A
rabnép temetői járata
A
blog szerkesztése alatt jött a hír az Országgyűlés elfogadta a
földtörvényt.
Hogy
értékeljem a fülke forradalmárok ténykedését engedjék meg
hogy azt a hasonlatot adjam : - amikor az ÁVH – zsidók befogták
nemzetünk likvidálásra ítélt tagjait , és az ÁVH – s
börtönőrök azzal szórakoztak , hogy a fogjok oldalára egy
üvegbe patkányokat tettek , és ezt erősítették rájuk, hogy
rágja át magát a patkány a rabon, egy kicsit melegítették az
üveg oldalát , hogy serkentsék a patkányok menekülését akik
így átrágták a fogoly testén magukat. No ez egy kínzási
módszer volt az ÁVH- s időkben.
És
mi van most a fülke forradalmárok szabadságharca idején : -
elemezzük a helyzetet , ma a fülke forradalmáraink a patkányok,
és az ÁVH – s zsidók most is arra ösztönözik , hogy rágják
át magukat a rabszolga magyar had testén . Tehát az Országunkat
most is az ÁVH – s zsidó gyilkos hada irányítja és adja el, és
a bohócok eljátszák a műsort amire kényszerítik a kötelet
rángatók, és az a kis maroknyi csapat mert csak ellenállni a
zsidó politikai maffia nyomásának .
Minden
tiszteletem Ángyán úrnak , Ő még magyar ember az elkorcsosult
dísz gojok már Judapestről álmodnak , és álmukban már túl
vannak a farok metszésén , és kitűnő állást találtak , Ők
hordozzák a tórát a zsinagógában. Csak, hogy kineveltünk újból
egy hazaáruló réteget kik az istennek sem akarják elhagyni a
magyar közhatalmat, ezért Ők rabolnak ölnek , és hazudnak éjjel
nappal mindenkinek, és mindenhol . A visszafizethetetlen adósságot
erőltetik a népre, hogy fizesse vissza azt a pénzt , amiből Ők
egy garast sem láttak , hisz lenyulták az ÁVH – s zsidók , mint
a nemzeti jövedelmünket, és elterpeszkedve ülnek az ország
különböző méltóságok székeiben , és osztják az észt , és
a halált. Mikor telik már be a pohár , mikor zavarjuk el ezt a
zsidó terrorista maffia hadat amelyik a nyakunkba települt . Igen
ha kell egyenként meg kell ölni őket , hogy magyar országon
magyar érdek érvényesüljön. A sületlen barmok által propagált
nemzeti kormány akkor lesz nemzeti , ha kiszórják belőlük a
zsidókat, kik most is csak azt nézik mikor mit lehet ellopni ,
elrabolni.
A
földtörvénnyel a talajt húzták ki a lábunk alól , és most már
tényleg igaz lesz az a mondás , mely szerint : - a paraszt vet , a
cigány dézsmál , a zsidó meg arat . - Hát tegyél róla hogy ne
így legyen , lázadj és ha kell ölj , mert az unokáid jövőjét
rabolták el a bitangok. És közben a zsidó megakarja magyarázni ,
hogy a Jobbik szélsőséges párt innen nem úgy látszik, sőt mind
hazaárulónak látszanak az agymosottak már nem mernek
ellentmondani a gazdájuknak , mert félnek , hogy nem kapnak
fizetést , vagy már bennük van a halálos csip , és ha nem úgy
cselekednek aktíválják a ciánadagukat és törlik az élők
sorából. Hát meddig is terjed az ők szabadságuk, és a
szabadságharcuk az egész csak egy pitiáner olaj maffia csapat
kiknek tudják , hogy mi van a fülük mögött, és ha nem azt
csinálják , hát jön a megtorlás . Idegen tollakkal ékeskednek ,
pedig Ők is beáltak az ÁVH- sok soraiba , hisz patkányokként
rágják át a testünkön magukat , és neked látnod kell , hogy a
fél ország , már hajléktalan lett, a megmaradt értékeinket ,
törvényekkel igyekeznek elvenni tőlünk , és nekünk még a
védekezés jogát sem akarják megengedni . Magad uram ha szolgád
nincs – ez a jelszó – az egész állami berendezkedésünk nem a
magyart védi, hanem a zsidó rablást és gyilkolást szentesíti,
és ti hülye magyarok ezt szó nélkül türitek , belétek lett
nevelve – ne szólj szám nem fáj fejem sem – és mond innen
nézve tényleg így néz ki a helyzet , vagy belenyugodtál a sátán
megkérdőjelezhetlennek hitt hatalmába és feladod az ellenállást,
de akkor a gödröd is ásd meg , hátha lesz valaki aki belefordit ,
és betakar e föld hantjaival . Nem nagy jövő , de ha csak erre
telik , akkor nyugodj belé , de legalább egy vagy két hazaárulót
vigyél magaddal , és a többség menekül majd mint Francia honban
.
De
mi volna , ha ÁVH- t lanítanánk az országunkat , fücsüljünk a
rabló zsidó maffiára , hisz ők nem rendeznek elszámoltatást,
vegyük kézbe sorsunkat , és ahogy ők tizedelnek bennünket mi is
szervezzük meg balesetüket kocsi , metró aláesésüket. Ha ő
elérhetetlen a családját érje a baleset . Tisztuljon ez a nemzet
a hazaárulóknak nem jár virág , és tisztelet mondta Vona , és
igazat beszélt .
Tökéletes
behódolás
Fiam
köszönöm , hogy földönfutóvá tettél. A férjem a Hajdu Bét
áldozata lett, felakasztotta magát. A gyermekeim hajléktalanokká
váltak a bankok kilakoltatták őket. Én kutyakaján élek mióta a
férjem öngyilkos lett amióta az a büdös zsidó lerabolta a
libatenyésztőket, most hogy a talpalatti földünket is elveszed,
már csak a zsidónál lehetünk zsellérek , ha megtür bennünket.
Ha már Én sem fogok rád szavazni mond fiam milyen világ fog jönni
a magyarra, gondolod , hogy a zsidók téged fognak választani , ja
hogy azért próbálsz egy kis vagyont összehozni ,hogy a
gyerekeknek ne keljen koldulni menni. Az ÁVH-s unokák titeket is
kiütnek mad a nyeregből bizony fiam palesztin sors lesz a magyar
élet, és ezt Arany János szavaival tolmácsolva : - te tetted ezt
király. - mond fiam bölcs dolog a koronát próbálgatni, nézd
milyen sandán néznek ábrahám gyermekei , pedig tőlem mindent
elvettetek még a reményt is . Ahogy kihuny a parázs az emberek
szeméből mikor a jövőjüket eladtátok ott a padsorokban kihuny a
ti szemetek lángja is , és ne próbálja meg egy zsidó sem
elhitetni vélünk , hogy ez mind értünk van . Az lehet , hogy
minden agymosottak vagytok , és halálcship beültetettek , és ha
nem arra szavaztok amit elvár a gazdátok , megkapjátok a cián
adagotokat. De azt hiszem , hogy most jobb let volna a ciánt
választanotok, úgy megmaradt volna a becsűletetek, de így fiam
gondold végig a folyamatot a dög üli meg a nagy magyar rónaságot,
és bizony ezt te ti csináltátok fiam . Ha hazamész fiam néz a
tükörbe , és köpd szembe magad , egyszer legyél térgyilagos a
tükörképeddel , és hord le őt a sárgaföldig amiért hagyta
hogy elveszitsem benne a bizalmamat . Még egy kérdésem volna , ha
akarsz válaszolsz rá , ti minden cionista zsidók vagytok , és a
sátánt szolgáljátok , mi már tudjuk , meg sem kell szólalnod
legyetek átkozottak az utálatos képen a zsinagógában . Már csak
a szerveimet tudjátok elrabolni ti díszzsidók megis próbáljátok,
az egész rendszeretek ki van építve futószallagon ontjátok a
szerveket , ha kell mint annak ideján az ÁVH -s zsidók ahogy
tömték a húsdarálót , ti legalább a szerveinket értékesítitek.
Fejlesztések az Orosz Légierőben – Bevezetés
Oroszországgal
kapcsolatban általában kétféle elképzelés él –
katonai-haditechnikai téren legalábbis – az emberekben: az egyik
álláspont szerint az oroszok még a kereket sem találták fel, így
gyakorlatilag botokkal vannak felfegyverkezve; ha pedig mégsem,
akkor ami orosz, az csak ócskavas lehet. A másik elképzelés
szerint az oroszok már évszázadok óta űrhajókkal közlekednek,
csak az álcázótechnikájuk fejlettsége miatt erre még senki nem
jött rá. Nyilván nem árulok el nagy titkot, ha azt állítom,
hogy mindkét álláspont nagyjából a hülyeség kategóriájához
konvergál…
Elöljáróban
le kívánom szögezni, hogy bevezetőnk nem tudományos értekezés,
hanem a helyzet megértéséhez szolgáló rövid és tömör
ismertetés, így több dolog marad ki belőle, mint amennyi nem. Az
ezzel kapcsolatos reklamációk érthetőek ugyan, de a fentiek miatt
nem áll módunkban elfogadni őket. Kulturált komment formájában
természetesen örömmel fogadunk minden értelmes és hasznos
kiegészítést.
Kezdjük
talán onnan, hogy a Szovjetunió felbomlásával az addig
hellyel-közzel mennyiségileg és némi jóindulattal minőségileg
is elég komolynak nevezhető fegyveres erők (vagyis a szárazföldi
erők, a légierők /úgymint
Távolsági Repülők, Frontrepülők és Légvédelem/ és
a tengerészet) gyors hanyatlásnak indultak: egészen egyszerűen a
fenntartásukra sem volt pénz, nem hogy fejlesztésekre. Jellemző
példa, hogy egy tengeralattjáró-bázison egészen egyszerűen
lekapcsolta az áramot a szolgáltató, mert nem tudták fizetni a
számlát (mondanom sem kell, hogy saját fizetésükről a katonák
csak ostoba pletykaként hallottak néha) – igaz, néhány
tengerészgyalogos gyorsan a szolgáltató értésére adta, hogy
jobban járnak, ha azonnal visszakapcsolják…
Ez
a helyzet gyakorlatilag oda vezetett, hogy a meglévő technika
részben kannibalizáció áldozatává esett, részben pedig
balesetekben került veszteséglistára – más részét pedig
eladták annak, aki fizetni tudott érte. Utóbbit esetenként akár
illegálisan is megtették – és itt nem pár száz vagy ezer
Kalasnyikovra kell gondolni, hanem komolyabb dolgokra. (Nukleáris
töltetek eladásáról csak városi legendák vannak: mindenki
hallott róla, de konkrétumot senki nem tud.) A pilóták a
repülésre nem nagyon gondolhattak, lévén üzemanyagra sem volt
pénz, arról már nem is beszélve, hogy a karbantartások
elmaradása miatt a felszállások elég súlyos kockázatokkal
jártak. Természetesen a helyzet a többi fegyvernemnél sem volt
jobb, de ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem voltak repülések,
vagy a flotta minden hajója ócskavasként süllyedt el a kikötőkben
(persze példa azért volt rá…) és hasonlók.
Azért
történtek csodák is: a nukleáris meghajtású Kirov-osztály
negyedik tagja – jelenlegi nevén Nagy Péter – 1998-ban állt
szolgálatba. Még mielőtt valaki arra a téves elképzelésre
jutna, hogy ezek szerint sikerült némi pénzt összekaparnia az
orosz államnak, elkeserítem: a hajó befejezésére a pénzt
gyakorlatilag közadakozásból hozták össze: bankok, cégek,
magánszemélyek adták oda a rávalót. Látott már mindenki ún.
“szponzori autó”-t, ugye? Nos, ha nem egy hadihajóról lenne
szó, akkor a Nagy Péter is valahogy azokhoz hasonlóan nézne ki…
Természetesen
a különféle hadiipari tervezőirodák és gyárak is igen súlyos
helyzetbe kerültek, a korábban bőséges állami megrendelések
hiányában csak az exportban reménykedhettek. Így aztán a
fejlesztések nem álltak le ugyan teljesen, de ezek az orosz
fegyveres erőknél vagy egyáltalán nem, vagy csak rendkívül
csekély számban jelentek meg (kisebb és olcsóbb felszerelések).
Politikával
nem foglalkozunk ugyan, de a téma okán most sajnos érintenünk
kell: a Szovjetunió megszűnésével Oroszország lényegében
minden nyavalyát megörökölt – a többi tagállamon kívül -,
amit csak lehetett, de ez leginkább csak púp volt a hátukon. A
gazdaság egészen egyszerűen romokban hevert, ami még működött,
az elsősorban a nyersanyagok kitermelése és exportja volt. Az
addigi rendszert fenntarthatatlansága okán piacgazdaságra és
demokráciára kívánták cserélni, valahogy úgy, ahogy az nálunk
is történt. Hogy jó hírem is legyen: hozzájuk képest mi még
igen jól jártunk. Valahogy náluk is úgy alakult, hogy néhányan
(egy kb. 150 milliós országról beszélünk!) iszonyatosan
meggazdagodtak, de annyira, hogy még a leghülyébbek sem hitték
el, hogy ezt tisztességesen csinálták, pedig elvétve erre is
akadt példa. Amikor azt írom, hogy “iszonyatosan”, akkor azt
tessék komolyan venni: egy akkor meggazdagodott orosz (lásd még:
oligarcha) Magyarországot (és még pár környező országot)
gyakorlatilag kilóra meg tudna venni és a bankszámlái ezt meg sem
éreznék. Figyelembe véve, hogy az ottani privatizációból sem
lett az állam dugig pénzzel, így a helyzet tovább romlott: nem
volt se pénzük, se vagyonuk – viszont az új tulajdonosok adózás
terén nem igazán jeleskedtek, sőt, vagyonukat külföldre
mentették. Így aztán az állam – és a lakosság – helyzete
még tovább romlott. Lényeg a lényeg, idővel Oroszországban a
demokrácia gyakorlatilag szitokszóvá vált (a ‘privatizáció’
szó hallatán pedig még a legjámborabb bábuska is fegyvert ránt),
hiszen nyilvánvaló volt mindenki számára, hogy pl. az olajat
kitermelik és eladják, de abból az állam bevételt gyakorlatilag
egy kopejkát sem lát. (Az emberek meg a fizetésükkel jártak
ugyanígy.) Ehhez persze a hivatali korrupció is nagyban
hozzájárult.
Mindeközben
Oroszország nemzetközi megítélése a Szovjetunióhoz képest is a
bányászbéka feneke alá zuhant, nagyjából pénzért kuncsorgó
szerencsétleneknek nézték őket és – nem túl meglepő módon –
gyakorlatilag nem vették őket komolyan.
A
kialakult helyzetet néhányan úgy értékelték, hogy lehetőséget
kínál nekik arra, hogy a saját pecsenyéjük sütögetésébe
kezdjenek, lehetőleg Oroszország Anyácska kebelétől minél
messzebb. Igen, Csecsenföldről van szó.
Maga
a gondolat nem volt teljesen hülye, de nyilvánvaló okokból
Moszkva tetszését nem nyerte el. Elég az hozzá, hogy az első
csecsen háborúban Oroszország elég méretes pofont kapott: vért
izzadtak, mire sikerült valamennyire kiegyezni a csecsenekkel egy
“döntetlenben”. Igaz, ekkorra Csecsenföld már romokban hevert,
az olajiparhoz értő – jellemzően orosz – szakemberek pedig
elmenekültek vagy meghaltak, így a csecsenek is kénytelenek voltak
belátni, hogy a döntően az olajra alapozott leendő Kánaánjuk a
hegyek között nem túl megvalósítható – de az oroszokból
továbbra sem kértek.
...néha
meg kifejezetten nem. (A kép állítólag az első csecsen elnök,
Dzsohar Dudajev utolsó pillanatát örökítette meg - közvetlenül
a detonáció előtt.)
Az
akkori orosz elnök, Borisz Jelcin ekkor már nem örvendett túl jó
egészségnek – népszerűségnek meg mégannyira sem -, így az
utódlásra is gondolva valamiért az FSZB elnökét tette meg
miniszterelnöknek – Jelcin lemondása után pedig ő lett a
megbízott elnök. Oroszország polgárainak döntő többsége
szerint az öreg Borisznak ezen döntései mindenképpen a javára
írandóak: most Vlagyimir Putyinra célzunk, ha valakinek még nem
esett volna le…
Néhány,
a csecsenek számlájára írt merénylet és egyéb események miatt
Putyin egy második fordulóra adott utasítást Csecsenföldön
– amely az elsőhöz képest kifejezetten sétagaloppnak bizonyult.
(Hangsúlyozom: az elsőhöz képest.) Ezzel megalapozta
népszerűségét, így nem túl nagy meglepetésre 2000-ben
Oroszország elnökévé választották.
Nem,
ez nem Photoshop - tényleg berácsozták
Nagyjából
innentől kezdődött az, hogy – ahogy Putyin fogalmazott –
“kézbe vették a bunkósbotot és máris figyelni kezdtek rájuk”.
Ez annyit tesz, hogy az oligarchákat némileg “helyre tették”:
aki értett a szóból, az köszöni, jól van és nem lett
földönfutó, aki meg vitatkozni próbált, az vagy börtönben van
vagy külföldre menekült. A félreértések elkerülése végett
tisztázzuk: az orosz polgárok számára ez egyáltalán nem volt
egy szomorú fordulat, sőt. Természetesen mindezek miatt voltak
háborgások nemzetközi viszonylatban is a magántulajdon
oroszországi “nem-tisztelete”, “az emberi jogok lábbal
tiprása” és a “koncepciós per”-nek nevezett eljárások
miatt, de könnyen elképzelhetjük, hogy az orosz polgárok döntő
részét ez mennyire érdekelte vagy keserítette el… Nem túl
meglepő módon semennyire. Éppen ellenkezőleg: a többség úgy
volt vele, hogy ezek az emberek jó helyen vannak, legyenek is bárhol
éppen, mert rászolgáltak – és egyetlen könnycseppet sem
hajlandóak értük ejteni.
Putyin
hatalomba lépését követően aránylag rövid idő alatt kiderült,
hogy az orosz államnak is vannak bevételei, majd az is kiderült,
hogy ezek a bevételek gyakorlatilag igen jelentősek – hála
elsősorban az olajnak. Idővel Oroszország gyakorlatilag akkora
valutatartalékokra tett szert, hogy akár fürödhetett is volna a
pénzben. Ez idővel aztán lehetővé tette azt is, hogy újra pénzt
tudjanak fordítani a fegyveres erőkre és a katonai célú
fejlesztésekre is – sok más egyéb mellett, persze.
Ez
természetesen magával hozta azt is, hogy Oroszország nemzetközi
viszonylatban is magához tért: elég, ha csak a grúzokkal történt
csetepatéra gondolunk. Persze mindenki dumált mindenfélét,
beszólogatott és tiltakozott össze-vissza, de Abháziában és
Dél-Oszétiában jelenleg is orosz csapatok vannak és a dolog
nagyon úgy áll, hogy a grúzok ezen területekre keresztet
vethetnek… (Egyébként a történtek – egyes álláspontok
szerint – részben visszavágónak is tekinthetőek Koszovó
miatt.) A végeredménytől függetlenül természetesen voltak az
orosz hadtevékenységnek gyenge pontjai – de mit mondhatnánk a
grúz műveletekről?! Összességében persze téves lenne arra az
álláspontra jutni, hogy a már-már múzeumi orosz technika
napjainkban is bőven jó a célra, ez csak hellyel-közzel állja
meg a helyét – a grúzokkal szemben történetesen igaznak
bizonyult az amerikai és egyéb kiképzési segítség és
felszerelések ellenére is. Itt valójában az történt, hogy a
grúzok voltak kiemelkedően hülyék – vagy ha nem, akkor valamit
nagyon-nagyon csúnyán benéztek…
Ettől
függetlenül persze a megfelelő következtetéseket levonták az
oroszok: a fegyveres erőik fejlesztését magasabb fokozatba
kapcsolták…
Ezen
– relatíve – hosszú bevezető után sorozatunk többi részében
áttekintjük, mit lehet tudni az utóbbi időben az Orosz Légierőnél
történt fejlesztésekről, illetve, hogy egyáltalán mi a helyzet
jelenleg az Orosz Légierővel. Sorozatunk befejező részében pedig
kitérünk az orosz fegyveres erők többi részére is, mintegy
érdekességképpen, illetve azért, hogy ne hagyjunk olvasóinkban
hiányérzetet.
Jelezném,
hogy Oroszország sok más egyéb mellett olyan nagyszerű dolgokat
is adott a világnak, mint a maszkirovka és a Patyomkin-falvak,
arról már nem is beszélve, hogy náluk a kémkedés és a
kémelhárítás, hovatovább az ellenség megtévesztése nemzeti
sport. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy Oroszország “érzékeny
pontjairól” sok esetben maguk az oroszok sem tudnak biztosat, ha
pedig mégis, akkor azt nem kötik idegenek orrára. Ezt sorozatunk
további részeinél mindenképpen kéretik szem előtt tartani…
Az
Orosz (korábban Szovjet) Légierő felségjelzése 2010. márciusáig
Az
Orosz Légierő felségjelzése 2010. márciusától (bevezetése
folyamatban)
Fejlesztések az Orosz Légierőben – II. rész
2011.
március 29., kedd - 12:57
Cikksorozatunk bevezető
részében rávilágítottunk
arra, hogy hogyan is áll a helyzet jelenleg Oroszországban és
ennek mi volt az előzménye, úgyhogy itt az ideje, hogy rátérjünk
a lényegre, az Orosz Légierő repülőeszközeire. Azoknak,
akik behatóan foglalkoznak a dologgal, feltehetően semmi újat nem
fogunk tudni mondani vagy mutatni – de ők vannak kevesebben és a
poszt gyakorlatilag nem is nekik szól, hanem a téma iránt
érdeklődő többségnek. Ezzel együtt is reméljük, hogy sikerül
a VVSz-t – a lehetőségekhez mérten – a lehető legjobban
bemutatni. Sajnos az oroszok nem szenvednek krónikus
közlékenységben, így a helyzetünk egyáltalán nem volt könnyű…
Bevezetésként
szögezzük le, hogy Oroszország örökölte meg a szovjet
gépállomány döntő részét: ez akár jó is lehetett volna, de
a helyzet akkoriban úgy állt, hogy ezek fenntartására, pláne
üzemeltetésére egy kopejkájuk sem volt és a helyzet az
infrastruktúra terén sem volt jobb: a repülések rendkívül
drasztikus visszaesése miatt félő volt, hogy a reptereket
egyszerűen felveri a gaz.
Ez
a helyzet Putyin első elnökké választása után indult
változásnak, bár már Jelcin idején is történtek szervezeti
változások. Ezek folytán jelenleg a helyzet úgy áll, hogy
Oroszországban van a Haditengerészeti Légierő és “A”
Légierő – utóbbi magába olvasztotta a Hadsereg repülőit (ez
leginkább helikoptereket jelent), valamint a Távolsági Légierőt
(DA) és a Légvédelmi Repülőcsapatokat (PVO). Mindezeken túl a
Légierő megszabadult az olyan “kohószökevényektől”, mint a
MiG-21/23 vagy a Tu-22 család (stb). Ezzel nem kevés pénzt
kívántak egyrészt megspórolni, másrészt pedig amúgy sem volt
értelme ezeket a típusokat rendszerben tartani. Az átszervezések
során repülőterek is bezárásra kerültek, alakulatok szűntek
meg, lásd “reform” – csak, hogy némi hazai vonatkozása is
legyen a dolognak, igaz, egy apró különbséggel: az Orosz Légierő
létezik és nem csak papíron.
Ezúton
szeretnék gratulálni azoknak, akik a kötelező tiszteletkörön
túljutottak: most rátérünk arra, hogy a változások a
repülőgépek vonatkozásában miben mutatkoztak meg.
Fejlesztés
alatt jelen esetben azt értjük, amikor új típust
rendszeresítenek vagy meglévőt korszerűsítenek. Tekintettel
azonban arra, hogy Oroszország korábbi helyzete egyáltalán nem
volt rózsás, ezért mi most minden új gépet fejlesztésnek
tekintünk, akkor is, ha egy tulajdonképpen régi típusról van
szó, mint például a MiG-29
Fulcrum.
Hogy
valamennyire aktuálisak is legyünk, fejlesztésre máris adott egy
kiváló – ám nem túl gyakori – példa: nemrég érkezett meg
4 db Szu-27SzM3 az Orosz Légierőhöz: ez az alaptípus
korszerűsített változata, de az, hogy ez pontosan mit jelent,
kérdéses, mert a források megoszlanak ebben a kérdésben. Van,
aki szerint többek között hajtómű- és radarcserét, mások
szerint antenna- és avionikacserét, mások szerint meg pusztán új
festést, semmi mást. Utóbbiaknak ne dőljünk be, szemmel
látható, hogy ennél többről van szó: a KOLS középről
átkerült a jobb oldalra. Ugyanakkor az is igaz, hogy ennek oka
eredetileg az lett volna, hogy így biztosítsanak helyet a légi
utántöltő rendszer fogadócsonkjának, de utóbbinak sajnos semmi
jele a gépeken. Érdekes ugyanakkor, hogy ezt megelőzően csak a
Szu-27SzM és Szu-27SzM2 típusjelzésekkel lehetett találkozni,
erre most itt az SzM3 teljes életnagyságban. Egy dolog viszont
biztos: ezek a gépek a Szu-35Sz szintjét azért nem érik el. Az
“alap” SzM-ek egyébként az AL-31F-M1 jelzésű hajtóművekkel
lettek felszerelve és a hírek szerint ebből a verzióból már 24
darab állomásozik az orosz Távol-Keleten. Könnyen megeshet, hogy
ez valóban így van, de felhívnám rá a figyelmet, hogy ezt nem
nagyon reklámozták…
(Egy
kis kitérő: ha valaki már nem bírja követni az orosz
típusjelzések kavalkádját, ne csodálkozzon: ez sok esetben még
az oroszoknak sem megy. Komolyan.)
Mielőtt
belemennénk a típusokba és a darabszámokba, a tervekkel
kapcsolatban fontos tudni azt, hogy az orosz igazán kreatív nép,
így a fantáziájuk sem gyenge: tervekben mindig jók voltak – a
megvalósítással azonban már akadtak problémáik. Jellemző,
hogy korábban több, mint 100 repülőgép beszerzését tervezték,
de ezzel szemben még két tucat sem jött össze – legalábbis
jelen ideig. Ugyanakkor viszont a legújabb, tavaly év végén
elfogadott és 2020-ig szóló program szerint 19 ezer milliárd
rubelt kívánnak a fegyveres erőkre költeni, melyből 70-80%-ot
új beszerzésekre kívánnak fordítani és kb. 10%-ot
kutatás-fejlesztésre. A SzU felbomlása óta soha nem költöttek
még ennyit fegyverre – és az igazat megvallva sokáig nem is
mertek ábrándozni ilyesmiről. Egyébként a kérdéses összeg
döntő részét, azaz a hírek szerint a 70%-át 2015. és 2020.
között kívánják elkölteni, ráadásul úgy, hogy a teljes
összeg egy részét a gyártók kapják hitelként, hogy
felkészülhessenek a “megnövekedett igényekre”: ez csak a
Légierő vonatkozásában 1600 (igen, egyezerhatszáz!) repülőgépet
és helikoptert jelent várhatóan, melyből a repülőgépek száma
600 darab lesz (tehát a helikoptereké 1000).
Felmerül
a kérdés, hogy mindez szép és jó, de honnan lesz pénz egy
ilyen grandiózus tervre? Nos, nem lesz: van. Az oroszok már a
válság előtt is tetemes valutatartalékokon üldögéltek,
melynek csak egy részét költötték el a válság kezelésére és
egyéb célokra, a maradék még így brutális összeget tesz ki.
Nem a pénzügyi rész a terv gyenge pontja, hanem a gyártás.
Nincs különösebb probléma a kutatás-fejlesztéssel sem: ezzel
gondjuk nem igazán van, de ha lenne, akkor is az a helyzet, hogy
amit a SzU idején elloptak izé… szóval “meghírszereztek”,
azt most simán megveszik. Kilóra. Legfeljebb nem közvetlenül az
eladótól – legfeljebb kicsit drágább lesz, nagy ügy.
Az
egyébként már most is látható, hogy az új gépek érkezésének
üteme gyorsul: például tavaly szeptember közepén szállt fel
először a Szu-30M2 első példánya, amely része annak a 64
darabos csomagnak, amelyet az Orosz Légierő nem is olyan régen
rendelt meg a Szuhojtól; a Szu-34-ből pedig tavaly év végén
további 4 darabot adtak át a már meglévő példányok mellé.
Mihail Pogoszjan szerint innentől kezdve a gyártás üteme az évi
12-20 darabot is elérheti évente az egyedi megjelenésű típusból
– és ez csak a Szu-34-re vonatkozik, márpedig párhuzamosan több
Flanker-verzió gyártása zajlik vagy indul be rövidesen.
Természetesen
az, hogy mondjuk ötszáz géppel több fogja a port a
repülőtereken, igazán szép és jó, de gyakorlatilag semmit nem
ér: a repülőeszközök arra vannak, hogy repüljenek. A SzU
szétesése után az Orosz Légierőben hosszú éveken át boldog
volt az a MiG-31 pilóta, aki évi 10 (nem vicc: tíz!) órát
repülhetett. Ez a szám 2000. után lassan növekedésnek indult,
majd meglódult és 2009. körül ugyanezen pilótának már évi
100 órát biztosítottak. Napjainkra már elmondható, hogy az
orosz pilóták átlagban évi 100 óra felett repülnek, tehát a
fejlődés ilyen téren is elég komoly.
*
* *
Amennyire
tudni lehet, hivatalosan az Orosz Légierő az alábbi eszközökkel
rendelkezik napjainkban (a Haditengerészet és a Hadsereg eszközeit
a felsorolás nem tartalmazza):
-
~300 db Aero Vodochody L-39 “Albatros” (kiképző);
- 120 db Antonov An-12 “Cub” (szállító);
- 20 db Antonov An-22 “Cock” (szállító);
- 180 db Antonov An-24/26/32 “Curl” (szállító);
- 11 db Antonov An-124 “Condor” (szállító);
- 20 db Antonov An-72/74 “Coaler” (szállító);
- 19 db Berijev A-50 “Mainstay” (AWACS);
- 16 db Iljusin Il-22 “Coot” (felderítő/elektronikai hadviselési);
- 70-180 db Iljusin Il-76 “Candid” (szállító);
- 20 db Iljusin Il-78/78M “Midas” (légi utántöltő);
- ~200 db Jakovlev Jak-52 (kiképző);
- 12 db Jakovlev Jak-130 “Mitten” (kiképző);
- 15 db Kamov Ka-50 “Hokum” (harci): sorozatgyártás leállítva a Ka-52 miatt;
- 10 db Kamov Ka-52 “Hokum-B” (felderítő/harci);
- 6 db Kamov Ka-60 “” (szállító): megrendelve;
- 232 db Mil Mi-24 “Hind” (harci): tartalékban 150 db;
- 30 db Mil Mi-26 “Halo” (szállító);
- 24 db Mil Mi-28 “Hokum” (harci): tervezett darabszám 300(?);
- ~200 db Mil Mi-8/17 “Hip” (szállító/többfeladatú);
- 24 db Mikojan-Gurjevics MiG-25 “Foxbat” (felderítő/gyakorló);
- 194 db Mikojan-Gurjevics MiG-29 “Fulcrum” (harci): tartalékban 150 db és további 50 db gyakorló példány;
- 168 db Mikojan-Gurjevics MiG-31 “Foxhound” (harci): tartalékban kb. 100 db;
- 300 db Szuhoj Szu-24 “Fencer” (harci/felderítő/elektronikai): tartalékban 120 db;
- 240 db Szuhoj Szu-25 “Frogfoot” (harci);
- 320 db Szuhoj Szu-27 “Flanker” (harci/gyakorló);
- ~12-16 db Szuhoj Szu-34 “Fullback” (harci): megrendelve mintegy 60 db;
- 16 db Tupoljev Tu-160 “Blackjack” (stratégiai harci);
- 80 db Tupoljev Tu-22M3 “Backfire” (harci/felderítő): 90 db tartalékban;
- 64 db Tupoljev Tu-95MS “Bear” (stratégiai harci).
- 120 db Antonov An-12 “Cub” (szállító);
- 20 db Antonov An-22 “Cock” (szállító);
- 180 db Antonov An-24/26/32 “Curl” (szállító);
- 11 db Antonov An-124 “Condor” (szállító);
- 20 db Antonov An-72/74 “Coaler” (szállító);
- 19 db Berijev A-50 “Mainstay” (AWACS);
- 16 db Iljusin Il-22 “Coot” (felderítő/elektronikai hadviselési);
- 70-180 db Iljusin Il-76 “Candid” (szállító);
- 20 db Iljusin Il-78/78M “Midas” (légi utántöltő);
- ~200 db Jakovlev Jak-52 (kiképző);
- 12 db Jakovlev Jak-130 “Mitten” (kiképző);
- 15 db Kamov Ka-50 “Hokum” (harci): sorozatgyártás leállítva a Ka-52 miatt;
- 10 db Kamov Ka-52 “Hokum-B” (felderítő/harci);
- 6 db Kamov Ka-60 “” (szállító): megrendelve;
- 232 db Mil Mi-24 “Hind” (harci): tartalékban 150 db;
- 30 db Mil Mi-26 “Halo” (szállító);
- 24 db Mil Mi-28 “Hokum” (harci): tervezett darabszám 300(?);
- ~200 db Mil Mi-8/17 “Hip” (szállító/többfeladatú);
- 24 db Mikojan-Gurjevics MiG-25 “Foxbat” (felderítő/gyakorló);
- 194 db Mikojan-Gurjevics MiG-29 “Fulcrum” (harci): tartalékban 150 db és további 50 db gyakorló példány;
- 168 db Mikojan-Gurjevics MiG-31 “Foxhound” (harci): tartalékban kb. 100 db;
- 300 db Szuhoj Szu-24 “Fencer” (harci/felderítő/elektronikai): tartalékban 120 db;
- 240 db Szuhoj Szu-25 “Frogfoot” (harci);
- 320 db Szuhoj Szu-27 “Flanker” (harci/gyakorló);
- ~12-16 db Szuhoj Szu-34 “Fullback” (harci): megrendelve mintegy 60 db;
- 16 db Tupoljev Tu-160 “Blackjack” (stratégiai harci);
- 80 db Tupoljev Tu-22M3 “Backfire” (harci/felderítő): 90 db tartalékban;
- 64 db Tupoljev Tu-95MS “Bear” (stratégiai harci).
Ezeken
túlmenően vannak még más típusok is rendszerben, például a
bombázók személyzeteinek kiképzésére szolgáló Tu-134
verziók, de ezeket a felsorolás nem tartalmazza és sajnos a lista
valószínűsíthetően korántsem teljesen pontos: a különböző
források ritkán említik ugyanazokat a számokat egy-egy típus
esetében.
Természetesen
a Légierő állományába nem csak repülőeszközök tartoznak,
hanem légvédelmi rakétarendszerek is, ezek száma – amennyire
tudható – a következő (osztályok számát tekintve):
-
70 db Sz-300PSz;
- 30 db Sz-300PMU;
- 200 db Sz-300V;
- 3-4 db Sz-400.
- 30 db Sz-300PMU;
- 200 db Sz-300V;
- 3-4 db Sz-400.
Mint
az látható, a repülőeszközök közül a régi típusokat
(MiG-21/23/25, Szu-15/17) kivonták és tartalékba helyezték, de
ez valószínűleg lekonzerválást már nem jelentett. A szabad ég
alatt történő tárolást is figyelembe véve ezekre (idővel)
gyakorlatilag keresztet lehet vetni és ez jó eséllyel az aktív
típusok tartalékba helyezett példányaira is igaz lehet.
*
* *
Nos,
akkor nézzük, hogy mely típusok modernizálása zajlik jelenleg.
Fontos, hogy nem szerepel a tervek között az összes szolgálatban
álló gép modernizálása – ahol mégis, ott ezt jelezzük.
A-50M
Mainstay:
A szolgálatban álló gépek mindegyikét korszerűsíteni
tervezik. Ezek első példánya az információk szerint már repül.
Az átalakítás a radart és a hozzá kapcsolódó, illetve a
kommunikációs rendszereket is érinti.
MiG-29SzMT
Fulcrum:
Ha figyelembe vesszük, hogy Algéria miért dobta vissza a gépeket,
akkor talán jobb, ha korszerűsített példányoknak vesszük őket
– viszont ebben az esetben nincs szó arról, hogy már meglévő
példányokat ugyanerre a szintre kívánnák felhozni. A típus
kapcsán egyéb modernizálás híre nem merült fel. A típusból
két századnyi került rendszeresítésre.
MiG-31BM
Foxhound:
Egyes hírek szerint minden aktív gépet átépítettek már a BM
verzióra, de ezt a magam részéről nem hiszem el: az új változat
elég jól megkülönböztethető a régitől, márpedig a mai napig
jelennek meg friss képek nem modernizált példányokról. A
“tuningolás” érinti a radart és a többi fedélzeti rendszert
is, illetve az alkalmazható fegyverek választékát, hiszen a
modernizáció egyik célkitűzése az volt, hogy a tipikus
elfogóvadászból egy többfeladatút csináljanak, azaz akár
földi célpontok támadására is alkalmassá váljon irányított
fegyverekkel. A hírek szerint a különösen nagy hatótávolságú
R-37 levegő-levegő rakéták hordozására is alkalmas (ez nem
valószínű, mert ehhez spéci indítósínek kellenének, aminek
semmi nyoma) – ugyanígy az R-77 (AA-12 Adder) alkalmazására is
-, amivel csak annyi baj van, hogy ezen rakéták sorozatgyártásáról
nincs hír. A modernizált példányok viszont alkalmasak az R-73
(AA-11 Archer) hordozására: ez legalább rendszeresítve van már
régóta.
Szu-24M2
Fencer:
A típus jobb sorsra érdemesnek ítélt példányait erre a
változatra építik át. Többek között a navigációs-, fegyver-
és önvédelmi rendszert módosítják az átépítések során,
illetve az alkalmazható fegyverek körét is bővítik. A hírek
szerint egy ezred átfegyverzése már megtörtént erre a verzióra.
Szu-25SzM
Frogfoot:
A korszerűsítés alapját a korábbi T, illetve TM tervek
jelentik. Ennek következtében a modernizált gépek minden időben
– így éjszaka is – bevethetővé válnak. A tervek szerint
hatékonyságuk nő és az alkalmazható fegyverek köre is bővül.
Az eddig átépített gépek száma körülbelül 12-16 darab.
Szu-27SzM
Flanker:
Ha igazak a hírek, akkor a korszerűsített példányok száma
valamivel több, mint 30. Hogy a korszerűsítés mit is jelent
pontosan, az nem igazán ismert, mert körülbelül 3 változat van
belőle: SzM, SzM2 és SzM3. (Erről már volt szó fentebb.)
Elvileg az átépített gépek képesek az R-77 “Amramszkij”
bevetésére is. Hogy az egyes verziók között mi az eltérés,
arról érdemi információ nem került nyilvánosságra,
feltételezésekkel pedig tele a padlás – mi viszont a
konkrétumokat értékelnénk…
Szu-33
Flanker:
Ez ugyan a haditengerészeti változat, de ennek ellenére is meg
kell említeni. A modernizálás 2010-ben került bejelentésre,
állítólag már zajlanak az ehhez kapcsolódó légi tesztek.
Valószínűsíthetően a 27SzM/SzM2/SzM3 verziókkal megegyező
modernizálást kell érteni alatta.
Tu-160
Blackjack:
Állítólag egy modernizált példány már szolgálatba állt a
típusból, persze konkrétumokkal az oroszok nem nagyon szolgáltak,
de az sejthető, hogy a “szokásos” dolgokról van szó:
avionika, fegyverrendszer, kommunikáció, navigáció. Tervezik
egyébként a gyártás újraindítását is, de ezt tényként
kezelni jelenleg még korai lenne.
Il-76MD-90
Candid:
A tervek szerint a típus példányainak egy részét új
avionikával és PSz-90-es hajtóművekkel látják el – bár
vannak kétségek ezzel kapcsolatba, de erről később. A
korszerűsítendő gépek között messze ez a legöregebb, mégis
ragaszkodnak hozzá, aminek igen egyszerű oka van: a típus a
legjobb értelmében vett “tipikus orosz vas”, gyakorlatilag
bottal sem lehet leverni az égről.
Mi-8/17
Hip:
A meglévő Minyók egy részét modernizálják, de ez több –
eléggé eltérő – megoldással történik. Az éjszakai
bevethetőség itt is kiemelt cél.
Mi-24PN
Hind:
Folyamatosan építik át a gépeket (a 24P változat példányait,
a többi verziót kivonták) a PN szabványra. A modernizált
példányok jól felismerhetőek: a főfutók nem behúzhatóak, a
szárnycsonkok felfüggesztői pontjainak száma csökkent és az
orron új érzékelők láthatóak. Az átalakított példányok
éjszakai bevetésre is alkalmassá váltak.
Összességében
a modernizált változatok mindegyikéről elmondható, hogy a
pilótafülkét is érintik az átalakítások: ez korszerűbb
műszereket, rendszereket és (digitális) kijelzőket jelent,
melyekbe a GLONASS rendszer beépítése is beletartozik általában.
A modernebb HUD-oknak köszönhető az, hogy a lipecki Szu-27SzM-ek
légiharc-gyakorlatát megtekinthettük – és ez csak a kezdet
volt…
*
* *
A
továbbiakban térjünk át az új gépekre, amelyek nem minden
esetben új fejlesztések, de – a korábbi problémákból eredően
– (csak) mostanában jelennek meg az Orosz Légierőben.
Il-476
Candid:
Ez a típus az Il-76-on alapul, de új PSz-90A-76 hajtóművekkel,
új szárnnyal és fedélzeti rendszerekkel. Lényegében nagy
hasonlóságot mutat az Il-76MD-90-nel, a különbség “csak”
annyi, hogy a 476-os verzió teljesen új építésű, míg a másik
a már meglévő gépek modernizálását jelenti. Hogy éppen
melyik a “fő csapásirány”, azt az oroszok gyakran
változtatják, nem beszélve arról, hogy új típus fejlesztéséről
is volt már szó. Az viszont a hírek szerint tényként
könyvelhető el, hogy ezen típus első példánya(i) már gyártás
alatt vannak, míg az Il-76MD-90-esről hasonló hírek eddig nem
igazán érkeztek.
Jak-130
Mitten:
A típust az olaszokkal fejlesztették közösen, aztán szétváltak
és az olaszok is piacra dobták saját
verziójukat.
Az biztos, hogy látványra a gép jól sikerült és mint tudjuk:
ami jól néz ki, az jól is repül. (Természetesen ez így nem
igaz…) A fejlesztésben szerepet játszott az, hogy külföldön
csak korszerű kiképzőgépeket lehet eladni, illetve az is, hogy a
már régóta vágyott új és modern gépekhez megfelelő kiképzés
is kell. A típus a kiképzésen túl egyébként könnyű
csapásmérőnek is kiváló, így természetesen a harcászati
tevékenység is gyakorolható vele. Elektronikájának köszönhetően
repülési jellemzői akár több típusnak megfelelően is
beállíthatóak, ami nagyban megkönnyíti a későbbi átszokást.
Mi-8/17
Hip:
Az új gyártású gépek különös ismertetőjele az orr és a
hátsó ajtó: előbbi “delfinorr” formájú, míg az utóbbi
egyrészes, lenyitható rámpával van felszerelve. Szépen,
csöndben és “titokban” elég sok példányt állítottak már
rendszerbe, jellemzően Mi-8MTV-5 típusjelzéssel.
Mi-28N
Havoc:
Ezt a gépet sem könnyű “új típus” gyanánt emlegetni,
tervezése – nem egyedülálló módon – még a SzU idején
kezdődött és már majdnem rendszerbe állították, amikor a
birodalom összedőlt. Napjainkra végre bekövetkezett a csoda és
a gép szolgálatba lépett, igaz, a megfelelő modernizálás után
– így lett belőle “Éjszakai vadász’”. A gyártás üteme
és a beszállítók tempója miatt gyakran megesik, hogy az egyes
példányok nem teljes felszereléssel kezdik meg szolgálatukat,
majd már állomáshelyükön fejezik be a felszerelésüket.
Érdekes, de határozottan jobb, mint a semmi…
MiG-29K:
A Fulcrumról tulajdonképpen már mindenki lemondott, amikor
kiderült, hogy az Orosz Haditengerészetnél még van jövője.
Igaz ugyan, hogy mi most a Légierővel foglalkozunk, de új
típusként mindenképpen érdemes itt is megemlíteni, hiszen 24
darab beszerzését fontolgatják a Kuznyecovra – azért tegyük
azt is hozzá: nyugtával dicsérjük a napot…
Ka-52
Alligator:
A fejlesztés nagyjából a Mi-28-hoz hasonlóan indult, csak több
volt benne a kanyar: először egy személyesnek szánták, aztán
be kellett látni, hogy egy embernek ennyi feladat kicsit sok lesz –
így lett két személyes és 52-es az 50-es mellé. Végül a
Ka-50-es rendszeresítését (bölcsen) leállították és inkább
csak a Ka-52-est rendszeresítik. Ezáltal a Kamov egy harci géppel
a szárazföldön is elkezdhet egy sikerszériát, ha a típus
beváltja a hozzá fűzött reményeket.
Szu-34
Fullback:
Aki a Mi-28 és a Ka-50/52 sorsát
ismeri, az ennek a típusnak az előéletét is ismeri: rengeteg
típusjelzés, fejlesztés és próbálkozás után a
rendszeresítése úgy tűnik, hogy sínen van, ami nem is csoda:
sikerült egy kifejezetten potens csapásmérőt összehozniuk,
aminek végre tényleg nagy hatótávolsága van és erős
fegyverzete is.
Szu-35Sz
Flanker:
Típusjelzését tekintve tipikus orosz gép: volt már Szu-27BM,
Szu-35BM (így hirtelen) és legújabban Szu-35Sz-ként emlegetik.
(A Szu-35 viszont egy másik típusváltozat volt, ezekből pár
példány repül az Orosz Lovagoknál.) Akár a Szu-34. Hajmeresztő.
Mi jöhet még?! Gyakorlatilag egy totálisan “széttuningolt”
Szu-27-esről van szó, ennek megfelelően lényegesen jobb az
alaptípusnál, de még annak modernizált változatainál is. Amit
lehetett, azt sokkal jobbra cserélték benne a hajtóműtől kezdve
a radaron át az avionikáig. A sárkányon csak apróbb
változtatásokat eszközöltek. Líbia is rendelt belőle, de úgy
tűnik, éppen most maradnak le róla – természetesen ez a
legkisebb bajuk jelenleg.
PAK-FA
(T-50):
Már a második prototípus is túl van a szűzfelszállásán, a
fejlesztés tehát halad, az első körben megrendelt mennyiségként
60 darabot emlegetnek.
A
megjelent képek és egyéb információk alapján néhol az egekbe
magasztalták a típust, máshol meg mindenféle hulladéknak
elhordták. Az ő bajuk: mi nem szeretnénk az első két prototípus
alapján messzemenő következtetéseket levonni a szériagépekre
vonatkozóan, így maradjunk annyiban, hogy eljön még az idő,
amikor több valós és konkrét információt is megtudunk majd a
típusról.
Bizonyos
képességei persze sejthetőek elég pontosan, de példának okáért
– egyes hírek szerint – csak a T-50-2 van felszerelve az
eredetileg is a gépnek szánt Szaturn 117Sz hajtóművel. Ez az
eddigi legerősebb hajtómű a családban, valódi 3d-s
tolóerő-vektoráló, valamint FADEC-rendszerrel is el van látva,
továbbá a blisk technológiát is kamatoztatták a kifejlesztése
során. Az persze nem biztos, hogy már valóban ez hajtómű van az
egyik (vagy mindkét) gépben, de a tervek szerint ez lesz a
szériapéldányokba építve.
Egyébként
a legérdekesebb az, hogy az oroszok szerint a legnagyobb ugrást a
fülkében érték el: már-már sci-fi szintű fejlesztéseket,
“intelligens” felszerelést emlegettek ezzel kapcsolatban.
Ugyanakkor viszont a fülke maga nagyban hasonlít a Szu-35Sz
fülkéjére (a fő eltérést a képek alapján az jelenti, hogy a
T-50 HUD-ja lényegesen szélesebb), de ott ilyesmire még csak nem
is céloztak.
A
gyenge pont a fegyverzet: a rendelkezésre álló rakéták… nos,
elég gyatrák. Új fegyverzetről nem nagyon vannak hírek, így az
a bizarr helyzet állhat elő, hogy szolgálatba állítanak egy
korszerű gépet lényegében egy szál gépágyúval.
Nem
kevésbé fontos a radar, természetesen, de erről sem tudni pontos
részleteket azon túl, hogy hipermodern – legalábbis az oroszok
szerint. Ha valaki, akkor ők biztosan tudják, mire képes, de
valljuk be, a Patyomkin-falvak és a maszkirovka szülőatyjainak
azért nem könnyű mindig, mindenben feltétel nélkül hinni. A
radarok vonatkozásában is vannak szórakoztató elképzelések,
természetesen: láthatóak ábrák, ahol a gép minden egyes
pontjára legalább két (különböző hullámhosszokon dolgozó)
lokátor van beépítve. Teljesen hihető. Szerényebb elképzelések
3 radarról szólnak, melyek közül a fő (az orrban elhelyezett)
AESA-rendszerű. Utóbbi részét gond nélkül el lehet hinni, bár
az első sem teljesen hihetetlen – majd meglátjuk, mi a valóság.
A
repülőeszközökön túl a Légierő kapcsán meg kell említeni a
légvédelmi egységeket is. Ezen a területen az újonnan
rendszerbe állt Sz-400 (SA-21 Triumph) rakétarendszer mindenképpen
említésre méltó, melyből (forrástól függően) két-három
osztály is szolgálatba állt már (itt-ott négyet is említenek).
A típusból minden ellenkező híresztelés dacára NEM adtak el
Kínának (és másnak sem) egy darabot sem és az export még csak
pajzán gondolatként sem merülhet fel senkiben 2015. előtt –
akkortól kívánják ugyanis szolgálatba állítani a jelenleg
fejlesztés alatt álló Sz-500 rendszert. (Putyin megmondta: többé
nem fordulhat elő az, hogy jobb technikát exportálnak, mint
amilyet ők maguk birtokolnak – és nem viccelt.)
Sorozatunk
következő részében zárásként kitekintünk a többi
fegyvernemre és a katonák egyéni felszerelésére is.
A
blog szerkesztése alatt jött a hír az Országgyűlés elfogadta a
földtörvényt.
Hogy
értékeljem a fülke forradalmárok ténykedését engedjék meg
hogy azt a hasonlatot adjam : - amikor az ÁVH – zsidók befogták
nemzetünk likvidálásra ítélt tagjait , és az ÁVH – s
börtönőrök azzal szórakoztak , hogy a fogjok oldalára egy
üvegbe patkányokat tettek , és ezt erősítették rájuk, hogy
rágja át magát a patkány a rabon, egy kicsit melegítették az
üveg oldalát , hogy serkentsék a patkányok menekülését akik
így átrágták a fogoly testén magukat. No ez egy kínzási
módszer volt az ÁVH- s időkben.
És
mi van most a fülke forradalmárok szabadságharca idején : -
elemezzük a helyzetet , ma a fülke forradalmáraink a patkányok,
és az ÁVH – s zsidók most is arra ösztönözik , hogy rágják
át magukat a rabszolga magyar had testén . Tehát az Országunkat
most is az ÁVH – s zsidó gyilkos hada irányítja és adja el, és
a bohócok eljátszák a műsort amire kényszerítik a kötelet
rángatók, és az a kis maroknyi csapat mert csak ellenállni a
zsidó politikai maffia nyomásának .
Minden
tiszteletem Ángyán úrnak , Ő még magyar ember az elkorcsosult
dísz gojok már Judapestről álmodnak , és álmukban már túl
vannak a farok metszésén , és kitűnő állást találtak , Ők
hordozzák a tórát a zsinagógában. Csak, hogy kineveltünk újból
egy hazaáruló réteget kik az istennek sem akarják elhagyni a
magyar közhatalmat, ezért Ők rabolnak ölnek , és hazudnak éjjel
nappal mindenkinek, és mindenhol . A visszafizethetetlen adósságot
erőltetik a népre, hogy fizesse vissza azt a pénzt , amiből Ők
egy garast sem láttak , hisz lenyulták az ÁVH – s zsidók , mint
a nemzeti jövedelmünket, és elterpeszkedve ülnek az ország
különböző méltóságok székeiben , és osztják az észt , és
a halált. Mikor telik már be a pohár , mikor zavarjuk el ezt a
zsidó terrorista maffia hadat amelyik a nyakunkba települt . Igen
ha kell egyenként meg kell ölni őket , hogy magyar országon
magyar érdek érvényesüljön. A sületlen barmok által propagált
nemzeti kormány akkor lesz nemzeti , ha kiszórják belőlük a
zsidókat, kik most is csak azt nézik mikor mit lehet ellopni ,
elrabolni.
A
földtörvénnyel a talajt húzták ki a lábunk alól , és most már
tényleg igaz lesz az a mondás , mely szerint : - a paraszt vet , a
cigány dézsmál , a zsidó meg arat . - Hát tegyél róla hogy ne
így legyen , lázadj és ha kell ölj , mert az unokáid jövőjét
rabolták el a bitangok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése