majdnem szétreped, az MSZMP regnálása alatt jól
bizonyította gyávaságát és gumigerinc tartását. Hogy akkor
mekkorát hazudott, azt nehéz ma megítélni. Azt viszont nagyon jól
tudjuk, hogy gyakorló demokrataként 2011 március elsején az
Európa Parlamentben a valótlanságok tengerét öntötte a médiára
a Budapesten 2006. október 23-án történtekkel kapcsolatban.
Az
akkori, a Zöldek, és az Európai Szabad Szövetség
(EFA) szervezésében megtartott nyílt vita jól bizonyította ennek
a szélsőbalos kommunista “filozófusnak” a magyarellenességét
és azt, ami a kommunisták sajátja: a hazugság.
Itt
egy dokumentum, melyből kiderül Heller “elvtársnő”
gumigerincének valódisága. Roppant tanulságos, érdemes
végigolvasni.
Köszönet
45-56 Közötti Politikai Elítéltek Közösségének a
dokumentumért
No,
hát ez a Heller Ágnes oktat ki minket demokráciából, és
hazudozik hazánkról. Pártunk és kormányunk pedig hagyja, had
romboljon tovább. Ja, persze, hogy hagyja, hiszen elszámoltatás
sem volt…
Fejeljük
meg ezeket a gondolatokat egy kis emlékeztetővel, mégpedig annak a
bizonyos nyílt vitának a magyar nyelvű teljes átiratával,
melyről az imént már említést tettünk. Nem árt emlékezni,
mert képesek vagyunk elfeledni ellenségeink nemzetellenes tetteit.
A
teljeskörű fordítás először itt a Nemzeti
InternetFigyelőnjelent
meg Kaslik
Péter kollégánk
jóvoltából, akinek újra külön köszönjük munkáját. Kérjük
ugyanakkor a többi nemzeti hírportált, hogy segítsenek abban,
hogy ne merüljön feledésbe az a cselekedet, melyet ez az immáron
liberális “gondolkodású jóasszony” képvisel. A
teljes anyag forrásmegjelöléssel és a link megadásával szabadon
közölhető.
(NIF)
Heller Ágnes hazugságai teljeskörűen, először magyarul
A
hazai médiumok szántak ugyan néhány sort és képkockát annak a
vitanapnak, melyet a közelmúltban folytattak az Európai
Parlamentben azzal a Heller Ágnessel, aki nagyon sok
ismert hazai liberális “gondolkodó” példaképe
mind a mai napig. Lelkük rajta, hogy mi az, ami miatt hasra kell
esni egy ilyen nyíltan is hazugságon kapott, magát filozófusnak
tartó vénasszony előtt.
Heller
annak a Lukács Györgynek (Löwinger
György Bernát) a tanítványa,
aki az 1919-es patkánylázadás idején a terror alkalmazásának
egyik legelszántabb képviselője, a Vörös Hadsereg
politikai biztosaként többszörös gyilkos, akinek az
értékrendjében az erőszak általános érvényű volt. Úgy
látszik a tanítvány tökéletesen elsajátította mesterének
filozófiáját. Neki a Budapesten 2006. október 23-án történtek
nem jelentenek semmit, főként nem erőszakot. Heller tehát jó
tanítványnak bizonyult, amit igazolnak majd az alább olvasható
sorok is. A sokak által oly nagyra tartott Heller Ágnes most
ország-világ előtt bemutatkozott, és lejáratta magát,
eszmerendszerét, filozófiáját.
Hellernek,
a “nagy filozófusnak” az angol pongyolasága, félreérthetősége,
sőt több helyen az érthetetlensége az, ami éppen “nagyságának”
törpeségét bizonyítja, miközben már csupán az a konc maradt
neki és társainak, amit zsigerből is védenie kellett. Ezt tette
törvényszerűen a március elsején megtartott nyílt vitán
Brüsszelben. A teremben ülő és határozottan kérdező Morvai
Krisztina fellépésére egy zavarodott egyén válaszolt, miközben
a jelen lévő liberálisok és zöldek olyan viselkedést
tanúsítottak, melyből világosan kitűnt, hogy kik ők és mit
képviselnek az Európai Unió padsoraiban, hogyan alkalmazzák
szájízük szerint a kettős mércét és micsoda ripacsok is
valójában. Jól megmutatták ezek a képviselők, hogy az
euró-atlanti liberalizmus és demokrácia már lényegében
megbukott, miközben vendégük szájából fröcsögött a
magyarellenesség és a magyargyűlölet.
Kaslik
Péter fordításában most egy kicsit nagyobb tér nyílik meg
olvasóink előtt, hiszen Heller Ágnes “vendégeskedése” másfél
órájának leirata jól mutatja, micsoda “filozófusi
magasságokban” is lebeg az az asszony, akit szégyen lenne és nem
is szabad magyarnak tartani.
(NIF)
Veszélyben a Magyar Demokrácia?
Nyílt
Vita az Európai Parlamentben
Heller Ágnessel
A Zöldek, és
az Európai Szabad Szövetség (EFA) szervezésében
Brüsszel,
2011. március 1. kedd, 15: 00 – 16: 30
Az
Európai Parlamentben megtartott fenti vita angol, és magyar nyelvű
felszólalásainak teljes magyar nyelvű átirata
A
fordító megjegyzései
A
magyar nyelvű szövegről: Az
itt olvasható hosszabb szöveg a fenti „Vita” angolul, és
magyar nyelvű hanganyagának átiratát tartalmazza. A magyarul
elhangzott felszólalások szövege, a magyar nyelvű felszólalások
közvetlen átirata. Az angolul elhangzott szöveg magyar fordítása,
ahol csak lehetséges, a magyar nyelvtan szabályait követi. Azokban
az esetekben azonban, ahol a szórend angolul is téves, ott a magyar
fordítás is a felszólaló szavainak a tényleges (angolul is
téves) sorrendjét tükrözi. Az angol eredeti alapján készült
magyar szöveg nem tartalmaz „szépítéseket” vagy
„kiegészítéseket”, de tudatos ferdítéseket sem. A jelenlegi
magyar szöveg az elhangzottak pontos magyar nyelvű értelmezését
igyekszik rögzíteni. Ahol a magyar szöveg rosszul hangzik, vagy
értelmezhetetlen, ott a szöveg angolul is rosszul hangzik, és
értelmezhetetlen.
Heller
Ágnes angol tudásáról:
Heller Ágnes angol kiejtése, és hangsúlyozása téves, és
hanyag. Mondatszerkesztése nem követi sem az angol nyelvtan
szabályait, sem az angol gondolkodásmód szellemét. Heller
Ágnes nem ügyel sem az angol igeidőkre, sem a szóvégződésekre,
vagy a mondat állítmányának az érzékeltetésére.
Mondatai, hol darabosak, hol pedig ismétlődő „betoldások”
sorozatai. Heller Ágnes, egy-egy már befejezettnek tűnő
gondolatát gyakran tovább tetézi, és emiatt roppant nehéz
megállapítani, hogy az egyik mondat hol ér véget, és hol
kezdődik a másik.
Heller
Ágnes, mint előadó:
Heller Ágnes hangvétele számonkérő, erőszakos, és kapkodó.
Orgánuma hevült, és zaklatott. Hangneme ellentmondást nem tűrő,
fölényes, és kioktató. A vita folyamán Heller Ágnes
felháborodást mímelve legalább két esetben arra hivatkozott,
hogy szavait félreértelmezték.
Kaslik
Péter
– – –
– – – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – –
Helga
Trüpel,
az Európai Parlament Képviselője: 0:00.0
Uraim, és hölgyeim, kedves barátaink. Köszönjük, hogy megjelentek ezen az én nézetem szerint igen fontos vitán, a Magyarországon lévő jelenlegi helyzetről szóló vitán. Nagyon örülök, nagyon boldog vagyok, hogy igen kedves barátom Heller Ágnes ma jelen van. Mi sok éve ismerjük egymást az igen fontos politikai vitákban vettünk részt Brémában, Budapesten. Volt egy találkozónk New Yorkban. Mi nagyon közel vagyunk egymáshoz, és különböző kérdésekről beszélgettünk, és Brémában, Bréma városállamban van a Hannah Arendt Díj a politikai gondolkodók számára, és Heller Ágnes kitüntették ezzel a politikai gondolkodás szabadságának kitüntetésével. Budapesten született 1929-ben. Ő zsidó magyar származású filozófus, és 1977-ben hagyta el Magyarországon. Ausztráliába ment, a melbourne-i egyetemre és ő(hímnemet használ; „he”. A helyes megjelölés? „she.”) ott egyetemi tanár volt 1978-tól 1983-ig, és azután a new yorki New School for Social Research tanára (professzora) volt, Hannah Arendtet, a másik fontos zsidó filozófust követően New Yorkban.
Uraim, és hölgyeim, kedves barátaink. Köszönjük, hogy megjelentek ezen az én nézetem szerint igen fontos vitán, a Magyarországon lévő jelenlegi helyzetről szóló vitán. Nagyon örülök, nagyon boldog vagyok, hogy igen kedves barátom Heller Ágnes ma jelen van. Mi sok éve ismerjük egymást az igen fontos politikai vitákban vettünk részt Brémában, Budapesten. Volt egy találkozónk New Yorkban. Mi nagyon közel vagyunk egymáshoz, és különböző kérdésekről beszélgettünk, és Brémában, Bréma városállamban van a Hannah Arendt Díj a politikai gondolkodók számára, és Heller Ágnes kitüntették ezzel a politikai gondolkodás szabadságának kitüntetésével. Budapesten született 1929-ben. Ő zsidó magyar származású filozófus, és 1977-ben hagyta el Magyarországon. Ausztráliába ment, a melbourne-i egyetemre és ő(hímnemet használ; „he”. A helyes megjelölés? „she.”) ott egyetemi tanár volt 1978-tól 1983-ig, és azután a new yorki New School for Social Research tanára (professzora) volt, Hannah Arendtet, a másik fontos zsidó filozófust követően New Yorkban.
Heller
Ágnes mindig a kommunista elnyomás ellen volt, és a liberális
demokrata gondolkodás, és a nyitott, és demokratikus társadalmak
híve volt. Megvolt a vitánk a magyar nyelvtörvényről, és a
sajtószabadságról, és ez nézetünk szerint nagyon veszélyes a
sajtószabadságra, és a nyitott társadalomra nézve. 1:58 Most
jöttem egy gyűlésről, ahol a Média Inter Group bizonyos
szakértőivel beszéltünk, és igen világos, hogy nincsenek
megelégedve a Bizottságnak a magyar nyelvtörvényhez való
hozzáállásával. Mi kérjük („calling”) ennek
a törvénynek a megújítását („renewal”)
tekintetbe véve az igen fontos érdekfelek („stakeholders”),
és a civil társadalmat Magyarországon, hogy lépések történjenek
egy megújított és valóban demokratikus médiatörvény felújítása
érdekében.
Egy
(másik) igen fontos szempont is, felmerült az egész Európát
érintő igen fontos szempont is felmerült, ami nagyon fontos a
sajtószabadság szempontjából Nem csak Magyarországról
beszélünk, hanem több más országról is, és volt egy határozat
és nem csak a kiegyensúlyozott médiáról van szó, hanem a média
kötelességéről is, hogy megsértsen, felkavarja a kedélyeket,
felháborítson. Ez része a sajtószabadságnak, amelyet világossá
kell tennünk, különben nincs igazi szabadság. Ágnes, és ami
szerintem nagyon fontos, mert ő az év egy szakaszában Budapesten
él, és a Tudományos Akadémia tagja Magyarországon. Az év másik
részében New Yorkban van. Megy világszerte előadásokat tartani,
egyetemistákkal beszélget, nyitott vitákban, és most el fogja
mondani az ő értelmezését arról, hogy jelenleg mi történik
Magyarországon, és arról, hogy Orbánnak mi a szándéka. A sző a
tied Ágnes. Nagyon örülünk, hogy itt vagy.
Heller
Ágnes 3:50.9.
– 29:16.4
Kedves Helga, köszönöm szépen a meghívást, és köszönöm szépen mindenkinek, akik az én régi barátaim. Boldog vagyok, hogy a Fidesz néhány képviselője is itt van, mert én valódi vitát szeretnék, mint mindig. Nem vagyok politikai előadó, és nyilván nem vagyok politikus, még politikai szakértő sem vagyok, én egy szegény filozófus vagyok. Ezek szerint, amit mondok, azt, mint értelmiségi mondom, és hangsúlyozom, mint liberális értelmiségi. Hangsúlyoznom kell, hogy liberális értelmiségi, mert az utóbbi időben a liberalizmus szó a magyar sajtóban, a magyar jobboldali sajtóban a devilish ördögi, csaló, ellenség, nem nemzeti, különös, és valami nagyon idegen, szitokszó lett. Ezért én nyíltan mondom, hogy liberális személy vagyok, liberális filozófus vagyok, aki számára a bírálat fontos, akinek nem lehet megmondani, hogy valamit el kell fogadnia, hanem mindig meg kell nézni, amit ajánlanak a számodra, és magadnak kell eldönteni, hogy az helyes, vagy helytelen. És, ha azt gondolod, hogy valami téves, azt meg kell mondani, meg kell mondani nyíltan, nem csak a lakásodban kell megmondani, nem csak a barátaidnak, hanem a nyilvánosság számára („for the public” a helyes kifejezés itt: „in public”, vagy „publically)
Kedves Helga, köszönöm szépen a meghívást, és köszönöm szépen mindenkinek, akik az én régi barátaim. Boldog vagyok, hogy a Fidesz néhány képviselője is itt van, mert én valódi vitát szeretnék, mint mindig. Nem vagyok politikai előadó, és nyilván nem vagyok politikus, még politikai szakértő sem vagyok, én egy szegény filozófus vagyok. Ezek szerint, amit mondok, azt, mint értelmiségi mondom, és hangsúlyozom, mint liberális értelmiségi. Hangsúlyoznom kell, hogy liberális értelmiségi, mert az utóbbi időben a liberalizmus szó a magyar sajtóban, a magyar jobboldali sajtóban a devilish ördögi, csaló, ellenség, nem nemzeti, különös, és valami nagyon idegen, szitokszó lett. Ezért én nyíltan mondom, hogy liberális személy vagyok, liberális filozófus vagyok, aki számára a bírálat fontos, akinek nem lehet megmondani, hogy valamit el kell fogadnia, hanem mindig meg kell nézni, amit ajánlanak a számodra, és magadnak kell eldönteni, hogy az helyes, vagy helytelen. És, ha azt gondolod, hogy valami téves, azt meg kell mondani, meg kell mondani nyíltan, nem csak a lakásodban kell megmondani, nem csak a barátaidnak, hanem a nyilvánosság számára („for the public” a helyes kifejezés itt: „in public”, vagy „publically)
Ez
az amit én alapjában véve tenni fogok, amit mások szintén
mondanak az összejöveteleiken („in
their salons”) baráti
társaságokban, én ezt megmondom nyilvánosan. Először is, a
tárgy a demokráciáról szól („the
topic is about democracy” A helyes kifeejzée: the topic is
democracy.) Napjainkban,
a televízióban, és a sajtóban gyakran halljuk azt a szót, azt a
kifejezést, hogy más demokrácia, mint a nyugati demokrácia,
különösen akkor, ha a közép keletről van szó. Nézetem szerint
csak egy fajta demokrácia létezik, az amit mi nyugati demokráciának
nevezünk. Az a fajta demokrácia, ahol a többségi határozat
magában foglalja a kisebbség iránti tiszteletet, ahol van hatalmak
megosztása. Ezt azok, akik többségben vannak nagyon komolyan
veszik. A modern demokrácia ilyennemű felfogása alapján én
bírálni fogom a magyar kormány bizonyos ténykedéseit. Először,
és legfőképpen azt szeretném mondani, hogy a magyar kormány nem
konzervatív kormány. A német sajtóban, és más sajtóban mindig
konzervatív kormányként említik, de bizonyos, hogy az nem
konzervatív, mert Magyarország miniszterelnöke forradalmat
hirdetett meg. Azt mondta, hogy forradalom valósult meg a
szavazófülkében, és a szavazófülke forradalmat most a fentről
jövő forradalomnak kell követnie. Vegyék komolyan a szavait. Nem
konzervatív kormány, hanem forradalmi kormány van. Jobboldali
forradalom. Nem kell címkével ellátni, mert nem szeretem a
címkézést, de minden bizonnyal jobboldali forradalomról van szó,
amely által a hagyomány, húsz év magyar demokráciájának a
hagyományát kriminalizálják.
Egy
igen erős tendencia van, hogy mindent kriminalizáljanak, ami
Magyarországon az elmúlt húsz évben történt. Távol legyen
tőlem. Nem mondom, hogy csak jó dolgok történtek, borzalmas
dolgok is történtek, és állandóan történnek is. Nem
fogom megengedni, hogy az elmúlt húsz évet kriminalizálják. Ami
azt jelenti, hogy a kormány egy olyan úton indul el, amelyen az
előző kormányok határozatai bűncselekménynek minősülnek, („the
acts of former Governments are assessed as criminal acts.” 8:06)
és ha azok nem büntethetőek a törvény alapján, majd találnak
törvényeket, hogy azok büntethetőek legyenek. Ez egy fajta
kampány az előző kormány ellen, nem a bírálatra gondolok, mert
az mindig helyénvaló, de egy fajta kampány az előző kormányok
többes számban mondom ellen minden határ nélkül. Minden mondható
erre a kormányra, és el fogják hinni, vagyis legalább azt fogják
mutatni, hogy elhiszik. Ez a helyzet egész törvényesen kialakulhat
Magyarországon, mert a magyar Alkotmány szerint, ha egy párt
megnyeri a szavazatok 54 százalékát, akkor kétharmados többsége
lesz az országházában, és ha ennek a pártnak kétharmados
többsége van a parlamentben, akkor azt teheti, amit csak akar.
Csupán önmegtartóztatásra lenne szükség. Ez az, ami a magyar
kormánynál hiányzik. Joguk van azt tenni, amit akarnak. Joguk van
a saját akaratuk teljes megvalósítására, de azt gondolom, hogy
valami önmegtartóztatás tanácsos lenne, mert ha nem szabnak
korlátot önmaguknak, nemcsak az országot veszélyeztetik, hanem
önmagukat is.
Hogyan
történt, hogy a pluralizmust egy bizonyos módon nem tiltották be
törvény által, de állandóan, és folyamatosan eliminálták.
Először: Az államelnök szerepének kérdése. Azelőtt három
államelnöke volt Magyarországnak. Két konzervatív, és egy
szabaddemokrata elnök. Ezek mind autonóm emberi személyek
voltak. („autonomous
human persons”) Magukszabta
(magukkra utalt) hatáskörük volt. (They
had authority on their own. A helyes kifejezés, ha „önálló”
hatáskört akarunk mondani: Authority oftheir
own.) Volt
hatalom megosztás, mert sokszor elégedetlenek voltak a kormány
határozatával és használták az institucionális hatalmukat, hogy
megnehezítsék a kormány feladatát. Ezt mind a három elnök
megtette. (Angol
szöveg: Now the Fidesz choose a president. Ez a mondat így
értelmezhetetlen) Most
a Fidesz válasszon egy elnököt(?),
aki alapjában véve egy bábú. Akinek nincs saját hatásköre. Nem
is tud magyarul beszélni, nem is tud magyarul írni megfelelően, és
nincs hatásköre, az egyedüli álláspontja, (állása
– position), hogy
a kormány szolgája legyen. Alapjában véve pórázon lehet
tartani. Ez a hatalom megosztás eliminálásának az első fokozata.
A
másodi fokozat a nyugdíjalap,(pension
fund) nem
is nyugdíjalap, hanem valami fajta „superannuation” (ez
a kifejezés azonos a „pension fund”-nyugdíjalap kifejezéssel
k.p.) amelyre
visszamenőleg százalékos adót vetettek ki. Az alkotmánybíróság
ezt alkotmányellenesnek minősítette. Ezután az alkotmánybíróság
hatalmát, és illetékességét korlátozták. Ez volt az
alkotmánybíróság határozatára adott válasz. 11:32 Ez a
kormány már kilencszer megváltoztatta az alkotmányt. Én csak
kilencet számoltam meg. A probléma az, hogy minden hatalmat a
Fidesz kezébe akarják központosítani („centralize”) és
összpontosítani,(concentrate) és
a miniszterelnök kezébe. Ez nagyon fontos, a miniszterelnök
kezébe, mert megmondom önöknek zárójelben, hogy teljesen biztos
vagyok benne, hogy a parlamentben a Fidesz tagjai közül a
parlamentben nem mindannyian egyeznek az ilyen fajta irányelvvel.
Nem is tudom elképzelni, hogy mindannyian egyeznének ezzel az
irányelvvel. El sem tudom képzelni, hogy mindenki ezzel az
irányelvvel, de ez az irányelv, és én nyilvánvalóan nem
beszélhetek azok nevében, akik nem egyeznek ezzel az irányelvvel,
nyilvánvalóan csak azok nevében, akik egyeznek vele.
Most
pedig a következő fokozat. A következő fokozat a magán
nyugdíjalapok államosítása volt, ami azt jelenti, hogy a kormány
államosította a magánpénzeket(private
funds), magánnyugdíjalapot,
azon az alapon, hogy az szabad elhatározás alapján történt, hogy
az emberek, akik az állami nyugdíjpénztárakat választották, azt
szabadon választották, Én megmondom önöknek: a magyarok mindig
mindent szabadon választanak. Még a termelőszövetkezetekbe is
szabad elhatározás alapján léptek be ötvenhat után. 12:40
Ismernetek kell a magyar beállítottságot (Hungarian
attitude) ezt
a beállítottságot az első háború óta alakították ki, és
gyakorolják. A szolgalelkű magatartást. (policy
of servility) A
magyarok megtanulták a szolgalelkűséget. Tudták, hogy nem szabad
mozdulniuk, tudják, hogy ne mondjanak nemet, tudják, hogy
engedelmeskedniük kell, különben borzalmas következmények
lesznek. És ez az a pillanat, amikor a médiatörvényhez fordulok.
13:36 (A
médiatörvény tárgyalásához?? ( K. p.)
Először
is szerintem ez a Médiatörvény Magyarországon teljesen
felületes(„superficial”
A „felesleges” angolul „superfluous” a hivatalos
nyelhasználatban a helyes kifejezés: „redundant”) mert
Magyarországon az emberek mindenképpen engedelmeskednek a
kormánynak. Azt teszik, amit mondanak nekik, hogy tegyenek. Olvasni
akarják a gondolatait azoknak, akik hatalmon vannak, és ha a
gondolataikat olvassák, azt remélik, hogy magasabb elhelyezést
kapnak a vállalatban, tehát alapjában véve különben is
engedelmeskednek. De ez nem volt elegendő a kormány számára. A
Kádár korszakban elegendő volt, mert a nép különben is
engedelmeskedett, mert féltek tőlük, és nem volt szükség
semmilyen cenzúrára. Az öncenzúra jól működött
Magyarországon, de most egy fajta hatósági cenzúrát vezettek be.
Ez a médiatörvény egy olyan illetékességet hozott létre, amely
hatalmi cenzúrát jelent. Ismétlem ez felesleges volt, de mégis
szabályozásnak vetették alá. Mi az, ami helytelen mindebben. Nem
az, hogy az első, a második, vagy a harmadik paragrafus téves az
egész téves. Az egész intézmény téves. Képzeljék el, hogy van
egyetlen egy hatalmi szerv, és ez a szerv, amelyet egyetlen egy
személy irányít. Ugyanannak a hatalmi szervnek a tagjai mind
ugyanannak a pártnak a tagjai, az uralmon lévő pártnak a tagjai.
Ennek a hatalmi szervnek a vezetője szintén a kormánypárt tagja.
Hogyan képzelhető el, hogy egy ilyen fajta autoritás a megfelelő,
tárgyilagos megítélést gyakorolhat.
A
szabályok alkalmazása esetében. Persze magukat a szabályokat is
egyetlen egy személy fogalmazhatja meg, és foganatosíthatja.
Egyetlen személynek joga van szabályokat hozni a sajtót illetőleg,
beleértve a nyomtatott sajtót is. És engedelmeskedni kell,
különben igen szigorú büntetések következnek. Meg kell jegyezni
a sajtó szemérmetlen lehet („nasty”), a
nyomtatott sajtó, nemcsak a nyomtatott sajtó. Előfordulhatnak
az emberi jogokat sértő, rágalmazási, becsületsértő esetek.
Azt mondhatnánk polgári bűncselekmények („civil
crimes”) Ezért
vannak bíróságaink. Mindig a bíróságokhoz fordulhatunk. Ha, a
nevedet megbecstelenítik, vagy rágalom esetében, az emberséged
elleni támadás („attacks
against your humanity”) esetében,
a csoport ellen, ahova tartozol, a nemzetiségedet, vagy a vallási
hovatartozásodat ért sérelem minden egyes esetében a bírósághoz
fordulhatsz. Ez az, amit normális esetben teszel. Ez az, amit én
tettem. Én is a bírósághoz fordultam. Nincs szükség egy
központi illetékességre, amelyről tudod, hogy a határozata egy
pártnak a határozata lesz csupán. Minden kivétel nélkül. Honnan
tudom én ezt? Azt mondják, hogy nem tudjuk, hogy ez hogyan fog
működni Nyilvánvaló, hogy mindig fennáll az a lehetőség, hogy
a szabályokat azok igazi értelmében alkalmazzák, nem pedig a
saját politikai hovatartozásuk szabta érdekeik alapján. De a
tapasztalat eddigi utalása alapján, immár kilenc hónap
tapasztalan alapján igazán nem remélhetjük, hogy az ilyen fajta
hivatal tárgyilagos, vagy büntető szándéktól mentes, lesz, és
a több, és a többi…. És ha azok lennének, akkor is teljes
egészében fölösleges lenne. Ez nemcsak fölösleges, hanem
veszélyes is.
A
ti („your
Prime Minister”) miniszterelnökötökre
szeretnék utalni, aki egyszer azt mondta, hogy ez a
Médiatörvény egy kiváló törvény, egy Hungaricum, egy magyar
különlegesség, és ebben az esetben Magyarország egész Európa
előtt jár, és Európa tőlünk tanul, és amit ezzel a törvénnyel
teszünk, az a helyes cselekvés, és utánozni fognak bennünket, és
ez a legnagyobb veszély, mert lehetséges, hogy némely európai
nemzet utánozni fogja ezt a törvényt, és ezért a magyarok
szenvednek, és mi kis ország vagyunk. De más esetben, ha utánoznak
bennünket sok országban sok nép fog szenvedni ez alatt.
Amiről szó van, az, hogy a kormánynak nagyon rossz felfogása van a hatalomról, különösen a miniszterelnöknek. Azt hiszi, hogy a hatalom növekszik azzal, ha az összpontosul egy pontba, ha csak egy személy van, aki mindfajta hatalmat gyakorolja(„carries all the kinds of powers”) A hatalom központosítása, a hatalom összpontosítása. Ez a hatalom mibenlétének a teljesen téves felfogása. És azt hiszem, hogy megfizetnek érte, mert lehet, hogy ez működik az abszolút monarchiában, de nem működik a demokráciában. A demokráciában a kormány akkor erős, ha közmegegyezésen alapszik, különböző politikai csoportok, különböző pártok, különböző vélemények alapján. És ha a hatalmadat a közmegegyezésre alapítod ez igazán tartós hatalom, nem a pillanatnyi hatalom. Mi van mind e mögött a felszámolás („elimination”) mögött? A mindennemű fékek, és egyensúlyok felszámolása mögött? Más vonatkozások is vannak. A közvádlót mos kilenc hónapra nevezik ki.(sic) A Pénzügyi Bizottság két tagját most a kormánypárt parlament szóvivője választja meg. Ezek a különböző vonatkozások. Azt hiszem, hogy ez rossz eljárás.
Amiről szó van, az, hogy a kormánynak nagyon rossz felfogása van a hatalomról, különösen a miniszterelnöknek. Azt hiszi, hogy a hatalom növekszik azzal, ha az összpontosul egy pontba, ha csak egy személy van, aki mindfajta hatalmat gyakorolja(„carries all the kinds of powers”) A hatalom központosítása, a hatalom összpontosítása. Ez a hatalom mibenlétének a teljesen téves felfogása. És azt hiszem, hogy megfizetnek érte, mert lehet, hogy ez működik az abszolút monarchiában, de nem működik a demokráciában. A demokráciában a kormány akkor erős, ha közmegegyezésen alapszik, különböző politikai csoportok, különböző pártok, különböző vélemények alapján. És ha a hatalmadat a közmegegyezésre alapítod ez igazán tartós hatalom, nem a pillanatnyi hatalom. Mi van mind e mögött a felszámolás („elimination”) mögött? A mindennemű fékek, és egyensúlyok felszámolása mögött? Más vonatkozások is vannak. A közvádlót mos kilenc hónapra nevezik ki.(sic) A Pénzügyi Bizottság két tagját most a kormánypárt parlament szóvivője választja meg. Ezek a különböző vonatkozások. Azt hiszem, hogy ez rossz eljárás.
A
hatalom összpontosítása mindig kis hatalom („small
power”) Nagynak
tűnik, de valójában kicsi, mert nagyon kevés vélemény egyezik
vele, tehát ez rossz hatalmi felfogás. Mit tesznek most, hogy ennek
a hatalomnak nagyobb támogatottságot teremtsenek? Már mondtam:
kriminalizálás. Kriminalizáld az előző kormányt. Például,
jelenleg egy javaslat van a parlament előtt, mely szerint az
államadósság növekedése bűncselekmény lenne. („the
increase of the national debt should be considered as a crime”),
és a bíróság által bűncselekményként büntethető lenne.
Természetes, és ismétlen nincsenek ilyen irányú törvények, de
természetesen hozhatsz törvényt, amely úgy működhet, mint a
törvényhozás, amelynek visszamenőleges hatása van. A felfogás,
mely szerint minden rossz az előző kormányok hibájából
származik, különösen az intelligencia hibájából, aki a
jelenlegi kormány rossz hírét kelti külföldön. Hogy a
Médiatörvény azért nem tetszik bizonyos erőknek Európában,
mert az intelligencia azt pusztítóan támadta, egyszerűen
nevetséges. A sajtó tagjai tudják mit jelent egy olyan törvény,
amely a sajtót irányítani, központilag irányítani óhajtja.
Nincs szükség magyar értelmiségiekre, hogy azt mond, hogy ez
téves.
Most
visszatérek oda, hogy kriminalizálnak, és elsősorban, és főleg
a liberálisokat az előző kormánnyal, és ennek is megvan az oka.
Az oka az, hogy az előző kormány koalíciós kormány volt, és
ebben a koalíciós kormányban volt egy liberális párt. Emiatt,
akik liberálisoknak minősülnek, azokat kriminalizálni kell, hogy
rajtuk keresztül elkérjék a Szabad Demokrata Párt bizonyos
tagjait, akik többé nincsenek a parlamentben. Hogy rajtuk
keresztül, én nem akarok a filozófusok elleni ügyekről beszélni,
de nyilvánvaló, hogy hat pályázat kriminalizálása, ami
alapjában véve nevetséges, és egy tündérmese, Magyar Bálintot
kívánják elérni, aki kulturminiszter volt. Rajtuk keresztül, ez
alapjában véve egy ugródeszka, hogy más valakit
kriminalizáljanak.
Most
vissza akarok térni egy kérdéshez, amelyet előbb már említettem,
egy igen rossz hatalomfelfogás kérdéséhez. Egy sokkal jobb
felfogás, hogy támogatást keressünk.(„seek
for support”, a helyes kifeejzés: „seek support”) A
probléma itt, amit én kulturkampfnak (német szó:”kulturháború”
) nevezek, nemcsak kulturkampfnak nevezem az intellektuális
elit és mások között. Az intellektuális réteg vezető
személyeinek másokkal való helyettesítése. Egyszerűen kirúgják
őket állásaikból, egyiket a másik után, az opera igazgatóját,
a balett igazgatóját, a meteorológiai intézet igazgatója,
színházi rendezők, az akadémiai intézet igazgatója, és így
tovább, kidobják őket állásaikból. Azt hihetik, hogy a
konzervatív intellektuálisokat ez érdekli, ennek az ellenkezője
igaz. Láttam a filozófusok elleni ügyben, hogy a konzervatív
intellektuálisok nem támogatják ezt a politikát. Nem akarnak
ártani maguknak a liberálisok kritizálásával, mert a liberálisok
soha nem bírálnak. Ezen a fajta liberálisok soha sem bírálják
az igazi teljesítményt, az igazi sikert. Néha megteszik, de nem
bántják meg őket. Másrészről, pedig azok az állások, amelyek
most üresek, azokat nem a konzervatív értelmiségiek töltik be,
mert a konzervatív értelmiségieknek vannak állásaik. Ezek a
köpönyegforgatók számára vannak fenntartva. Szeretném, ha
megértenék, hogy mennyi áruló van az én országomban. Ugyanazok
a személyek, akik Kádár Jánost szolgálták, ugyanazok készítik
elő az ügyeket a liberálisok ellen. Nem csupán ugyanazon típusú
emberek, hanem ténylegesen ugyanazok a személyek. Az úgynevezett
munkásőrök, a szónak nincs jó fordítása, azok, akik az
önkéntesekként szolgáltak a kommunista pártban ötvenhat után.
Rendőri besúgók. Ezek most a fő jobboldali elitnek deklarálták
magukat. De ezek pontosan ugyanazok az emberek, megnézhetik ezt.
Tehát alapjában véve nem a konzervatív elit, hanem ezek a típusú
emberek vezetik a támadást az úgynevezett liberális
intellektuálisok ellen.
Hogy
történhetett meg mindez? 26:40 Ugyanahhoz a kérdéshez érkeztünk.
Vannak ilyen fajta hagyományaink. Magyarországnak hagyománya van
önmegsegítés elhanyagolásában, az önálló cselekedet
elhanyagolásában. Mindent a kormánytól várnak, mindent egy
személytől várnak. Ferenc Józseftől, Horthy Miklósig, és
Kádártól, Jánostól a jelen pillanatig a magyarok megszokták,
hogy van egy apa figura, nem kell öregnek lennie egy apa figura, aki
szívességet ajánl fel nekik. A magyarok nem jogokban, hanem
szívességben gondolkodnak. Szívességeket kérnek a
miniszterelnöktől, az elnöktől, vagy valakitől, és azok
szívességet tesznek nekik. Két példát mondok: Mindkettőt
Orbánról (Beszólás:”öt perc”) Tudom, hogy öt percem van.
Amikor az Orbán kormány előzőleg hatalmon volt, volt egy
tüntetés, és az emberek jelszavakat vittek a következő
szövegekkel: „Viktor, köszönjük a hidat.” Most, nemrég
történt, amikor volt egy terv Magyarországon, hogy a
nyugdíjasoknak („for
the pensioners”) megszüntessék
a közszolgáltatások ingyenes használatát, vonatok villamosok,
stb. akkor a televízió azt mondta: személyesen, személyesen Orbán
elnök, Orbán miniszterelnök személyesen lépett közbe. Ő nem
engedélyezte, hogy a nyugdíjasok elveszítsék ezt a kiváltságot.
Nyilvánvalóan a vezetőkben való bizalomba való rájátszásról
van szó, hogy amikor az emberek szívességeket kérnek, azokat
megadják nekik. Tudom, hogy az időm kint van („my
time is out”, a helyes kifejezés: „my time is up.”) és
szeretném megválaszolni a kérdéseiket, mert ez a kérdésekre
szánt idő. Tudom, hogy nem mondtam el mindent, amit erről a
tárgykörről gondoltam, de talán a kérdések nyomán majd többet
is mondhatok. 29:16.4
Helga
Trüpel: Néhányan
jelentkeztek kérdésekkel, és mindenkinek lesz lehetősége a
megszólalásra, de kérem, engedjék meg, hogy először én tegyek
fel egy kérdést. Volt egy támadás, mely szerint ön, és Vajda
Mihály, és más professzorok visszaéltek a kutatási alap
pénzével. Ezt olvasható volt a sajtóban sok európai országban.
Tudna erről bővebben mondani valamit?
Heller
Á.
29:57.4 Január elején három újság, jobboldali újság,
jobboldali televízió állomások, és két jobboldali rádióállomás
elkezdett egy mesét mondani ismételték ezt a mesét. Mesét. Hol
volt, hol nem volt. Igazi mese volt, mert nem volt ténybeli alapja a
mesének. Több mint száz kutatási ösztöndíj volt
Magyarországon. Hat lezárult kutatási ösztöndíj, lezárult,
adva, hogy azokat már háromszor kivizsgálták. A kivizsgálás
lezárult. Három ösztöndíjat elővettek, és elkezdték
kriminalizálni ezt a három, hat ösztöndíjat. És volt egy
gyönyörű kifejezés azt mondták, Heller és bandája elkutatott
három és fél milliárd forintot. Heller és bandája. Mi a banda?
Kutatott? Magyarországon természetesen nincs olyan szó, hogy
„elkutatott”, az angolban sincs. Azt jelentette, hogy elloptad a
pénzt, hogy ők a rablók, Heller és bandái. A banda, amely
liberálisokból tevődött össze. Ez volt az egyedüli dolog, ami
összekapcsolta őket, hogy a kutatási csoport vezetője liberális
volt. Ketten közülük tényleg barátaim voltak, kettőről,
négy.., fogalmam sem volt, hogy kicsodák. A barátaim esetében nem
is tudtam, hogy kaptak e ösztöndíjat. Én azonnal egy banda vezére
voltam. És alapjában véve ezt ismétlik, ismétlik, ismétlik. Nem
akarok bocsánatot kérni, csak azt mondom, hogy nekem nincs egyetlen
fillérem sem, én mondom nektek. Nincs egyetlen fillérem sem, és
fél milliárd forint ellopásával vádoltak meg. Ez egy tündérmese,
tündérmese, de ha ismétled a tündérmesét minden nap minden
újságban, és minden rádióállomáson, végre az emberek
elhiszik, hogy az igaz. Egy interjút adtam egy újságban, és azt
mondták, hogy ha én a tizenhatodik században minden éjjel fekete
misén vettem részt, és egy olyan főzetet készítettem, amelyet
be akartam tenni a tudományos akadémia levesébe, hogy liberálissá
változtassam, minden hónap első péntekében (in
every Friday..” a helyes kifejezés „on every
Friday”) összefeküdtem
az ágyban a főnök Luciferrel, a fő ördöggel. A tizenhatodik
században egy inkvizítor mondja, mindenki hitt volna neki. De a
valóság. Ennek a kijelentésnek a valóságtartalma pontosan
ugyanaz, mint hogy én és a bandám elloptunk fél milliárd
forintot. (Heller Ágnes hangja ezen a ponton feldühödötté válik.
Veri az asztalt) De ha mondod, mondod, mondod, az
inkvizítor…”állítja”??… („will
put it”. Ez a kifejezés állítmány szerepében angolul
értelmezhetetlen k.p.) és
per lesz, nem tudom, hogy per lesz e. Mindegy most az üldözés, a
közvádló „prosecutor general” azt hiszem ez az angol
megfelelője. Most a közvádló….Kivizsgálás alatt van.
Kivizsgálás alatt van, semmi miatt. 34:06
Helga
Trüpel:
Köszönöm. Most következik a nyílt vita. A szó az öné
asszonyom
Morvai
Krisztina. 34:10.9.
Köszönöm szépen. Professzor Heller Ön azt mondta, hogy a
magyarok hajlamosak arra, hogy feltétel nélkül kövessék
kormányaikat. Tisztelettel, de nem hiszem, hogy a világ
tapasztalata ez volt a magyarokról 1956-ban. És hadd kérdezzem
meg, hogy ha a magyarok minden feltétel nélkül követik
kormányaikat, akkor miért kellett a liberális, szocialista
koalíciós kormánynak a magyarokra lövetni(„shoot
at”) 2006-ban,
az 1956-os forradalom ötvenedik évfordulóján? Miért kellet száz
meg száz embernek sérüléseket okozni. Miért kellet száz meg
száz embert bebörtönözni, és a börtönben kínozni őket. Miért
kellett ezt cselekedni állandóan 2002, é 2010 között? Miért
kellett minden a szocialista, és a liberális kormánynak minden
kormányellenes tüntetést feloszlatnia? Hol volt Ön Heller
Professzor Úr ezekben az években? Hol volt Ön, és az Ön
liberális barátai ezekben az években? Miért nem ült össze a
jelenlegi csoport azokban az években, amikor a kormányellenes
tüntetők börtönben voltak, és kínozták őket, verték őket,
és elvesztették szemüket, mert a kommunista, szocialista liberális
kormány lövetett rájuk. Nem gondolják, hogy ha…
Helga
Trüpel:
Rendben van megértettük…Morvai
K.:
Ez nincs rendjén. Megkérdezhetem, hogy Ön miért nevet? Ez
gyönyörű, hogy ez a gyűlés…
Egy
férfi hang (cinikusan):
azért nevettem, mert azt mondta kommunista, szocialista, liberális,
és ez így összegezte a számomra. (Valaki nevet a
háttérben)Morvai
K.
Ez egy koalíciós…
Egy
mási férfi a pódiumról:
Rendben van. Megértettük. Megválaszolhatja majd a kérdését.
Morvai
K.
Ha, megértették volna, akkor folyamatosan beszéltek volna ezekről
az eseményekről..
Ugyanaz
a férfi hang a pódiumról:
Okay, okay…
Harmadik
férfi hang:
Okay, okay én megmondom, hogy mennyit beszélünk mi
Magyarországról, majd megmondjuk később, de először Heller
Ágnes.
Morvai
K.
Kérdem Önöket, hajlandóak e ugyanennek az ügynek is egy ülést
szentelni, mert végső idejel nenne, hogy az Európai parlament..
Férfi
hang:
Megértettük…shhh…
Morvai
K folytatja: …hogy
Magyarország 2002, és 2010 ..
Helga
Trüpel:
Kérem, legyen fair, és adjon másoknak is lehetőséget, hogy
beszéljenek… Engedje, hogy Mrs. Morvai, engedje, hogy válaszoljon
A
pódiumról:
Megértettük. Shhh..
Morvai Krisztinát egyesült erővel erőszakkal elhhalgattatják. (k.p.)
Morvai Krisztinát egyesült erővel erőszakkal elhhalgattatják. (k.p.)
Morvai
K.
Köszönöm.Heller
Á: 36:54.3
„jó”(szószerint
így, magyarul: „jó”) Heller
Ágnes angolul folytatja. Nincs sem megszólítás, sem névmás)…
egy másik, kérdés formájában megfogalmazott kitalálást tárt
elénk. Senkit sem lőttek meg („Noone
was shot” angol jelentése kettős lehet: „Senkit sem lőttek
meg”, vagy „Senkit sem lőttek le.”Ismeretes az angol mondás:
He shot himself in the foot”Lábon lőtte magát-maga ellen
érvelt,a maga kárára beszélt ) Mutass
egy tényt. (”Show
me a fact.”) Senkit
sem lőttek le, senkit sem kínoztak. Mutass egy tényt, hogy bárkit
lelőttek volna, bárkit kínoztak volna. Kedvesem, nekem egy tényre
van szükségem, mert senki sem, még a Fidesz sem állítja, hogy
bárkit lelőttek (meglőttek) volna,
amit állítanak az nem ez. Valami mást állítanak az igen
problematikus, de soha sem állítják, hogy bárkit
lelőttek (meglőttek)volna,
és soha sem állítják, hogy bárkit kínoztak volna. Elnézést
kérek.
Morvai
K.
igyekszik közbeszólni…
Heller
Á Ez
a te meséd, ez a te kitalálásod. Nem akarok 2006-ról beszélni,
mert ez messze vinne bennünket. De ismétlem, hogy ez egy kitalálás,
senkit sem lőttek le(meg), senkit
sem kínoztak. Még most is, amivel én nem egyezem, meg akarják
semmisíteni azt a bírósági határozatot, amely egyedül szerepelt
a rendőrségi tanúvallomásokon. Én ezzel sem egyezem, de ez távol
áll attól, amit te most javasolsz.
Helga
Trüpel: 38:09.5
Most Ön Következik, Európai küldött…
Schöpflin
György:38:18.2.
Magyarul: Köszönöm szépen Schöpflin György vagyok. Ágnes,
szeretettel köszöntelek itt a Parlamentben. Angolul
folyatatom. (Angolul) Ami,
nem magától értetődő azok számára, akik nem ismerik
behatóabban Magyarországot. És azt hiszem, hogy a magyar nyelv
ennek egy rettenetes akadálya. Egy mélységes megosztottság van,
amely pártpolitikai vonalon húzódik meg. Ez egy ontológiai
megosztottság. Két értelmezési mód („narrative”) van
minden lehető tárgykört illetőleg, ami csak szóba kerül.
Említettem a múltban is, hogy Budapesten vannak jobboldali, és
baloldali vendéglők, a sütemények íze természetesen mindenütt
ugyanolyan jó. Ha, ebből a szempontból nézzük, akkor amit most
hallottak, az Ágnes narrativája, amely a saját
alapfeltevései alapján teljesen jogos. Vannak azonban más
narrat0vák is, amelyeket ő szükségszerűen nem említett. Én
említem őket, mert én a másik oldalról jövök. Először is, a
kriminalizálás, amire ő többszörösen hivatkozott.
Magyarországon nincs egyetlen hatalom, amely azt mondja, hogy
megnyomjuk a gombot, és kriminalizálás következik. Magyarországon
vannak intézmények, vannak törvényes intézmények, amelyek
önállóak, és nincsenek a politikai hatalom hatásának
alárendelve, ahogy azt Te állítod. Tehát, ha kriminalizálásról
beszélsz, akkor arról van szó, amit a közvádló határoz. Ha, a
közvádló kivizsgálást folytat, akkor arról van szó, hogy az
utóbbi időben nagyon sok ilyen kivizsgálás van folyamatban,
tekintettel a múlt kormány korrupciós ügyeinek a sokaságára.
Ha, bárkit bűnösnek találnak, azt bűnösnek találják.
Különben, pedig, és szerintem, ez vonatkozik az úgynevezett
filozófus botrányra is, ha nincs semmilyen rendellenesség, akkor
nincs mitől félned. Azt hiszem, hogy Magyarország ténylegesen
jogállam.
Hadd
térjek ki a következő pontra, amelyről szóltál. Talán vissza
kellene vonnod a „szolgalelkűség” kifejezést, mert az igen
sértő, minden bizonnyal a magam számára. Elég sok magyar ül itt
ma a padsorokban, és nem hiszem, hogy azok szeretnék, ha szolgáknak
és egy szolgalelkű nemzet tagjainak tekintenék őket. Nem hiszem,
hogy a magyarok gondolkodóképtelen robotok. Ha, viszont a magyarok
mindannyian gondolkodóképtelen robotok, akkor, hogyan lehetséges,
hogy Te Ágnes kivétel vagy. Hogyan lehetséges, hogy Te nem vagy
szolgalelkű? Én sem hiszem magamról, hogy szolgalelkű vagyok. A
hatalom összpontosítása, és amint arra Te utaltál,
hogy(Magyarországon) csak
szervezeti ranglétre, és engedelmeskedés van, ez az én számomra
azt jelenti, hogy a magyaroknál nincs szakszerűség, és minden
annak van a hatalmon lévő politikai erőnek van alárendelve. Nem
hiszem, hogy ez így van. Azt hiszem, hogy magad is belátod, vagy
legalább is remélem, hogy belátod, miszerint ez nem így van. A
magyarokra is jellemző a szakszerűség. A megosztott magyar
társadalom mindkét oldalán jelen van a szakszerűség. Mindkét
oldalon találhatóak jól képzett ügyvédek, még jól képzett
filozófusok is találhatóak a megosztott (magyar)társadalom
mindkét oldalán.
És
befejezésül egy gondolat a számodra: Te hosszasan beszéltél a
Médiatörvényről, és én nem kívánok ebbe belemenni. Valójában
sok időd eltöltöttem a médiatörvénnyel. Ha Te különböző
dolgokat tündérmeséknek minősítettél. Azt mondat, hogy a média,
éspedig a jobboldali média tündérmeséket mond, nem gondolod,
hogy jól jönne egy médiatörvény, amely megakadályozná a
sajtót, hogy tündérmeséket mondjon? 41:57
Hozzászólás
az ülés egyik vezetője részéről angolul.41:56.4
Ez a hozzászóló nem kért, és nem kapott szót az ülés
vezetőjétől. A fenti hozzászóló Heller Ágnes védelmében
azzal érvelt, hogy amire a sajtóban gyakran azt mondják, hogy
„tündérmese” arról kiderül, hogy igaz. A felszólaló két
példát hoz fel annak bizonyítására, hogy amiről a sajtó írt
arról. A hozzászóló ezzel azt szándékozta bizonyítani, hogy ha
lett volna médiatörvény, akkor a sajtó nem bizonyíthatta volna
be, hogy a vádak igazak voltak, és nem „tündérmeséről van
szó. Ez a hozzászólás Heller Ágnesre nézve, azonban
visszafelé sült el, mert cáfolja geller Ágnes állításait,
melyek szerint a magyar sajtó ellene való vádaskodások
„tündérmesék, és azok nem lehetnek igazak.
Heller
Á.
43: 40. 0 Gyuri——–valami nagyon nagyon fontosat. Magyarországon
totális megosztás van, vagyis a lakosság nem tudja, és nem is
akarja megérteni egymást, de ha egy párt kétharmados többséget
kap ennek a pártnak megvan a lehetősége, legalább a lehetősége,
hogy megszüntesse ezeket a különbségeket. Ahelyett, hogy ezt a
lehetőséget kihasználnák, azt az ellenkező célra használják.
Hogy elmélyítsék a szakadékot, nem, hogy hidat építsenek a
szakadék fölé. De a konkrét dolog, amit mondtál, de nem
tagadhatod, hogy ahelyett, hogy egy olyan elnök megválasztása
helyett, akinek saját jogkörére alapozott hatásköre van, az
elnököt a miniszterelnök jelölte ki, aki nem egy önálló
személy. Nem tagadhatod, hogy amikor az alkotmánybíróság valamit
alkotmányellenesnek minősített, akkor a parlament, a kormány
válaszként korlátozta az alkotmánybíróság hatalmát. Nem
tagadhatod, hogy a főügyészt kilenc évre nevezték
ki (Heller
Ágnes előzőleg kilenc hónapiot mondott. K.P.) Nem
tagadhatod, hogy a cenzúra hivatal („censorship
authority”) tagjai
kizárólag egyetlen pártból valóak, és senki más nem vesz részt
benne. Még akkor is, ha ennek a személynek a legjobb szándéka
lenne, lehetetlen helyes döntést hozni, éppen amiatt, amit
mondtál, hogy különböző narratívák vannak. Igazad van,
különböző narratívák vannak, de ha azok döntenek, akik
ugyanahhoz a narratívához tartoznak, nem lehet megakadályozni,
hogy a döntéseik ne legyenek egyoldalúak, és elfogultak, ezért
van szükség a hatalom megosztására, hogy különböző narratívák
legyenek, akik meg tudják vitatni egymással. Nincs szükség arra,
hogy egy törvényt két óra alatt elfogadjunk, és öt törvényt
beiktassunk egyetlen nap alatt a parlamentben. A demokráciák lassú
intézmény („Democracies
are slow institution.”) (Heller
Ágnes a kezével veri az asztalt.) Kompromisszumokra
van szükség, vitákra van szükség, tárgyalni kell nem lehet
egyik percről a másikra menni („You
can not go from one moment to the other.”) Ha
valamit teszel (értelmezhetetlen szó) egymás nélkül nem fog
sokáig tartani, ás visszamegy azoknak a fejére, akik kitalálták
(invented) Ezt akartam mondani
Hankis
Ágnes 46:23.0
Köszönöm. Sok mindenről szeretnék beszélni, de az idő nagyon
rövid, engedjék meg, hogy magyarul folytassam hogy pontos legyek,
mert a kérdések, amelyekkel szembesülünk nagyon érzékenyek.
Magyarul: Én nagyon szomorúan hallgattam ezt az előadást, mert
fiatal korunkban Ágnesnek, és művinek nagy
tisztelőjeként (Fennakadás:
Nincs fordítás. Van?) Hang:
német…tizenhat. Okay…
H.
Trüpel:
Van fordítás minden nyelvre.
Hankis
Á. Folytatja… Heller
Ágnes, és műveinek nagy tisztelőjeként agyonjegyzeteltem a
könyveit és nagyon tiszteltem azt a pengeéles logikát, és
objektivitást, amiről ő a világ dolgairól gondolkozott. Ehhez
képest most hallottam egy előadást, amelyben én a nagyon, nagyon
szélsőséges elfogultságon kívül mást nem találtam. Tények
súlyos elferdítése, illetve más az ő képébe nem illeszkedő
tények tudomásul nem vételét. Engedje meg, hogy ne tűnjek
kicsinyesnek, de ahogy mondani szoktuk, az ördög a részletekben
lakik. Tehát először is látszólag kicsinyes módon, nem
titkolva, hogy bizonyítandó az elfogultságot, először is néhány
apró kérdést tegyek fel.
Ágnes,
komolyan gondolja e azt, hogy amikor Orbán Viktor metaforikusán azt
mondja, hogy a szavazófülkékben forradalom zajlott, ez egy
metafora, lehet e ezt úgy fordítani, hogy Magyarországon
kriminális forradalom vette kezdetét? Akik a történelmet
ismerjük, gondoljunk a Hitlerájra, a Nemzeti Szocialista
forradalomra; az valóban titkos választásokon szavazófülkékben
zajlott le? Ugye, ez komolytalan? Nagyon sértő volt az, ahogy
Schmitt Pál Köztársasági elnök úrról nyilatkozott. Egyetlen
kérdés, ha Önt zavarja Schmitt Pálnak a konzervatívokhoz közel
állása, nem zavarta, hogy Göncz Árpád elnök Úr a liberális
párt országos tanácsának tagja, és tisztségviselője volt? Nem
kettős mérce ez? Tovább megyek: cenzúrahatóság működik
Magyarországon. Magyarországon mindent meg lehet írni, azt, amit
most Ágnes elmondott, de sokkal durvábban is, naponta mindent. A
magyar sajtóorgánumban mindenki azt ír, amit akar. Ezt hívják
cenzúrának? Kérdezném, Ágnestől, hogy…
H.
Trüpel:
Bocsánat, de…
Hankis
Á.
Hogy miért nem emelte fel…
H.
Trüpel csak
fél ötig van időnk. Korlátozza magát egy kérdésre..
Hankis
Á:
miért jelentette ki azt, hogy mind azok a dolgok, amikre utalni
szoktunk, és amik a Gyurcsány kormány nyolc évében zajlottak. A
titkosszolgálatok felhasználása politikai ellenfelek
megfigyelésére, mérhetetlen korrupciós ügyek, és a vérengzések,
nemcsak október 23-án. Más eseteket is szívesen elmondok.
Befejezem. Egyetlen kérdésem: Ágnes, én ott voltam 23-án a
tömegbe. Idős hölgyek álltak körülöttem vérző fejjel. A
legjobb barátom négy kisgyereke súlyos sérüléseket szenvedett.
Nem szélsőjobboldal, ez egy békés tömeg volt.H.
Trüpel:
Kérem, kérem… Megértettük, kérem, kérem.
Hankis
Á:
Amikor kriminalizálásról beszél, hogy Heller Ágnes, és bandája,
és ahogy néhány sajtó orgánumában ebbe még a rasszizmus
kérdését is belekeverték.Hankis
Á.:
Ne haragudjon, egyetlen mondat, mert ez egy ritka alkalom. Mikor
kriminalizálásról beszél és arról, hogy Heller Ágnes, és
bandája, és ahogy néhány sajtóorgánumba, ebbe még a rasszizmus
kérdését is belekeverték. Ezt az egy mondatot engedjék meg, hogy
befejezzem. Az én felmenőim többsége megjárta Auschwitzt nagy
részük ottmaradt, kisebb részük túlélte úgy, ahogy. Ezt azért
tettem hozzá, hogy ne magyarázzanak félre. Komolyan lehet ezt
gondolni, hogy egy korrupciós ügy kivizsgálásába inkvizíció,
rasszizmus, és hasonló tényezők játszanak szerepet. Ágnes, ezt
Ön komolyan gondolja?Egy
lettországi képviselő 51:32.7 Igen
nehezen értelmezhető általános jellegű felszólalásaNémet
nyelvű felszólalások,
amelyekre Heller Á. Nem válaszolt.
H. Trüpel: Most Ágnes fog válaszolni, és utána még három kérdést fogadunk el.
H. Trüpel: Most Ágnes fog válaszolni, és utána még három kérdést fogadunk el.
Heller
Á.
59:38.4 válasza
Hankis Ágnes felszólalására
…és más kérdések szintén..Először is az ő…Hölgyem (Lady) Magyarul: Félreértette amit mondtam, (angolul folytatja) Sose mondtam, hogy kriminális a kormány. Magyarul: Azt mondtam. (megismétli angolul) Azt mondtam, hogy nem konzervatív kormány, mert ő forradalomról beszél, és sose beszéltem kriminális aktivitásról itt, és én sose mondtam, hogy Orbán antiszemita, én inkább az ellenkezőjét mondtam a Frankfurter Allgemeine Zeitungban adott interjúmban. Te mondasz valamit, te nekem tulajdonítasz valamit, amit én soha nem mondtam. Ez mindig probléma. Lehet, hogy az én narratívam különbözik a te narratívádtól. Kérem, próbáld megérteni, amit a másik mond, ne tulajdoníts másnak bizonyos szavakat, amelyeket az soha ki nem ejtett. Én ezt nem szeretem.
…és más kérdések szintén..Először is az ő…Hölgyem (Lady) Magyarul: Félreértette amit mondtam, (angolul folytatja) Sose mondtam, hogy kriminális a kormány. Magyarul: Azt mondtam. (megismétli angolul) Azt mondtam, hogy nem konzervatív kormány, mert ő forradalomról beszél, és sose beszéltem kriminális aktivitásról itt, és én sose mondtam, hogy Orbán antiszemita, én inkább az ellenkezőjét mondtam a Frankfurter Allgemeine Zeitungban adott interjúmban. Te mondasz valamit, te nekem tulajdonítasz valamit, amit én soha nem mondtam. Ez mindig probléma. Lehet, hogy az én narratívam különbözik a te narratívádtól. Kérem, próbáld megérteni, amit a másik mond, ne tulajdoníts másnak bizonyos szavakat, amelyeket az soha ki nem ejtett. Én ezt nem szeretem.
A
következő az általános kérdésről: Erről én ilyen rövid idő
alatt nem beszélhettem. Azt hiszem igazatok van, mert itt nincs
általános háttér. Én szétosztottam itt egy fényképet, talán
ott, még mindig itt van. Ez a fénykép. A fénykép 1988-ból való,
amelyen Gyurcsány, és Orbán egy szobában ülnek együtt, és igen
barátságosan beszélgetnek egymással. 1988-ban volt, amikor
Magyarországon mindenki hitte és reménykedett, hogy megvalósul a
szabad ország, a szabad alkotmányra alapozott ország, ahol az
emberek demokratikusan élhetnek, és meghallgatják a másik
véleményét. Borzalmas, hogy az elmúlt húsz évvel visszaéltek.
A történet a húsz évvel való visszaélésről szól. Nem csak
egy párt a hibás több párt hibás a húsz évvel való
visszaélésért. De itt vagyunk most és tárgyaljuk a jelenlegi
helyzetet. Nem tárgyalhatjuk az 1990-es helyzetet, mert azt nem
tehetjük többé. Nem beszélhetünk Antalról, vagy az első Orbán
kormányról, sem pedig Medgyessy, vagy az első Gyurcsány
kormányról. Az lezárult. Elmúlt. Én nem szeretem. Különösen
nem szeretem Magyarországon a hosszú emlékezetet. Beszélsz az
emberekkel, és azt mondják: Emlékszel mit mondott ez az ember húsz
évvel ezelőtt? Emlékszel mit tett tizenöt évvel ezelőtt? Azt
gondolom, kérem, legyen rövid emlékezeted. A dolog az, hogy mit
tegyünk most, mert mindig arra gondolunk, hogy mi volt tizenöt
évvel ezelőtt, akkor semmire sem jutunk. Ennek az országnak ki
kell mozdulnia erről a holtpontról. Ha a baloldali liberálisok
iránti szimpátiám miatt bíráltok, én mondhatom, hogy én voltam
az egyedüli, aki az ATV-ben, aki beszéltem a híres ösződi
beszédről ugyanúgy…(magyarra fordítja a szót: „elment
tökéletesen” (vissza
angolra) nem
tudom leírni. Szintén elferdítették a mondanivalómat. Érdekes,
hogy amiatt senki sem bírált. Most. Az utolsó kérdés: Igen, én
azt hiszem, hogy lehet beszélni különböző demokráciákról. Én
a liberális demokráciáról beszélek, mert az a nyugati
demokrácia, és amikor én jelenleg, akkor bírálom a kormány
rendelkezéseit, akkor azt bírálom, hogy az nem felel meg a
liberális demokrácia követelményeinek. Én olyan világban
nevelkedtem, ahol azt tanultuk, hogy a Szovjetunió az igazi
demokrácia a formális demokráciával szemben. Ebből elegem volt.
Igazi demokráciát akarok, amely nagyon formális, amely egy rossz
kormány, de ott van a sajtó, amely helyére teheti a dolgokat. A
sajtó kontrolálhatja ezt a kormányt, és a sok különböző
ágazatok kontrolálhatják egymást. És ismétlem- egy lassú
kormányt. Egy magyar miniszterelnököt akarok, hogy megmondjam, mit
akarok, akarok egy magyar miniszterelnököt, akit senki sem
magasztal, és senki sem gyűlöl. Ez a legfőbb kívánságom.
Német
nyelvű felszólalás
————
H.
Trüpel,
Tessék
Bagó
Zoltán:
1:05:48 Angolul:
Az én véleményem kissé súlyos, azért magyarul beszélek.
(Bagó
Zoltán magyar
nyelvű felszólalásának átirata): Köszönöm
a szót. Bagó Zoltán vagyok Magyar Néppárti képviselő, és
nagyon szomorúan ültem végig ezt az előadást. Tekintettel arra,
hogy itt jogászként folyamatosan jegyzeteltem, és tételesen
vissza tudnék hivatkozni azokra az elhangzott mondatokra, amelyek
csúztatások, és nem állják ki a valóság próbáját. Sajnos ez
részben annak köszönhető, hogy professzor asszony 1977 óta nem
él Magyarországon. Tehát több mint harmincöt éve nem
életvitelszerűen van Magyarországon, hanem haza jár, és lehet,
hogy ezért nem ismeri a magyarországi viszonyokat. De ezt nem
tételezem fel, valószínűleg inkább arról van szó, hogy egy más
fajta értékrendet képvisel, amelynek létjogosultsága van
természetesen a világon, de ebből egyrészt mostanra a magyar
társadalom többsége már nem kér, másrészt azóta nagyon,
nagyon sok idő telt el. Hiába ingatják a feküket, mert
demokratikus választások alapján jött ki az az eredmény, ami
Magyarországon elutasította azt a liberális gondolatrendszert,
aminek egyik alaptétele, illetve aminek a hallgatói vagyunk itt ma,
és ezért tartom ezt a vitát álságosnak, hiszen ebben az egy
órában nem tudunk olyan elméleti problémákat feloldani, amelyek
gondolkodási különbséget takarnak. Tételesen mik is hangzottak
el. Azt mondta a professzor asszony, akinek én nagy tisztelője
vagyok, hiszen az egyetemen olvastuk a munkáit, hogy a civil
társadalom érdekeit a kormány nem veszi figyelembe. Ez ugye azért
nehéz mondat, mert…bocsánat szószerint jegyzeteltem. A kormány
nem veszi figyelembe a civil társadalom érdekeit. Ez a mondat
hangzott el. Bocsánat szószerint jegyzeteltem. Ön mondta
professzor asszony.
Német
nyelvű közbeszólás)
——————-
Bagó Z. folytatja. Ön mondta. Köszönöm szépen Cohn Bendit úr, hogy ennyire bízik bennem. Ön már többször bizony1totta azt, hogy. A saját jegyzeteimből professzor asszony.
Bagó Z. folytatja. Ön mondta. Köszönöm szépen Cohn Bendit úr, hogy ennyire bízik bennem. Ön már többször bizony1totta azt, hogy. A saját jegyzeteimből professzor asszony.
Beleszólás:
Was?
Bagó
Z.
Vissza tudjuk hallgatni. Nem vagyok államügyész, de nincs értelme
akkor a vitának, ha az elhangzott mondatokat is kétségbe vonjuk,
úgyhogy akkor megpróbálok gyorsítani. Az, hogy a kampány az
előző kormányok ellen szól ma Magyarországon, ez egyszerűen nem
igaz. A választások megtörténtek. Való igaz, hogy az előző
kormányok idején történtek olyan dolgok, amiket most a mostani
államigazgatás kivizsgál. Az visszataszító, azt mondani a
Köztársasági Elnökre, hogy a mostani köztársasági elnök
magyarul sem tud, ez több mint durva, tekintettel arra, hogy, ha
csak itt a meghallgatáson megnézzük a hozzászólásokat, akkor ez
nem igaz. Az, hogy a liberális demokrácia a nyugati demokrácia az
megint nem igaz. Nagyon sok politikai rendszer van, ezek közül az
egyik a liberális demokrácia. Arra hivatkozni, hogy kulturkampf van
Magyarországon, és, az értelmiségi elitek harcolnak egymással,
ez megint egy nézőponti kérdés. Ön szerint, az Önök által
képviselt értékrend az értelmiségi elit. Nagyon sokan vannak
Magyarországon, akik szerint nem. Be fogom fejezni Trüpel asszony,
mert az előttem szólók lényegesen több időt kaptak, de azt még
szeretném aláhúzni, hogy akkor Médiatörvényről beszélni.
H.
Trüpel:
Kérem, kollega úr, kérem… fejezze be, mert szeretnék másoknak
is lehetőséget adni…
Bagó
Z.
Értem. Három mondatot szeretnék mondani. A mai nappal az MSZP, és
az SZDSZ a magyar parlamentben nem járult hozzá, hogy sürgősséggel
tárgyalják a Médiatörvénynek az ügyét. Ez egy kérdés.
Kíváncsi vagyok az Ön véleményére ezzel kapcsolatban. A második
kérdésem: Miért hivatkozik a Kádár korszakra, és arra a
kontinuitásra, amiről beszélt, akkor, amikor Magyarországon az
Apró klán, és az ő leszármazottaik voltak az államigazgatás
csúcsán? És a harmadik, befejeztem, hogy senkit nem lőttel le,
ezek tények, és fikciók. Szószerint ezt mondta. Ez egyszerűen
hazugság. Emlékszünk a vérző fejű emberekre. (Taps) Emlékszünk
arra az emberre, akinek kilőtték a szemét, és sorolhatnám.
Köszönöm szépen.
Név
nélkül való angol nyelvű hozzászólás 1:10:51.6
Összefoglalás: Az Európai Unió Bizottságának a Magyar Médiatörvényhez való viszonyáról szól, és azt sürgeti, hogy a magyar Médiatörvény kérdése ne csak az EU Bizottság, és a magyar kormány között kerüljön megvitatásra, hanem más szerveket is be kell vonni a vitába. A felszólaló egyáltalán nem érinti Heller Ágnes beszédét, sem a magyar részről adott válaszokat, illetve Heller Ágnesnek feltett kérdéseket.
Francia
nyelvű felszólaló.
————————-
————————-
Német
nyelvű felszólaló
————————
Heller
Á. Válasza Bagó Zoltán felszólalására 1:18:29
Azt hiszem, hogy több felszólaló hozzászólásával egyezem. Nem akarok arra válaszolni, amivel egyezem. Most itt egy példa, hogy a magyar…, a Fidesz hogyan vitatja meg rendszerint a dolgokat. Ez az Úr nekem tulajdonított egy mondatot, százszázalékos bizonyossággal, hogy én azt mondtam. Idézett egy mondatot, amelyet én sose mondtam, mert nem tud angolul. Azért hiszi, hogy én mondtam valamit, amit nem mondtam. Abszolút nem. Más példák is vannak. Valaki az Apró klánról beszél. Tudják mi az Apró klán? A mese, hogy Gyurcsány miniszterelnök feleségül vette Apró unokáját. Ezt most Apró klánnak hívják. Megmondom Önöknek. A Fidesz egyik igen megbecsült tagja, akit én igen becsülök, az ő apja a titkosrendőrség besúgója volt. Rólam jelentett. Milyen következtetést vonok én le az ő fiáról? Semmilyet. (egyre dühödtebben, és felajzottabban, számonkérő,se, el elfulladó hangon) Mit jelent az, hogy Apró klán? Szégyellném magam a Ön helyében. Ilyen szavakat kiejteni. Ki a felelős? Az apa, a nagyapa, és a feleség nagyapja. Klánról beszélni. Ez olyan, mint Heller Ágnes, és bandája, ugyanolyan érv. Én ellenzem az ilyen fajta érvet. Nem hiszem, hogy ezt ép ésszel bárki is megtenné. Ami a Magyarorrság államelnökére vonatkozó bírálatomat illeti, talán túl erős volt, de ő mondott („uttered”, a helyes kifejeés: „issued”) két másfajta írást, amely tele voltak hibákkal, magyar hibákkal, nyelvtani hibákkal, és más fajta hibákkal, és még a helyesbítésben is volt három hiba. Ez nem azt jelenti, hogy ő nem tud magyarul, de a személyek, akik körülveszik, akik írják a dokumentumokat a számára nem tudják a magyar nyelvtant. Ez be van bizonyítva. Nincs szükség arra, hogy én bizonyítsam, mert papíron van. És nem hiszem, hogy másokat meg kell válaszolnom. Ismételten, ami a médiatörvényhez illeti („as far again to the Media Law concern” a helyes kifejezés: „As far as the Media Lawis concerned” k.p.) Nem arról beszélek, hogy a törvény önmagában jó e vagy sem. Azt hiszem, hogy teljes egészében rossz, mert a kormány nem ellenőrizheti a sajtót, a sajtónak kell ellenőriznie a kormányt. De a dolog, hogy egy hatóság minden tagja a kormányon lévő párt tagja, és a hatóság vezetője szintén a kormánypárt tagja egy rendellenesség. Abszolút rendellenesség. Mindenki láthatja. Kristálytiszta, hogy rendellenesség, függetlenül a törvény tartalmától, ami szerintem szintén téves. De a tartalomtól függetlenül, ez egy rendellenesség. Egyetlen médiatörvény sem kontrollálható egyetlen párt által, a hatalmon lévő párt által, és egy személy által, aki szintén a kormánypárthoz tartozik. Ez egy rendellenesség. Ez önmagában egy rendellenesség. Okay.
Azt hiszem, hogy több felszólaló hozzászólásával egyezem. Nem akarok arra válaszolni, amivel egyezem. Most itt egy példa, hogy a magyar…, a Fidesz hogyan vitatja meg rendszerint a dolgokat. Ez az Úr nekem tulajdonított egy mondatot, százszázalékos bizonyossággal, hogy én azt mondtam. Idézett egy mondatot, amelyet én sose mondtam, mert nem tud angolul. Azért hiszi, hogy én mondtam valamit, amit nem mondtam. Abszolút nem. Más példák is vannak. Valaki az Apró klánról beszél. Tudják mi az Apró klán? A mese, hogy Gyurcsány miniszterelnök feleségül vette Apró unokáját. Ezt most Apró klánnak hívják. Megmondom Önöknek. A Fidesz egyik igen megbecsült tagja, akit én igen becsülök, az ő apja a titkosrendőrség besúgója volt. Rólam jelentett. Milyen következtetést vonok én le az ő fiáról? Semmilyet. (egyre dühödtebben, és felajzottabban, számonkérő,se, el elfulladó hangon) Mit jelent az, hogy Apró klán? Szégyellném magam a Ön helyében. Ilyen szavakat kiejteni. Ki a felelős? Az apa, a nagyapa, és a feleség nagyapja. Klánról beszélni. Ez olyan, mint Heller Ágnes, és bandája, ugyanolyan érv. Én ellenzem az ilyen fajta érvet. Nem hiszem, hogy ezt ép ésszel bárki is megtenné. Ami a Magyarorrság államelnökére vonatkozó bírálatomat illeti, talán túl erős volt, de ő mondott („uttered”, a helyes kifejeés: „issued”) két másfajta írást, amely tele voltak hibákkal, magyar hibákkal, nyelvtani hibákkal, és más fajta hibákkal, és még a helyesbítésben is volt három hiba. Ez nem azt jelenti, hogy ő nem tud magyarul, de a személyek, akik körülveszik, akik írják a dokumentumokat a számára nem tudják a magyar nyelvtant. Ez be van bizonyítva. Nincs szükség arra, hogy én bizonyítsam, mert papíron van. És nem hiszem, hogy másokat meg kell válaszolnom. Ismételten, ami a médiatörvényhez illeti („as far again to the Media Law concern” a helyes kifejezés: „As far as the Media Lawis concerned” k.p.) Nem arról beszélek, hogy a törvény önmagában jó e vagy sem. Azt hiszem, hogy teljes egészében rossz, mert a kormány nem ellenőrizheti a sajtót, a sajtónak kell ellenőriznie a kormányt. De a dolog, hogy egy hatóság minden tagja a kormányon lévő párt tagja, és a hatóság vezetője szintén a kormánypárt tagja egy rendellenesség. Abszolút rendellenesség. Mindenki láthatja. Kristálytiszta, hogy rendellenesség, függetlenül a törvény tartalmától, ami szerintem szintén téves. De a tartalomtól függetlenül, ez egy rendellenesség. Egyetlen médiatörvény sem kontrollálható egyetlen párt által, a hatalmon lévő párt által, és egy személy által, aki szintén a kormánypárthoz tartozik. Ez egy rendellenesség. Ez önmagában egy rendellenesség. Okay.
Fordította:
Kaslik Péter
Kaslik
Péter jogász. 1967-től él Kanadában, ahol 1970-től 2000-ig
tanárként dolgozott.Kaslik
Péter elérhető: pkaslik@silomail.com
Fegyverbe
ez a büdös zsidó kurva még él az Ildikóval együtt Az anyja a
mocsarat vállasztotta a lánya helyett , jól választott , ezeknek
is a mocsár a legjobb hely ahová el tudnánk küldeni !!!!!
Kováccsal a rigó jancsi hős szerelmest alakíthatnák !!!!
Nemzeti
InternetFigyelő
Ki ez a Vitézy gyerek?
A
Heller Ágnes jpbb keze vele törli ki a seggét !!!
Épp erőszakot
vettem magamon, hogy elinduljak-e egyáltalán sportolni, amikor
megütötte a fülem a BKV leendő vezetőjének életkora...
25éveeeeees?
Mondom, már megnézem ki fia borja ez a gyerek, no meg az anyja,
apja - ki lehet? - hogy nem vágták még nyakon ennyi idős korára,
hogy merészelné elvállalni egy egész holding vezetését?????
No aztán
persze... szépen eltátottam a kis számat, amikor kiderítettem a
wikin, hogy ténylegesen is ki fia? borja? - Ja, így már értem.
Ettől függetlenül, ha én pszichológus is lennék (mint anyucija)
és a saját 25 évesem azzal állna elő, hogy bár él-hal a
sportért, és gyakorolja is azt méhlepényes kora óta, és most a
válogatottat szeretné elirányítani... hát bizony helyre tenném
a picikémet!
Természetes
módon nem várható el ugyanez a Vitézy gyerek szüleitől... ők
ugyanis erősen 56-os beütésűek, ahogy én meg nem vagyok az. Én
ugyebár a földre születtem, azon is járok, emezek meg nem. No de
kérdezem én, ha nem azonos univerzumban élünk, de mi - utasok,
akik igénybe is vesszük a tömegközlekedést, ami úgy nem
működik, ahogy van... akkor ez a kis tökös gyerek, aki nem úgy
veszi igénybe a BKV-t ahogyan azt halandó emberek szokták, hanem ő
rajong érette...? nos, hogy a búbánatos arany virágszálba fogja
azt elirányítani a mi megelégedettségünkre? Az ő fergetegesen
nagy ívű tapasztalatai által? Hogy?
Tudom;
Tarlósostul - fideszestül - orbáni unokatesóstul - és persze
bizottságostul - mert eddigre már rájöttem, hogy mit is keresett
ottan benne. Valahol találtam is rá utaló miacsudát:
"
Vitézy
Dávidot (21) gyerekkora óta megszállottan érdekli a közlekedés.
A fiatalember tizenöt éves kora óta a Városi és Elővárosi
Közledesi Egyesület (VEKE) egyik alapító tagja, a
forgalomszervezés munkacsoport vezetője és az egyesület
sajtószóvivője. E mellett 2007
januárja óta a BKV felügyelő bizottsági tagja. A tisztségre
Tarlós István, a Fidesz akkori fővárosi frakcióvezetője
jelölte, a fővárosi közgyűlés egyhangúan megszavazta a
kinevezését. "Magyarországon
sokan fizetéspótlásnak fogják fel a felügyelő bizottsági
tagságot, és csak kávézni járnak be havonta másfél órára. Én
próbálom komolyan venni a feladatot, ami nem igazán jön jól a
BKV-nak. Makacs vagyok, és következetes."?-mondja Vitézy, aki
tagja továbbá az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közlekedés
Operatív Program Monitoring Bizottságának is. ?Az
uniós pénzek elköltésével foglalkozó bizottságba civil
szervezetek delegálhatnak tagokat, engem a VEKE jelölt.
Pozitív, hogy nemcsak ellenőrzési, hanem bizonyos kérdésekben
döntési jogkörünk is van? ? mondja Vitézy. A közéleti
tisztségei közül egyedül a BKV FB tagságért kap tiszteletdíjat,
havi bruttó 158 200 forintot. Édesapja Vitézy László
filmrendező, édesanyja Hankiss Ágnes író, a Hamvas Béla
Kultúrakutató Intézet vezetője. Dávidnak három féltestvére
van, Vitézy Péter a magánszférában, egy gyógyszeripari cégnél
dolgozik, Vitézy Zsófia újságíró, Hankiss Ádám pedig New
Yorkban jogász. Vitézy
Dávid egyetlen politikai pártnak sem tagja, és nem is akar az
lenni. ?Úgy gondolom, hogy a civilek kerüljék a pártpolitikával
való mindennemű kapcsolatot.?
A fiatalember jelenleg a Budapesti Műszaki Egyetem közgazdász
hallgatója, regionális területfejlesztés szakon."
Szép,
szép... inkább gyönyörű ez a pályafutás (főleg ha
összehasonlítom ez idő alatt mit adhattam én meg a gyerekemnek az
utóbbi 7 év munkanélküliségemmel)! De van itt néhány dolog,
ami úgy böki a szemem, hogy még irigynek sem kell lennem:
1. Ha 2007óta
van BKV-t felügyelő bizottság... akkor, hogy a jó büdös fenében
nem derültek még ki a turpisságok a három év alatt? Addig nem
voltak csalások, lopások, megbízások és a többi? (vagy
nem vetted észre okoska?)
2.
"Az uniós pénzek elköltésével
foglalkozó bizottságba"
legyen szíves jelöljön engem is egy civil szervezet -
léci-léci-lécike! Amúgy drága Vitézy gyerekem! Mi még sosem
hallottunk ilyen bizottságról?! Van ilyen céllal felállított
bizottság? vagy hol? mikor? mivan? (szörnyű is volna, ha az uniós
pénzeket bizottságnak kellene elkölteni)
3.
"A
civilek kerüljék a pártpolitikával való mindennemű
kapcsolatot"!
- no drága gyermekem! Ebben az egyben támogatni tudnálak...
...és
akkor maradjunk is ennyiben: nem
való neked az a holdig vezéri poszt,
menjél inkább match-boxokat tologatni valami terepasztalon, hogy
véletlenül se kerülhess pártpolitika közelébe - ezentúl!
Istenem!
De imádlak, hogy nem nekem adtad ezt a Vitézy gyereket - az enyém
sokkalta sokkal jobb nála - köszönöm uram!
Orbán a KISZ-ben, Merkel az FDJ-ban kezdte
Csak,
hogy Merkel Hitler kónja , Orbán meg egy cigányzsidó!!!!
JOÓB
SÁNDORKÖVETÉS
2015.02.02.
11:51
Kilenc
év a korkülönbség Angela Merkel és Orbán Viktor között.
Mindketten a vasfüggöny mögött nőttek fel. Mindketten tagjai
voltak a kommunista ifjúsági szövetségnek. Mindketten
rendszerváltó ellenzékiként kezdték. Bár Orbán Viktor a
fiatalabb, az ő politikai pályája valamivel előbb kezdődött,
Angela Merkel karrierje viszont jóval magasabbra ívelt.
1954
Hamburgban
megszületett Angela Dorothea Kasner, Horst Kasner evangélikus
lelkész és Herlind Jentzsch hamburgi latin–angol szakos tanárnő
gyermekeként. A család néhány héttel Angela születése után az
NDK-ba költözött. Az apa a brandenburgi Quitzowban szolgált.
1963
Angela
Merkel 9 éves. A család már a
Berlinhez közeli Templinben él. Angela kitűnő tanuló az
iskolában.
Orbán
Viktor május 31-én született meg
Székesfehérváron. Gyermekkorát Alcsútdobozon és Felcsúton
tölti.
1973
Angela
Merkel leérettségizik
Templinben. A középiskolában különösen matematikából és
oroszból volt jó. Oroszból országos tanulmányi versenyt is
nyert, jutalmul még Moszkvába is elutazhatott.
Orbán
Viktor tízéves. A család ekkor
még Felcsúton él, 1977-ben költöznek Székesfehérvárra.
1977
Angela
Merkel a lipcsei Karl Marx
Egyetem fizika szakos hallgatója. Ebben az évben férjhez megy
egyetemista társához, Ulrich Merkelhez, akinek azóta is viseli a
nevét. Egyházi esküvőt tartanak a templini templomban.
Orbán
Viktor a felcsúti általános
iskolába jár.
1978
Angela
Merkel végzős az egyetemen. Tagja
az FDJ-nak, a keletnémet kommunista ifjúsági szövetségnek.
Orbán
Viktor a székesfehérvári Teleki
Blanka Gimnázium angol nyelvi tagozatos osztályába jár. A
gimnáziumi alapszervezet KISZ-titkára
1981
Angela
Merkel tudományos munkatárs a
berlini tudományos akadémia fizikai kémiai kutatóintézetében.
Ekkor már külön él férjétől, rá egy évre el is válnak.
Merkelnek nem született gyereke.
Orbán
Viktor sorkatona Zalaegerszegen.
1986
Angela
Merkel kvantumkémiai témában
doktorál.
Orbán
Viktor az Eötvös Loránd
Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának hallgatója.
Tagja a szakkollégiumnak, ami csak 1989-ben veszi fel a Bibó István
Szakkollégium nevet. Ebben az évben veszi el feleségül Lévai
Anikót.
1987
Angela
Merkel a kutatóintézetben
dolgozik. Az FDJ tagjaként kulturális programokat szervez.
Orbán
Viktor a Mezőgazdasági és
Élelmezésügyi Minisztérium Vezetőképző Intézetében dolgozik,
ahol szociológus gyakornokként továbbképzéseket szervez.
1988
Angela
Merkel az akadémiai intézeten
belül átkerül az analitikai kémiai osztályra.
Orbán
Viktor március 30-án társaival
megalakítja a Fiatal Demokraták Szövetségét.
1989
Angela
Merkel belép a Demokratikus
Ébredés nevű ellenzéki mozgalomba.
Orbán
Viktor június 16-án Nagy Imre és
mártírtársainak újratemetésén elmondott beszédével országosan
és Európában is ismert politikussá válik. Tagja lesz a
rendszerváltást előkészítő Ellenzéki Kerekasztalnak.
Megszületik első gyermeke, akit további négy követ.
1990
Angela
Merkel márciusban az NDK-ban
tartott első és utolsó demokratikus választások után
megalakuló De Maizière-kormány helyettes kormányszóvivője
lesz. Automatikusan tagja lesz a nyugatnémet kereszténydemokrata
pártnak (CDU). A német egyesítés után tartott októberi
választások után a Bundestag tagja lesz. 1991-ben nő- és
ifjúságügyi miniszter lesz Helmuth Kohl kormányában.
Orbán
Viktor az 1990-es országgyűlési
választásokon a Fidesz Pest megyei területi listájáról jut be a
parlamentbe.
1994
Angela
Merkel környezet-,
természetvédelmi és a reaktorok biztonságáért felelős
miniszter lesz.
Orbán
Viktor a liberális Fideszt
erre az időre nemzeti elkötelezettségű, nemzeti-liberális
középpárttá alakítja át.
1998
Angela
Merkel a CDU főtitkára lesz. Bár
Merkelt Helmuth Kohl fedezte fel és vezette be a politika világába,
amikor Kohl a kétes pártadományügybe keveredik, Merkel elsőként
határolódik el tőle. Házasságot köt Joachim Sauerrel, a
Humboldt Egyetem professzorával.
Orbán
Viktort miniszterelnökké
választják.
2000
Angela
Merkel a CDU elnöke lesz.
Orbán
Viktor megválik a Liberális
Internacionálé alelnöki tisztségétől, és a Fidesz hivatalosan
is belép a konzervatív és kereszténydemokrata pártokat tömörítő
Európai Néppártba.
2002
Angela
Merkel a CDU frakcióvezetője
lesz.
Orbán
Viktor, a Fidesz és az MDF
elveszíti a választásokat. Orbán elkezd polgári köröket
szervezni. A Fidesz új neve Fidesz – Magyar Polgári
Szövetség lesz. Októberben ő lesz az Európai Néppárt
alelnöke.
2005
Angela
Merkelt választják kancellárnak.
Ő lesz az ország történetének első női kancellárja.
Nagykoalícióban kormányoz a szociáldemokratákkal.
Orbán
Viktor jelentős szerepet játszik
abban, hogy nem a szocialisták, hanem a Védegylet jelöltje, Sólyom
László lett a köztársasági elnök.
2009
Angela
Merkelt másodszor is kancellárrá
választják. Merkel egyéni körzetben is indult, és nemcsak
megvédi közvetlen mandátumát, de még növelni is tudja
támogatottságát. A CDU a liberálisokkal (FDP) alakít
kormányt.
Orbán
Viktor a kormányzásra készülve
felveti: nem tiszteli az alkotmányt, ami szerinte változtatásra
szorul.
2010
Angela
Merkel Németország vezetőjeként
nem hajlandó megmenteni a pénzügyi válságba esett Görögországot,
és a stabil euró mellett áll ki.
Orbán
Viktort kétharmados többséggel
választják miniszterelnökké.
2011
Angela
Merkel a fukusimai baleset
hatására bejelenti, hogy Németország felgyorsítja a német
atomerőművek leállítását, és 2022-re már egy sem fog működni.
Orbán
Viktor vezetésével a kormányoldal
hozzákezd a közjogi rendszer egyoldalú, a kritikák szerint
antidemokratikus átalakításához. Húsvétkor a parlament új
alkotmányt fogad el, az alkotmányozásban az ellenzék nem vesz
részt.
2013
Angela
Merkel harmadik ciklusát
kezdi meg kancellárként, ismét egy nagykoalíció élén.
Orbán
Viktor Brüsszellel hadakozik, ahol
a rezsicsökkentést próbálja megvédeni.
2014
Angela
Merkel elsősorban az ukrán válság
megoldása érdekében tesz lépéseket, kemény szankciókat
kezdeményez Oroszország ellen.
Orbán
Viktort és pártját másodszor is
kétharmados többséggel választják
meg. Külföldön nagy feltűnést kell a
tusnádfürdői beszéddel, amiben az
illiberális demokráciáról beszél.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése