Nézetek események
Izrael Oroszország és Kína kegyeiért erőlködik
|
Benjamin
Netanjahu izraeli kormányfő szerint Izrael Oroszországtól és
Kínától nem kapott garanciákat Irán ellen bevezetendő újabb
szankciók kapcsán. A zsidó kormányfő kedden Tel-Avivban a
külügyi és honvédelmi parlamenti bizottság egyik ülésén
közölte: "Izrael egyúttal reméli, hogy a Biztonsági Tanács
vétóhatalmai, Oroszország és Kína legalábbis nem fognak útjába
állni új szankciók bevezetésének."
Az
iráni atomprogram állt Netanjahu februári moszkvai látogatásának
középpontjában. Az azt megelőző héten Izrael stratégiai
tervezésért felelős minisztere, Moshe Yaalon Kínába utazott.
Netanjahu
szerint Kína Oroszországhoz hasonlóan szintén nem adott
garanciákat a tervezett szankciók támogatását illetően.
Forrás: RIA
Novosti
Fordítás:
Németh Krisztián - Jövőnk.info
Immanuel Wallerstein a világrendváltásról
|
(A
Yale profeszorának, Immanuel Maurice Wallersteinnek tiszteletbeli
doktori címet adományozott a Zrínyi Miklós Nemzet védelmi
Egyetem Szenátusa.)
Munkássága középpontjában világrendszer-elmélete áll, mely központi és periferikus államokra osztja világunkat. Hogyan illeszkedik a mostani krízis az elmélethez?
– A
válság szerintem nem 2008-ban kezdődött, hanem 1970-ben. Most
csak egy fázisát éljük meg, azt, amikor a világgazdaság
stagnálása már olyan komoly következményekkel járt, hogy nem
lehetett észrevétlenül hagyni. Még nem járunk a folyamat végén,
csak időlegesen állította meg azt az amerikai állami bankmentő
akció. Ez a program csökkentette az amerikai munkanélküliséget,
de népszerűtlen intézkedés volt, amelyet nem szavazna meg újra a
kongresszus, ráadásul e mögött a pénz mögött nem áll igazi
fedezet.
A
világ legerősebb állama megteheti, hogy nyomtat pénzt, de ettől
tovább fog romlani a dollár. Már nem ez lesz a legfontosabb
valuta. Több valuta verseng majd a szerepért, a befektetők pedig
nem tudják, melyiket válasszák. Komoly hibákat fog mindenki
véteni. A politikusok optimizmusa a válság kapcsán csak
tőlük elvárható profi hazugság: nekik ilyennek kell lenniük a
szavazatszerzés érdekében.
Elutasítja
a „harmadik világ” kifejezés használatát, mondván:
mindannyian egyetlen rendszer elemei vagyunk. Egy olyan ország –
mint Haiti – tragédiája hogyan hathat erre a rendszerre?
– Haitiban
a XVIII. században hatalmas vagyont halmoztak fel, amit kivittek az
országból, így összeomlott a gazdaság. Itt tört ki a
fekete rabszolgák első felkelése, amiért büntették az
országot pénzügyi értelemben is. A haitiak hamarosan
kétségbeejtően szegények lettek, ami sok nagyhatalmat arra
késztetett, hogy megszállja az országot. Haiti ráadásul
földrajzilag is veszélyes helyen fekszik, így történhetett
meg a mostani tragédia, melynek következtében az amerikaiak újra
bevonultak, a haitiak pedig szenvednek. Ez az ország ma az
elrettentő példa szinonimája.
Mi
jelenti ma a legnagyobb veszélyt a világon? Az atombomba, a válság,
az éghajlatváltozás vagy más?
- Sok a veszélyforrás, nehéz megmondani. A nukleáris fenyegetettség tagadhatatlan: nem tudom, mekkora ez valójában, de itt már a kis fenyegetettség is túl nagy. A környezetvédelem kérdései is nagyon súlyosak; a fő probléma mégis az, hogy világrendváltás közben vagyunk, de nem tudjuk, milyen rendszer tudná a mai, kaotikus világrendet leváltani. Ez a folyamat még évtizedekig tarthat, azt pedig nem tudhatjuk, hogy az új világrend milyen lesz, és hogy jobb vagy rosszabb lesz-e a mostaninál. Nehéz időket élünk meg, egyénileg és közösségként is. Egy könyvemben ezt földre szállt pokolnak hívom – de Milton Elveszett paradicsomában is visszanyerték az édent...
Az amerikaiak felkészültek a kínai évszázadra
|
A
washingtoni napilap ismerteti az ABC Newsszal közösen készített
közvélemény-kutatását, amelyből kiderül, hogy az amerikai
lakosság meglehetősen pesszimista az Egyesült Államok
világpolitikai jelentőségének jövőjével kapcsolatban. A
gazdasági válság miatt egyre többen gondolják, hogy Kína lehet
a világ vezető nagyhatalma.
A
megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy az Egyesült Államok
dicsőséges korszaka véget ért, és elkezdődött Kína évszázada.
Az amerikaiak 43 százaléka vélekedik úgy, hogy Kína nagyobb
hatással lesz a globális politikára, mint az Egyesült Államok. A
gazdasági hegemóniával kapcsolatban azonban megosztottabb az
amerikai társadalom: 40 százalék továbbra is úgy gondolja, hogy
a világgazdaságot az Egyesült Államok fogja meghatározni a
jövőben - 41 százalék viszont úgy látja, hogy Kína ezen a
téren is vezető szerepre tör.
A
közvélemény-kutatás arra is rávilágít, hogy az amerikaiak
többsége nem különösebben bánná, ha az Egyesült Államok
nagyhatalmi szerepe csökkenne.
Elemzők
szerint azonban félő, hogy az Egyesült Államok gazdasági és
politikai szerepének csökkenésével kiéleződhet az
amerikai-kínai viszony. Az Egyesült Államok visszaesésért és a
gazdasági kilátások romlásáért ugyanis sokan a feltörekvő
Kínát okolhatják.
The Washington Post
(Fordítás: Globus.net)
Megjegyzés: Amit
az amerikai emberek, még csak most kezdenek felismerni, az számunkra
már lassan 10 éve nyilvánvaló. A júdeo-kapitalista gazdaság
hanyatlóban, a patkány-társadalommá (erkölcsileg, szellemileg és
fizikálisan leépített tömegek) süllyesztett amerikai nemzet
lassan a megérdemelt helyére -a történelem szemétdombjára-
kerül.
Sólyom Gábor - Jövőnk.info
A görögtűz nem áll meg Európánál
|
„Egyetlen
fejlett gazdaság sem kerülheti el az államcsődöt”
Az
Európai Unió megmenti Görögországot az összeomlástól, ám a
bajoknak ezzel még nem lesz vége - írja Niall
Ferguson, a
neves brit gazdaságtörténész a Financial
Times véleményrovatában.
Előbb-utóbb újabb EU-tagállamok, egyebek között Nagy-Britannia,
majd az Egyesült Államok is bajba kerülhet a magas államháztartási
hiány és az eladósodottság miatt. Marc
Faber svájci
származású befektetési tanácsadó az amerikai CNBCcsatornának
nyilatkozva még sötétebben látja a jövőt: szerinte egyetlen
fejlett gazdaság sem kerülheti el az államcsődöt.
Az
EU vezetői szerdán megállapodtak Görögország megmentéséről.
A problémák ezzel azonban nem szűnnek meg: Görögországnak három
év alatt 13 százalékról 3 százalékra kellene csökkentetni az
államháztartási hiányt, ami példátlan megszorításokkal járna.
Ha mindez sikerülne is, a hatalmas adósság visszafizetése még
mindig óriási terheket jelentene az ország számára.
Arról
nem is beszélve, hogy a német és francia kezdeményezés
láncreakciót indíthat el: ha a monetáris unió Görögországot
nem hagyta bedőlni, akkor majd a szintén rendkívül bizonytalan
helyzetben lévő Portugália és Spanyolország is joggal fogja
elvárni, hogy mentőövet dobjanak nekik. A görög precedens igen
sokba kerülhet még a monetáris unió tagállamainak.
Niall
Ferguson azt is kifejti, hogy Görögország bajai egyáltalán nem
egyediek. A tekintélyes Harvard-professzor felidézi a Nemzetközi
Valutaalap legutóbbi jelentését, amely arra figyelmeztetett, hogy
több ország fizetőképességét veszélyezteti az eladósodottság
és a magas államháztartási hiány. Az elemzés nem Görögországot
tartotta a leginkább sérülékenynek, hanem két, világgazdasági
szempontból is jelentős államot: Japánt és Nagy-Britanniát
(utóbbi esetében az idei költségvetési hiány 13 százalék
körül alakul).
Különösen
aggasztó, hogy az Egyesült Államok a hatodik a listán. Az
amerikai kormány elismerte, hogy a következő évek tovább nő, és
két éven belül a GDP 100 százalékára fog rúgni az
államadósság. A legszigorúbb fiskális elképzelések szerint sem
reális, hogy az Egyesült Államok költségvetése a közeljövőben
egyensúlyba kerülhet. Mivel a kamatemelés elkerülhetetlen, az
adósságtörlesztés egyre nagyobb költségvetési összegeket fog
felemészteni.
Mindebből
az következik - véli Ferguson -, hogy a görögök után a
portugálok és a spanyolok, majd a britek kerülhetnek a
fizetésképtelenség közelébe. Aztán pedig tovább fog terjedni a
baj az Atlanti-óceán túlpartjára. Az Egyesült Államok eddig
csak azért nem került bajba, mert a válság miatt még mindig az
amerikai államkötvényeket tartják a legbiztosabb befektetésnek.
Az államháztartási adatok alapján azonban az amerikai kötvények
nem nyújtanak biztosabb menedéket, mint Pearl Harbor 1941-ben.
A
„Doktor Végzet"-ként is ismert Marc Faber még sötétebben
látja a jövőt. A CNBC hírcsatornának adott csütörtöki
interjúban kifejti,
hogy az eladósodott fejlett gazdaságok egyike sem kerülheti el a
fizetésképtelenné válást. Az ok egyszerű: a nyugati országok
egyszerűen visszafizethetelenül sok adósságot halmoztak fel.
Faber
azt jósolja, hogy a központi bankok először pénznyomásba
kezdenek, ami miatt csökken a hitelezők bizalma, és előbb-utóbb
elkerülhetetlenné válik az államcsőd. A svájci származású
befektetési tanácsadó úgy véli, hogy a feltörekvő gazdaságok
helyzete valamivel stabilabb a vezető gazdaságokénál.
(globusz.net)
Putyin nyilvánosan megrótt több oligarchát
|
Vlagyimir
Putyin név szerint nyilvánosan megrótt több oligarchát, amiért
nem teljesítik a beruházási terveket a kezükbe került
energetikai cégeknél, és szigorú bírságokat helyezett kilátásba
azok számára, akik más célokra használják fel a beruházásokra
szánt pénzt.
Az orosz kormányfő az orosz energiagazdálkodásról tartott értekezletet szerdán a Szajan-Susenszki vízi erőműben, ahol egyben ellenőrizte a tavaly augusztus 17-én bekövetkezett súlyos baleset utáni helyreállítási munkálatokat. Putyin kijelentette: a Szajan-Susenszki erőmű amortizálódásának fő oka az volt, hogy a több energiatermelő cég nem teljesítette beruházási terveit.
Név szerint megemlítette Mihail Prohorov, Vlagyimir Potanyin, Viktor Vekszelberg és Alekszandr Lebegyev oligarchákat. Például Potanyin - az orosz kormányfő szavai szerint - 81,7 milliárd rubelért vette meg az OGK-3 vállalatot, majd azonos értékben értékpapírokat bocsátott ki, vagyis ingyen jutott hatalmas vagyonhoz, ami nem lenne baj, de a beruházási tervek megvalósításához hozzá sem fogott. "Prohorov, a TGK-4 tulajdonosa köszöni, jól van gazdaságilag, azt beszélik, sok a készpénze, a hivatalokban mászkál, nemrég hozzám is benézett, jó viszonyban vagyunk, és ő befektetési lehetőségeket keres a pénzéhez, de a beruházási tervek nála sem valósulnak meg" - mondta Putyin.
A cégek tulajdonosai a kormányfő szerint szeretnék 4-5 évvel elodázni az energiatermelő kapacitások üzembe helyezését, a válságra és a kereslet hiányára hivatkoznak és sok helyen még hozzá sem kezdtek a mintegy 100 tervezett energiatermelő blokk megépítéséhez. Putyin szerint 38 helyen folyik valós munka, 14 objektumnál még csak az előkészületeknél tartanak, 45 helyen pedig még hozzá sem fogtak semmihez.
Putyin elmondta: az Egységes Energiarendszer feldarabolásakor az új tulajdonosok fontos kötelezettségeket is vállaltak, és ezek egy részére megkapták a finanszírozást is, mintegy 450 milliárd rubelt. Ebből 270 milliárdot költöttek közvetlenül beruházásra, 66 milliárdot a cégek tevékenységére és profilidegen vagyontárgyak vásárlására, 100 milliárd van még a számlákon. "A többit felélték, vagy - mondjuk meg nyíltan - spekulatív célokra fordították" - mondta Putyin.
Kijelentette: a kormány felelősségteljes tulajdonosokra számított, de távolról sem mind mutatnak felelősségtudatot. "Az említett urak mindegyikét sok éve ismerem, lényegében együtt dolgozunk, mi a válság nehéz körülményei között mindent elkövettünk, hogy támogassuk Önöket, egyebek között elhalasztottuk a beruházások határideit, de több halasztás nem lesz. Legyenek szívesek a lehető legnagyobb figyelmet fordítani kötelezettségeik teljesítésére" - mondta Putyin.
A kormányfő kijelentette: szigorú szankciókkal fogják sújtani azokat, akik más célra fordítják a beruházásokra szánt pénzt. "Ehhez az államnak megvannak a szükséges jogi lehetőségei, s nem utolsó sorban az ügyészség is rendelkezik ilyen eszközökkel" - fenyegette meg Putyin az energiatermelő cégek tulajdonosait.
Az orosz kormányfő az orosz energiagazdálkodásról tartott értekezletet szerdán a Szajan-Susenszki vízi erőműben, ahol egyben ellenőrizte a tavaly augusztus 17-én bekövetkezett súlyos baleset utáni helyreállítási munkálatokat. Putyin kijelentette: a Szajan-Susenszki erőmű amortizálódásának fő oka az volt, hogy a több energiatermelő cég nem teljesítette beruházási terveit.
Név szerint megemlítette Mihail Prohorov, Vlagyimir Potanyin, Viktor Vekszelberg és Alekszandr Lebegyev oligarchákat. Például Potanyin - az orosz kormányfő szavai szerint - 81,7 milliárd rubelért vette meg az OGK-3 vállalatot, majd azonos értékben értékpapírokat bocsátott ki, vagyis ingyen jutott hatalmas vagyonhoz, ami nem lenne baj, de a beruházási tervek megvalósításához hozzá sem fogott. "Prohorov, a TGK-4 tulajdonosa köszöni, jól van gazdaságilag, azt beszélik, sok a készpénze, a hivatalokban mászkál, nemrég hozzám is benézett, jó viszonyban vagyunk, és ő befektetési lehetőségeket keres a pénzéhez, de a beruházási tervek nála sem valósulnak meg" - mondta Putyin.
A cégek tulajdonosai a kormányfő szerint szeretnék 4-5 évvel elodázni az energiatermelő kapacitások üzembe helyezését, a válságra és a kereslet hiányára hivatkoznak és sok helyen még hozzá sem kezdtek a mintegy 100 tervezett energiatermelő blokk megépítéséhez. Putyin szerint 38 helyen folyik valós munka, 14 objektumnál még csak az előkészületeknél tartanak, 45 helyen pedig még hozzá sem fogtak semmihez.
Putyin elmondta: az Egységes Energiarendszer feldarabolásakor az új tulajdonosok fontos kötelezettségeket is vállaltak, és ezek egy részére megkapták a finanszírozást is, mintegy 450 milliárd rubelt. Ebből 270 milliárdot költöttek közvetlenül beruházásra, 66 milliárdot a cégek tevékenységére és profilidegen vagyontárgyak vásárlására, 100 milliárd van még a számlákon. "A többit felélték, vagy - mondjuk meg nyíltan - spekulatív célokra fordították" - mondta Putyin.
Kijelentette: a kormány felelősségteljes tulajdonosokra számított, de távolról sem mind mutatnak felelősségtudatot. "Az említett urak mindegyikét sok éve ismerem, lényegében együtt dolgozunk, mi a válság nehéz körülményei között mindent elkövettünk, hogy támogassuk Önöket, egyebek között elhalasztottuk a beruházások határideit, de több halasztás nem lesz. Legyenek szívesek a lehető legnagyobb figyelmet fordítani kötelezettségeik teljesítésére" - mondta Putyin.
A kormányfő kijelentette: szigorú szankciókkal fogják sújtani azokat, akik más célra fordítják a beruházásokra szánt pénzt. "Ehhez az államnak megvannak a szükséges jogi lehetőségei, s nem utolsó sorban az ügyészség is rendelkezik ilyen eszközökkel" - fenyegette meg Putyin az energiatermelő cégek tulajdonosait.
(MTI)
Egy orosz szakértő az Irán ellen tervezett háborúról
|
Leonid
Ivasov orosz katonai szakértő szerint az USA és Izrael támadása
Irán ellen ma olyan valószínű, mint eddig még soha. Ivasov
vezérezredes az Orosz Védelmi Minisztérium egykori magas beosztású
tisztviselője jelenleg a Geopolitikai Kérdések Moszkvai
Akadémiájának elnöke.
Ivasov
szerint Iránt jelenleg az USA és a NATO katonai bázisai veszik
körül, melyek Törökországban, Afganisztánban, Irakban és
Kuvaitban találhatóak. "Irán teljesen védtelen egy esetleges
aggresszió ellen és ezért politikai, gazdasági és katonai
intézkedéseket hoz a túlélés, valamint szuverenitásának
megőrzése érdekében.", mondta Ivasov.
Amennyiben
Izrael katonai támadás mellett döntene, konvencionális
fegyvereket vetne be, vélekedik a szakértő. Ugyanis
atomfegyvereknek még korlátozott alkalmazása is azoknak az
országoknak, melyek Iránt az amerikai-izraeli diktátum elleni
harcban támogatják, szabad kezet adna és biológiai, valamint más
tömegpusztító fegyverek bevetését, továbbá terrortámadások
végrehajtását provokálná ki.
Forrás: RIA
Novosti
Fordította:
Németh Krisztián - Jövőnk.info
Iráné a leggyorsabb tudományos növekedés
|
Miközben
Kína kezdi megelőzni tudományos téren is az Egyesült Államokat,
a Közel-Kelet, élén Iránnal figyelemre méltó fejlődésen esik
át.
Nagyon úgy tűnik, hogy az idei év Iráné lesz, hangoztatják az elemzők. Az ország tudományos teljesítménye tizenegyszer gyorsabban nőtt, mint a világ átlaga, amivel az összes többi országot megelőzik - bár tény, hogy van hová fejlődniük. A Web of Science adatbázisban található publikációk arról tanúskodnak, hogy a Közel-Kelet előretörése - elsősorban Törökország és Irán okán - közel négyszer gyorsabb a világátlagnál.
A kanadai Science-Metrix adatelemző cég részletes jelentést tett közzé az "ismeret teremtés geopolitikai eltolódásairól" az 1980-as évektől kezdve. "Ázsia gyorsabban zárkózik fel, mint azt korábban gondoltuk, Európa jobban tartja a pozícióját, mint azt a legtöbben várták, de a Közel-Kelet az a terület, amire igazán oda kell figyelni" - nyilatkozott a jelentés szerzője, Eric Archambault.
Nagyon úgy tűnik, hogy az idei év Iráné lesz, hangoztatják az elemzők. Az ország tudományos teljesítménye tizenegyszer gyorsabban nőtt, mint a világ átlaga, amivel az összes többi országot megelőzik - bár tény, hogy van hová fejlődniük. A Web of Science adatbázisban található publikációk arról tanúskodnak, hogy a Közel-Kelet előretörése - elsősorban Törökország és Irán okán - közel négyszer gyorsabb a világátlagnál.
A kanadai Science-Metrix adatelemző cég részletes jelentést tett közzé az "ismeret teremtés geopolitikai eltolódásairól" az 1980-as évektől kezdve. "Ázsia gyorsabban zárkózik fel, mint azt korábban gondoltuk, Európa jobban tartja a pozícióját, mint azt a legtöbben várták, de a Közel-Kelet az a terület, amire igazán oda kell figyelni" - nyilatkozott a jelentés szerzője, Eric Archambault.
A világ tudományos outputja folyamatos növekedést mutat, az 1980-as éves 450 000 publikációval szemben 2009-ben másfélmillió jelent meg, miközben Ázsia a publikációk terén tavaly megelőzte az Egyesült Államokat. Irán publikációi a szervetlen és a nukleáris kémia, a nukleáris és részecske fizika, valamint az atomtechnika területein dominálnak. Az utóbbival kapcsolatos publikációik 250-szer gyorsabban növekedtek mint a világátlag, miközben gyógyászati és mezőgazdasági kutatások terén is fejlődés figyelhető meg az országban.
A Science-Metrix előrejelzése szerint az idén Kína ugyanannyi szakmailag lektorált természettudományi és műszaki munkát fog kiadni, mint az USA. Amennyiben a jelenlegi trend folytatódik, 2015-re Kína minden területen utolérheti az Egyesült Államokat, bár 2030-ig az élet- és társadalomtudományok terén az USA előnye megmaradhat. Kína fejlődése nem hat újdonságként, azonban azt kevesen tudták, hogy szakmailag lektorált tanulmányaik száma ötször gyorsabban növekedik, mint az amerikaiaké.
"Európa együttműködési törekvései gyümölcsözőek" - folytatta Archambaut, elszakadva az ázsiai-amerikai összevetéstől. Európa a határain túlnyúló erőteljes befektetéseivel megtartotta pozícióját, és jelenleg a világ tudományos termésének több mint harmadát adja, ezzel területi megoszlásban az első helyen áll, mögötte Ázsia található 29, illetve Észak-Amerika 28 százalékkal. A Szovjetunió 1991-es összeomlásával a terület fejlődése jelentősen lelassult, csak 2006-ban tértek magukhoz az utódállamok, Latin Amerika és a Karibi-térség jelentős növekedést mutat, azonban igen parányi részt képviselnek világszinten. Óceánia, Európa és Afrika fejlődésének üteme az elmúlt 30 évben gyakorlatilag változatlan, egyedül Észak-Amerika tudományos termelése fejlődik "számottevően lassan" a világ egészéhez mérten.
"A publikációk száma nem tükrözi a minőséget" - ismerte el Archambaut. A minőségnek is van természetesen fokmérője, például a publikációkra való hivatkozások száma, amiben Ázsia koránt sem jár az élen, azonban ezen az alapon figyelmen kívül hagyni előretörésüket igen kockázatos lenne, vélekedik Archambaut. "Az 1960-as években, amikor a japán autók elkezdtek beáramlani az amerikai piacra, az amerikai gyártók nem ismerték el minőségbeli előnyüket" - ami hatalmas piaci részesedés vesztéshez vezetett Japán javára. "Ázsia az élre tör a tudományban, miközben Észak-Amerika fokozatosan lemarad" - foglalta össze az üzenet lényegét Archambaut.
sg.hu
A drezdai felvonulásról
|
-
válaszút előtt a német nemzeti ellenállás -
Az
Egységes Magyarország Mozgalom idei Becsület Napja
rendezvénysorozatának igen kedvező visszhangja van a német
nyelvterületen is. Egyre többen ismerik fel, hogy az elhallgatás
falát együtt sokkal könnyebb áttörni, mint külön-külön.
Ennek szellemében mi is szeretnénk hírt adni egy fontos
eseményről, a német hazafiak február 13.-án Drezdában
megtartani kívánt felvonulásáról.
A
Junge Landmannschaft Ostdeutschland nevű összefogás szervezésében
tartották volna meg múlt hétvégén Drezdában a szövetséges
terrorbombázások áldozatainak emlékére tervezett felvonulást,
megemlékezést. A Sachsen tartományi kormányzat már az szervezés
fázisában megkísérelte megakadályozni a rendezvényt, a
tervezett rendezvény kapcsán alkotmányellenesen módosította a
gyülekezési törvényt. A szervezők határozott jogi
tiltakozásának köszönhetően bíróság mondta ki a
törvénymódosítás alapjogot sértő mivoltát. A rendezvényt
végül hivatalosan is engedélyezték.
A
hatalom azonban tovább próbálkozott. A már hagyományosnak
nevezhető felvonulás útvonala helyett a hatóságok egy olyan
városrészen keresztül akarták a menetet átvinni, ami közismerten
szélsőbaloldali elemek fellegvára. Ezzel a döntéshozók
szándékosan veszélyeztették a rendezvény résztvevőinek
biztonságát, amit pedig éppenhogy szavatolniuk kellett volna.
A
rendezvény napján szélsőbaloldali elemek, számos hivatásos
politikussal, szakszervezetekkel karöltve egyszerűen elállták a
felvonulók útját. A magukat antifasisztáknak nevező bandák
tagjai még ennél is tovább mentek: egyszerűen törni-zúzni
kezdtek, kirakatokat, autókat és mindent, amit elértek. Az utakra
mindenféle lomot, kukátkat borítottak és felgyújtották azt. Az
akciókkal nyilvánosan közösséget vállaltak a helyszínen
szintén jelen levő közéleti személyiségek is. Hangsúlyozzuk:
törvényellenesen akadályoztak egy törvényesen engedélyezett
rendezvényt.
A
hatóságok rengeteg gépjárművet feltartóztattak, melyek a
rendezvény helyszínére szállították a szimpatizánsokat.
Mindennel próbálkoztak, már azt megelőzően is: a buszokat
üzemeltető vállalkozásokat megfenyegették, a buszokat
feltartóztatták, nem egyszer a rendezvény helyszínétől távoli
helyekről gyalogosan indultak el résztvevők(volt, hogy 10 km-t
kellett gyalogolni), rendőri kíséret nélkül persze. Számos,
külföldről érkező vendéget be sem engedtek az országba.
A
városba több mint 7000 rendőrt vezényeltek, köztük speciális
bevetési egységeket is. A rengeteg rendőrből jellemzően csupán
kb. 400 biztosította a rendezvény kiindulópontjára összesereglett
német nacionalistákat, a többi a városban tomboló
szélsőbaloldali bandák kordában tartásával volt elfoglalva, de
volt, ahol ez sem sikerült. Sokszor indokolatlanul közel engedték
az antifasisztákat a rendőrök a rendezvény résztvevőihez, akik
számos esetben a résztvevőket szállító buszokat is megtámadtak.
Egyik esetben például egy 50 fős buszcsoportnak 400 randalírozó
rontott neki. A rendőrök gyakran csak későn avatkoztak közbe,
ezért sajnos sérülések is történtek.
A
felvonulást a hatóságok a kaotikus közállapotokra hivatkozva nem
engedték elindulni, sőt rendőrségi szükségállapotot hirdettek.
A megemlékezők legnagyobb része órákig álldogált egy helyben a
kordonok mögött. Rögtönzésszerűen néhány ismertebb és
kevésbé ismert aktivista szólt az egybegyűltekhez. A tömeg
felett állandóan helikopterek köröztek. A
szervezők egy alkalommal 8 darab, alakzatban repülő speciális
szállítóhelikoptert is megfigyeltek, melyek feltehetően az új
európai biztonsági erőket szállították fedélzetükön, akiket
adott esetben be is vetettek volna. A közelben a tartomány rendőri
vezetői, mint valami hadurak, páholyból felügyelték az
eseményeket. A szervezők szerint nem kizárt, hogy az egész akció
egy álcázott gyakorlat volt arra az esetre, ha az ország súlyos
válságba zuhanna.
Sok
rendező, szónok stb. eleve el sem jutott a helyszínre. A
rendezvény bejelentett vége előtt csaknem elszabadultak az
indulatok, de végül sikerült fenntartani a fegyelmet. Említés
esik arról, hogy számos rendőr, akit a hatalom szintén csak
felhasznált a piszkos játékában, a helyzet ellenére,
lehetőségeihez képest tisztességesen viselkedett.
A megemlékezők egy nagyobb csoportja (Fotó: Freies Netz Süd)
A
résztvevőket arra kényszerítették, hogy végül vonattal hagyják
le a várost, azonban sok esetben a vonatokról rövid utazás után
egyszerűen leszállították az embereket, akiknek még a távoli
buszukhoz is el kellett jutniuk valahogy. A rendezvényről távozó
autókat csak egyesével, biztosítás nélkül engedték el, azok
biztonságát csak a jó szerencsére bízva.
A
rendezvény utózöngéjeként sok helyütt spontán megmozdulásokat
tartottak. A hatalom médiájában úgy állították be az
eseményeket, mintha az erőszak a megemlékezőktől indult volna
ki.
Tény,
hogy ha sikerült volna tisztességes körülmények között
megtartani a rendezvényt, az a hatalom számára nagyon kínos lett
volna. A résztvevők száma ugyanis igencsak közelített a
10.000-hez. A rendőrség a vasúti pályaudvarnál 3-4000 embert
terelt kordonok közé, de a városban még így is ezrével mozogtak
kisebb-nagyobb csoportok, akiket a hatóságok nem tudtak
megállítani. Ezenkívül rengetegen eleve el sem jutottak Drezdáig,
mint említettük. Egy ilyen nemzeti erődemonstráció, mint az
elégedetlenség markáns, mindenki által látható megnyilvánulása,
megmutathatta volna: a német fiatalság más rendszerben akar élni.
A
német nacionalisták türelme egyre fogy. A hatalom pedig egyre
leplezetlenebbül tiporjai saját törvényeit is, a mostani
események mutatták ezt meg a legegyértelműbben. Ennek kapcsán
nagyon sok bajtársi kötelék megfogalmazta internetes oldalakon,
hogy az ellenállásuknak új utakat kell találni, mert ha így
folytatják, mindig csak annyit érhetnek el, amennyit a hatalom
megenged nekik. Többen úgy gondolják, a bejelentett tüntetgetések
ideje lejárt, kisebb, több figyelemfelkeltő akcióra van szükség,
nem csak a nagy városokban. Sokan megfogalmazzák, hogy az nem
ellenállás, ha hagyják magukat terelgetni az emberek, sokan
belefáradtak már ebbe.
Továbbra
is figyelemmel kísérjük a német hazafiak küzdelmét és
reméljük, hogy a számukra helyes utat választják, sikerül
megfelelő szervezettséget és összetartást elérniük, mert erre
minden nemzetnek egyre égetőbb szüksége van.
Források:
Alpen-Donau.info
Altermedia Deutschland
Alpen-Donau.info
Altermedia Deutschland
Fordította
és összeállította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Röviden a német KSK különleges erőkről
|
A
KSK ("Kommando Spezialkräfte") a német hadsereg elit
köteléke. Keletkezését a modern kor kihívásainak köszönheti.
1994-ben a közép-afrikai Ruandában véres polgárháború tört
ki. A fővárosban, Kigaliban 200 európai rekedt, köztük 11 német
állampolgár. A belga hadsereg kommandói vették át az evakuálást,
mert Németország akkoriban nem rendelkezett megfelelően kiképzett
és felszerelt egységekkel egy ilyen bevetéshez. Felerősödtek
egy, a különleges feladatok végrahajtására is alkalmas bevetési
erő létrehozását követelő hangok.
1996 őszén kezdődött meg a Bundeswehr egyedülálló kötelékének a felállítása, melynek tagjait amerikai és brit különleges alakulatokkal együtt képezték ki 1994 és 1996 között. 1997 áprilisában 20 fővel az első szakaszt bevetésre kész állapotra hozták. 1997 szeptember 24.-én adományozzák a KSK-nak a barettjelvényét, mely egy kardot ábrázol tölgyfalombok között. A KSK világszerte 1998 óta hajt végre feladatokat, a nyilvánosság előtt ezeket azonban titokban tartják. A KSK-t a hagyományos csapatok támogatására, vagy azok helyett alkalmazzák. A főbb feladatokhoz tartoznak: saját erők, kiemelt személyek védelme, fogoly- és túszmentés, különleges felderítés, mélységi műveletek. Az egység 2006-ban 1100 főt számlált.
Az alapkiképzés általában kb. 2 évig tart, melyet legalább négy éves, valamelyik kommandószázadban eltöltött bevetés követ. A szerteágazó alapismereteken kívül a katonáknak tovább kell képezniük magukat valamilyen szakirányban (pl. fegyver-, robbantási szakértő stb.). A kötelék négy századból áll, mindegyik század öt szakaszból (4 fős rajok vannak), melyek bevetési módjukban különböznek. Ez szárazföldi, légi, vízi, hegyi és felderítő-mesterlövész szakaszokat jelent. Számos más, további szakosodási lehetőség is létezik természetesen.
2002 ősze óta olyanok is jelentkezhetnek a KSK kötelékébe, akik nem rendelkeznek semmiféle katonai előképzettséggel. A jelentkezők csak 25 év alattiak lehetnek és sokéves szolgálati szerződési kötelezettségük is van. A szigorú kieséses felvételi rendszernek köszönhetően a KSK létszáma soha nem maximális.
Alább
az N-TV riportfilmje tekinthető meg, melyet a KSK calw-i lövészeti
kiképzőközpontjában készítettek (európa legmodernebb
kiképzőközpontja). A felvételeken szituációs, lövészeti
gyakorlatok láthatóak. Az összeállítás végén a riportert
meginvitálják a "túsz" szerepére egy túszmentési
akció gyakorlásához. A gyakorlatot éles lőszerrel hajtják
végre. (A
felvételek természetesen csak illusztrációk, a pontos kiképzési
módszerek titkosak. A fenti információk is minden bizonnyal csupán
a kívülállók tájékoztatására készültek. - a fordító)
A
riportfilm (lassú
internetkapcsolat esetén kattintson
ide).
Forrás: www.bundeswehr.deÖsszeállította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Forrás: www.bundeswehr.deÖsszeállította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Horváth Róbert - A Nemzet ellenségei
|
»A
pacifizmus jellegének tipikusan genfi értelmezése, hogy a békéből
jogi fikciót gyártanak:
minden béke, ami nem háború, háború viszont csak ott van,
ahol fegyveres összecsapás zajlik (…) Nyomorúságos béke ez! (…)
minden béke, ami nem háború, háború viszont csak ott van,
ahol fegyveres összecsapás zajlik (…) Nyomorúságos béke ez! (…)
Az
úgynevezett totális háború megszünteti a harcoló és a
nem-harcoló személyek közötti különbséget,
a fegyveres harc mellett ismeri azt a háborút is, amelyet az ellenségesség következményeként
nem katonai eszközökkel vívnak (gazdasági háború, propagandaháború stb.). (…)
A háború egészen új szinteket fog át, olyan értelemben,
hogy az ellenségeskedés már nem csupán katonai tevékenységet jelent.”
a fegyveres harc mellett ismeri azt a háborút is, amelyet az ellenségesség következményeként
nem katonai eszközökkel vívnak (gazdasági háború, propagandaháború stb.). (…)
A háború egészen új szinteket fog át, olyan értelemben,
hogy az ellenségeskedés már nem csupán katonai tevékenységet jelent.”
Carl
Schmitt: A háború és az ellenség fogalmak értelmezése
In Az ellenség neve. Budapest, 1998, Jószöveg Műhely, 32–33. o.
In Az ellenség neve. Budapest, 1998, Jószöveg Műhely, 32–33. o.
Itt
röviden és teoretikus szempontból a »nemzet ellenségének«
fogalmával fogunk foglalkozni; azzal, hogy ennek milyen fő típusai
lehetségesek. A téma magától értetődően felvethető, noha
manapság meglehetősen elterjedt mindennemű ellenség lehetőségének
az elvetése. Az utóbbi hozzáállás több oknál fogva hamis.
Miért ne volna lehetséges bárminek az ellenségét meghatározni?
Másrészt, a szóban forgó mentalitás szószólói sem kerülik
meg az ellenségképekben való gondolkozást, hiszen burkoltan, de
maguk is ellenségnek tekintik például azokat, akik az ellenségek
tételezésének létjogosultságát vallják. Valójában itt tehát
egyetlen érvényes lehetőség van: az ellenségképek tudatos,
nyílt és körültekintő megformálása.
A
mai ember számára a feszültség az egyik utolsó lehetőség, ami
még előre viheti őt, ami a szellemi holtpontról, az
egzisztenciális nihilizmusból kimozdíthatja. Az ellenség képe
ugyanis felkeltheti egy lényegi különbözőség vágyát, az
öntökéletesítés akaratát. Ekkor az ellenség közvetett módon,
de pozitív értelemben inspiráló.
Az
ellenségképek kialakítása tekintetében két alapkövetelmény
van. Az egyik az ellenség széleskörű és körültekintő
tételezése. A másik annak az elvnek az elfogadása, hogy az
ellenségképekben való gondolkozásnak csak bizonyos, meghatározott
létjogosultsága van. Később, az említett nullpontról való
elmozdulást követően, az ellenségképekben való gondolkozás már
nem lehet kizárólagos. Nem lehet elfogadni, hogy ez vezéreljen.
Fokozatosan át kell, hogy adja a helyét egy immáron nem reaktív
autonómiának, amelyben az ellenségek léte potenciális.
A
»nemzet ellensége« a rész szerepét tölti be a lehetséges
ellenségek körében. Azt is mondhatjuk, hogy akik számára a
nemzet ellenségei a legnagyobb, vagy az egyedüli ellenségek, azok
általuk nem látott hatalmasabb ellenségek által megtévesztettek.
Mindazonáltal nyilvánvalóan lehetséges beszélni kifejezetten a
nemzet ellenségeiről is.
Mindenek
előtt megkülönböztethetjük a »nemzet külső ellenségeit« a
»nemzet belső ellenségeitől«.
Egy nemzet külső ellenségei alatt olyan erőket és azok képviselőit értjük, amelyek saját céljaikat – kizárólag vagy főként – az adott nemzet ellenében, annak kárára valósítják meg. Csak így akarják vagy tudják megvalósítani saját céljaikat. Itt nem feltétlenül egész népekről van szó, hanem azok bizonyos – imént említett – erőiről és képviselőiről. Fontos tudni, hogy egy nemzet külső ellenségeinek nem csak területi, etnikai és gazdasági céljai vannak, ahogy egy nemzet maradéka számára sem csak a területi, az etnikai, vagy a gazdasági károk minősülnek veszteségeknek. Egy nemzet számára mindig a szellemi korlátozások, lehatárolások és félrevezetések az elsődleges károk. Minden más veszteség csak ezt követő ártalmasságú.
Egy nemzet külső ellenségei alatt olyan erőket és azok képviselőit értjük, amelyek saját céljaikat – kizárólag vagy főként – az adott nemzet ellenében, annak kárára valósítják meg. Csak így akarják vagy tudják megvalósítani saját céljaikat. Itt nem feltétlenül egész népekről van szó, hanem azok bizonyos – imént említett – erőiről és képviselőiről. Fontos tudni, hogy egy nemzet külső ellenségeinek nem csak területi, etnikai és gazdasági céljai vannak, ahogy egy nemzet maradéka számára sem csak a területi, az etnikai, vagy a gazdasági károk minősülnek veszteségeknek. Egy nemzet számára mindig a szellemi korlátozások, lehatárolások és félrevezetések az elsődleges károk. Minden más veszteség csak ezt követő ártalmasságú.
A
nemzet belső ellenségeinek két típusa létezik.
A
fogalmat először ahhoz hasonlóan kell értelmezni, ahogy azt
Maurras is tette: az országon belül van egy frontja a nemzeti
erőknek és van egy frontja a nemzetellenes erőknek. Ez utóbbi –
inkább burkoltan, mint nyíltan nemzetellenes – erők alkotják a
nemzet belső ellenségeinek első típusát. Charles Maurras »két
Franciaországról« beszélt. Ezt mi is megtehetjük: a
nemzetellenes erők egy merőben új és modern »Magyarországot«
építenek, míg a nemzet maradéka gyakorlatilag egy másikban él.
(Egy nagytömegű harmadik csoport e kettő között csapong.)
Van
azonban a nemzet belső ellenségeinek egy második típusa is. Ez
látszólag nemzeti, lényegét tekintve azonban árt a nemzetnek,
ezért annak ellensége. Lehetséges, hogy nemcsak megjátszva, hanem
szívből, őszintén nemzeti (legalábbis annak megfelelően, amit ő
ért »nemzet« alatt), mégis árt annak, mégis nemzetellenes.
Ionescu vallotta, hogy »egy nemzet meghalhat, de nem tud
megváltozni«. Ez igaz. El lehet hitetni azonban, hogy a nemzet nem
az, ami valójában. Hogy nem az, ami volt és ami lényegében
mindig is marad. Lényegét tekintve valóban nem lehet
megváltoztatni, de manipulatíve el lehet hitetni, hogy
tulajdonképpen nem az, ami, hanem valami más. Ennek egyik fő
eszköze például a nép és a nemzet összemosása. (»Nép-nemzeti«
– ez árulkodó kifejezés.) Egy nemzet ugyanis nemcsak a tömeggel
nem azonos, hanem a néppel sem. Így árt a nemzetnek, ellensége a
nemzetnek az is, aki például a nemzetet a néppel azonosítja és
ily módon degradálja. Aki mondjuk azt terjeszti, hogy az a nemzeti,
amit parasztemberek, polgárok, vagy a lázadó, pusztán származásuk
szerint nemesek tettek; vagy aki a főnemeseket a nemzetből száműzi
– az tehát szintén a nemzet belső ellensége. Az ilyenek
alkotják a nemzet belső ellenségeinek második csoportját a
többé-kevésbé nyíltan nemzetellenes erők mellett.
Sokféleképpen
lehet egy nemzet kárára válni. Már korábban felhívtuk a
figyelmet azokra, akik éppen a magyarság jelentőségének
túlértékelésével, szerepének irracionális túldimenzionálásával
ártanak a magyarságnak (ld. A nacionalizmus szellemi korrekciója.
In Kard, kereszt, korona. Debrecen, 2000, Lux Mundi, 102–3., 107.,
111. stb. o.). Könnyen belátható, hogy egyáltalán nem
pillanatnyi túlkapás mindenkit magyarnak beállítani, minden
nyelvet a magyarra visszavezetni és így tovább, hanem mindez
kifejezetten ártalmas és magyarellenes, mert a magyarság valós
értékei helyett álértékekre irányítja a figyelmet. Figyelemre
méltó, hogy a nemzet belső ellenségeinek második típusánál
egy hasonlóság, egy kapcsolat jön létre a nemzet külső
ellenségeivel. Az említettek éppen úgy, mint a nemzet külső
ellenségei, csak mások kárára, más nemzeti geniusok ellenében
tudják és akarják érvényesíteni a céljaikat. Vagy itt vannak
például azok, akik a polgári értékek kizárólagosításával és
a szellemiség modern tudományokká, modern kultúrává való
korlátozása révén tekinthetők a nemzet belső ellenségei
második típusába tartozóknak.
Ha
megvizsgáljuk, hogy a nemzet ellenségeinek teoretikus úton
felállított típusaiba konkrétan kik és mennyien sorolhatók,
akkor azt látjuk, hogy az eredeti értelemben vett magyar nemzet
helyzete tragikus.
Megnyugtatásul
csak annyit lehet mondani: bár a háború elveszett, a nemzet
maradéka folytatja a nemzet fenntartásának harcát.
(Sacrum
Imperium)
Az USA rakétavédelmi rendszert létesít Romániában (is)
|
Úgy
látszik, az amerikaiak minden úton-módon meg akarják
„ajándékozni” Európát rakétavédelmi rendszerükkel. Mint
ismeretes, a rakétapajzs alkotóelemét - a közép
hatótávolságú elfogórakétákat - Romániában fogják
telepíteni. Traian Basescu elnök országa belegyezését juttatta
kifejezésre. Azonban a Pravda.ru és Rian.ru által megkérdezett
szakértők szinte egyhangúan állítják, hogy ez a lépés nem
veszélyezteti közvetlenül Oroszországot. „Bár vannak
kérdések" - véli a Politikai és Katonai Elemzés Intézetének
vezető szakértője, Alekszandr Hramcsihin.
„Abban az időben, amikor az amerikai rakétavédelmei rendszer alkotóelemi csehországi és lengyelországi telepítéséről volt szó, Oroszország élénken bizonygatta: ha fennáll az iráni veszély, akkor a rakétapajzs elemeit racionálisabb lenne elhelyezni Románia, Bulgária, Törökország területén. Most tehát ezek az elemek Romániába kerülnek. Minden esetben a rakéták nem érhetik el az orosz rakétákat. Nem kívánom vitatni a román vezető hangos nyilatkozatait, miszerint a rakéták országa integritását hivatottak megvédeni, de nem tartom kizártnak, hogy az elnök úr döntése hátterében pragmatikus érdek áll. Hiszen a rakétatelepítés nyilván pénzt hoz a román állami kasszába" - hangoztatta Alekszandr Hramcsihin.
Ioan Mircea Pascu román EP-képviselő, volt román védelmi miniszter elmondta: „Bár én bizonyos értelemben Traian Basescu elnök politikai ellenzékéhez tartozom, más pártot képviselek, de szerintem az elnök helyesen járt el, amikor bejelentette, hogy a rakétapajzs nem irányul Oroszország ellen. Ezt egyrészt az ország légterének védelme indokolja, másrészt, a rakétatelepítésnek köszönhetően Románia nagyobb súllyal vehet részt a döntéshozatalban a NATO keretében. Mindazonáltal, azt hiszem, hogy Oroszországban a politikusok negatívan reagálnak majd, de ez inkább vonatkoztatható Oroszország és az USA, de nem Oroszország és Románia kétoldalú viszonyára."
Pascu úr, ön szerint a lakosság, a román közvélemény felléphet-e az amerikai rakéták telepítése ellen? „Természetesen ez lehetséges, ha az efféle megmozdulás ki lesz provokálva és meg lesz szervezve. De ha ezt a kérdést most vinnénk a honpolgárok elbírálására, azt hiszem, hogy most inkább a belföldi gazdasági problémák és a világválság aggasztja őket. Nem tartom kizártnak, hogy tiltakozó hangok hallatszanak majd az amerikai rakétapajzs telepítése ellen. Bár én az általános biztonság szempontjából hangsúlyoznám a Románia területén kialakítandó rakétavédelmi rendszer jelentőségét, mert Irán semmibe veszi az USA és más nagyhatalmak által felkínált lehetőségeket és inkább fenyegető álláspontot demonstrál."
„Abban az időben, amikor az amerikai rakétavédelmei rendszer alkotóelemi csehországi és lengyelországi telepítéséről volt szó, Oroszország élénken bizonygatta: ha fennáll az iráni veszély, akkor a rakétapajzs elemeit racionálisabb lenne elhelyezni Románia, Bulgária, Törökország területén. Most tehát ezek az elemek Romániába kerülnek. Minden esetben a rakéták nem érhetik el az orosz rakétákat. Nem kívánom vitatni a román vezető hangos nyilatkozatait, miszerint a rakéták országa integritását hivatottak megvédeni, de nem tartom kizártnak, hogy az elnök úr döntése hátterében pragmatikus érdek áll. Hiszen a rakétatelepítés nyilván pénzt hoz a román állami kasszába" - hangoztatta Alekszandr Hramcsihin.
Ioan Mircea Pascu román EP-képviselő, volt román védelmi miniszter elmondta: „Bár én bizonyos értelemben Traian Basescu elnök politikai ellenzékéhez tartozom, más pártot képviselek, de szerintem az elnök helyesen járt el, amikor bejelentette, hogy a rakétapajzs nem irányul Oroszország ellen. Ezt egyrészt az ország légterének védelme indokolja, másrészt, a rakétatelepítésnek köszönhetően Románia nagyobb súllyal vehet részt a döntéshozatalban a NATO keretében. Mindazonáltal, azt hiszem, hogy Oroszországban a politikusok negatívan reagálnak majd, de ez inkább vonatkoztatható Oroszország és az USA, de nem Oroszország és Románia kétoldalú viszonyára."
Pascu úr, ön szerint a lakosság, a román közvélemény felléphet-e az amerikai rakéták telepítése ellen? „Természetesen ez lehetséges, ha az efféle megmozdulás ki lesz provokálva és meg lesz szervezve. De ha ezt a kérdést most vinnénk a honpolgárok elbírálására, azt hiszem, hogy most inkább a belföldi gazdasági problémák és a világválság aggasztja őket. Nem tartom kizártnak, hogy tiltakozó hangok hallatszanak majd az amerikai rakétapajzs telepítése ellen. Bár én az általános biztonság szempontjából hangsúlyoznám a Románia területén kialakítandó rakétavédelmi rendszer jelentőségét, mert Irán semmibe veszi az USA és más nagyhatalmak által felkínált lehetőségeket és inkább fenyegető álláspontot demonstrál."
De
térjünk vissza az orosz biztonság érdekeihez. A romániai rakéták
önmagukban nem váltanak ki aggodalmat az oroszok részéről,
de vajon elmondható-e ez a radarról? Amikor arról volt szó, hogy
a radarállomást a csehországi Brdy helységben alakítják ki,
mindenki egyöntetűen állította: így Oroszország területe
egészen az Urál-hegységig megfigyelhetővé válik. Hova
kerül végül az új amerikai rakétavédelmi rendszer
radarja?
„Egyelőre ezt nem tudhatjuk - mondta Alekszandr Hramcsihin. - Viszont közismert, hogy az amerikaiak sok éven át megfigyelhetik Oroszország területét az űrből. De ha a radar által is meg akarják figyelni a területet, akkor valószínűleg valahol a balti országokba fogják telepíteni a radarállomást."
„Egyelőre ezt nem tudhatjuk - mondta Alekszandr Hramcsihin. - Viszont közismert, hogy az amerikaiak sok éven át megfigyelhetik Oroszország területét az űrből. De ha a radar által is meg akarják figyelni a területet, akkor valószínűleg valahol a balti országokba fogják telepíteni a radarállomást."
Egyszóval,
Washington nem mondott le az újabb rakétapajzs európai
telepítéséről. És ugyanúgy jár el, mint korábban: Nem
monitorálja a helyi lakosság véleményét (utalhatunk itt a
csehországi tömeges tiltakozásra), nem veszi figyelembe
moszkvai partnereik véleményét, amit pedig feltételezne a két
nagyhatalom viszonyának „újraindítása".
Ezzel kapcsolatban a NATO álláspontja az, hogy…A NATO nem tekinthető tárgyalófélnek az Egyesült Államok és Románia közt folyó tárgyalásokon, amelyeken amerikai rakétaelhárító rendszerről folyik szó - közölték a RIA Novosztyi hírügynökséggel a NATO székhelyén. Traian Băsescu, román elnök korábban kijelentette, hogy kész Románia területén elhelyezni amerikai rakétaelhárító rendszerhez tartozó rakétaelfogó elemeket. Washington megerősítette a rakétaelfogók romániai telepítésével kapcsolatos szándékát és pontosította, hogy ezek az elemek az Irán részéről fenyegető „potenciális veszély" ellen irányulnak. „A fent említett tárgyalások kétoldalúak, itt nem a NATO-é a döntő szó" - közölte a hírügynökséggel az interjúalany.
Ezzel kapcsolatban a NATO álláspontja az, hogy…A NATO nem tekinthető tárgyalófélnek az Egyesült Államok és Románia közt folyó tárgyalásokon, amelyeken amerikai rakétaelhárító rendszerről folyik szó - közölték a RIA Novosztyi hírügynökséggel a NATO székhelyén. Traian Băsescu, román elnök korábban kijelentette, hogy kész Románia területén elhelyezni amerikai rakétaelhárító rendszerhez tartozó rakétaelfogó elemeket. Washington megerősítette a rakétaelfogók romániai telepítésével kapcsolatos szándékát és pontosította, hogy ezek az elemek az Irán részéről fenyegető „potenciális veszély" ellen irányulnak. „A fent említett tárgyalások kétoldalúak, itt nem a NATO-é a döntő szó" - közölte a hírügynökséggel az interjúalany.
Igor
Korotcsenko ezredes szerint a rakéták veszélyeztetik a
Föderációt…:Az amerikai rakétavédelmi rendszer
elfogórakétáinak romániai telepítésére vonatkozó tervek
reálisan veszélyeztetik Oroszország biztonságát - hangoztatta az
orosz védelmi tárca mellett működő társadalmi tanács tagja,
Igor Korotcsenko ezredes. Szerinte a rakéták - számításba véve
modernizálásukat - képesek elfogni az orosz interkontinentális
ballisztikus rakétákat röppályájuk kezdeti szakaszán.
Oroszországnak válaszlépésként be kellene jelentenie, hogy
ezeket az objektumokat az orosz rakétarendszerek fő célpontjának
fogja tekinteni- hangoztatta a szakértő.
Joggal
merülhet fel a kérdés tehát, hogy kivel szemben fog védekezni az
amerikai rakétavédelmi rendszer Romániában? És miylen hatással
lesz ez a román-orosz viszonyra?
A döntés miatt rosszabbá válhat Romániának Brüsszellel és Moszkvával fenntartott viszonya - fejtette ki véleményét a román televíziónak adott interjújában Teodor Atanasiu volt román védelmi miniszter. Ion Iliescu volt román államfő, amikor újságírók kommentárt kértek tőle e kérdésben, hangoztatta, hogy ő személyesen ellenezte volna a döntést. Korábban az amerikai rakétavédelmi rendszer alkotóelemeit Lengyelországon és Csehországban akarták telepíteni.
Az amerikai rakétavédelmi rendszer Romániába telepítendő alkotóelemeit egyebek között a Fekete-tengeren kívánják elhelyezni - hangoztatta az amerikai külügyminiszter tanácsadója, Philip Crowley, megjegyezve, hogy ezek a rendszerek nem Oroszország, hanem egy esetleges iráni fenyegetés ellen irányulnak.
A döntés miatt rosszabbá válhat Romániának Brüsszellel és Moszkvával fenntartott viszonya - fejtette ki véleményét a román televíziónak adott interjújában Teodor Atanasiu volt román védelmi miniszter. Ion Iliescu volt román államfő, amikor újságírók kommentárt kértek tőle e kérdésben, hangoztatta, hogy ő személyesen ellenezte volna a döntést. Korábban az amerikai rakétavédelmi rendszer alkotóelemeit Lengyelországon és Csehországban akarták telepíteni.
Az amerikai rakétavédelmi rendszer Romániába telepítendő alkotóelemeit egyebek között a Fekete-tengeren kívánják elhelyezni - hangoztatta az amerikai külügyminiszter tanácsadója, Philip Crowley, megjegyezve, hogy ezek a rendszerek nem Oroszország, hanem egy esetleges iráni fenyegetés ellen irányulnak.
Oroszország
kérdést intéz az USA-hoz a romániai rakétákkal kapcsolatban:
Azzal
kapcsolatosan, hogy az Egyesült Államok rakétavédelmi elemeket
akar telepíteni Romániában, Oroszország felhívja Washington
figyelmét a Montreux-i Egyezményre, amely korlátozza hadihajók
áthaladását a Fekete-tengeri szorosokon át, amely egyezményt
Románia is aláírt. „Ezzel kapcsolatosan magyarázatot várunk
amerikai partnereinktől" - jelentette ki Szergej Lavrov. Az
orosz külügyminiszter megjegyezte, hogy korábban Oroszország
megállapodott az USA-val, hogy közösen tanulmányozzák a közös
veszélyeket, belevonva ebbe az EU-t is, többek között
Németországot is.
(A szerző biztonságpolitika-szakirányos, V. éves politológus-hallgató)Herceg Károly - oroszhirek.hu
(A szerző biztonságpolitika-szakirányos, V. éves politológus-hallgató)Herceg Károly - oroszhirek.hu
A hétvégi müncheni biztonságpolitikai csúcsról
|
Kína
Yang
Jiechi kínai külügyminiszter első alkalommal vett részt a világ
legmagasabb szintű biztonságpolitikai csúcsértelezletén, melynek
megnyitóján beszédet mondott. Yang Jiechi beszédében kifejtette,
hogy Kína fontos szerepet játszik a globális ügyek megoldásában.
Emellett bemutatta Kína álláspontját az észak-koreai és az
iráni atomkérdésről, az afgán kérdésről, illetve a
klímaváltozás ügyéről. A külügyminiszter elmondta, hogy
országa a jövőben több nemzetközi felelősséget szeretne
vállalni. Kína és Európa kapcsolatát illetően elmondta, hogy a
kapcsolatok fejlesztése közben mindkét oldalnak a kölcsönös
megbecsülés és az egyenjogúság szellemiségét, illetve egymás
érdekeit is figyelembe kell vennie. Egy erős Kína nem fenyegetést
jelent Európa számára, hanem lehetőséget, mondta Yang Jiechi.
Oroszország
Szergej
Lavrov orosz külügyminiszter kifejtette a Dmitrij Medvegyev által
2008 júniusában bemutatott európai biztonsági szerződés
tervezetét. A szerződés minden államnak, meglévő szövetségi
hovatartozásától függetlenül lehetővé teszi, hogy csatlakozzon
a szerződéshez. Lavrov megállapította: jelenleg "az
euro-atlanti térsében egy minőségileg új momentum van születőben
- a nemzeti érdekeknek egyfajta konvergenciája." Lavrov
felszólította a konferencia résztvevőit, hogy túl kell lépni a
Hideg Háború által kialakított európai álláspontokon és az
ezzel kapcsolatos ilyen vagy olyan "befolyási övezetek"
miatti félelmeken annak érdekében, hogy "a kölcsönös
bizalom minőségileg új szintjét lehessen elérni, melyre
Európának a jelenlegi körülmények között oly égetően
szüksége van."
"Aligha értékelhetünk normálisnak egy olyan helyzetet, melyben az euro-atlanti térség katonai-politikai realitásai messze a jelenlegi gazdasági, technológiai, kereskedelmi, befektetési és egyéb kölcsönös függési folyamatok mögött vannak és a kor parancsainak egyre inkább ellentmondanak.", mondta Oroszország külügyminisztere.
Lavrov iráni kollegájának azt javasolta, hogy tegyen gyors lépéseket annak érdekében, hogy atomprogramjának békés mivoltát bizonyítsa, valamint szerinte Iránnak ki kellene használnia az urán-dúsítás körüli vita során felmerült kompromisszumos lehetőséget.
"Aligha értékelhetünk normálisnak egy olyan helyzetet, melyben az euro-atlanti térség katonai-politikai realitásai messze a jelenlegi gazdasági, technológiai, kereskedelmi, befektetési és egyéb kölcsönös függési folyamatok mögött vannak és a kor parancsainak egyre inkább ellentmondanak.", mondta Oroszország külügyminisztere.
Lavrov iráni kollegájának azt javasolta, hogy tegyen gyors lépéseket annak érdekében, hogy atomprogramjának békés mivoltát bizonyítsa, valamint szerinte Iránnak ki kellene használnia az urán-dúsítás körüli vita során felmerült kompromisszumos lehetőséget.
Irán
Manuschehr
Mottaki külügyminiszter "fölöttébb jó"-nak nevezte a
Nemzetközi Atomenergia Hatóságnak, az IAEO-nak a vezetőjével
folytatott tárgyalását, melyre a konferencia mellett került sor.
"Különböző témákkal foglalkoztunk, valamint ismertettük
álláspontunkat a javaslat (urán-dúsítás) kapcsán".
Mottaki bejelentette, hogy megállapodás született az alacsony
dúsítású iráni uránnak külföldi 20 százalékos dúsítású
uránra történő cseréje kapcsán. A részleteket viszont még
pontosítani kell, mondta Mottaki.
USA
Joe
Liebermann "független" (az
idézőjelek tőlem - a fordító),
de a demokratákhoz közeli befolyásos szenátor, az USA Honvédelmi
Szenátusi Bizottságának elnöke, Iránt katonai csapással
fenyegette meg. "El kell döntenünk: Vagy kemény gazdasági
szankciókat hozunk, hogy működhessen a diplomácia, vagy katonai
beavatkozás előtt állunk." Mondandóját alátámasztotta
azzal, hogy az USA katonai vezetése már rendelkezik megfelelő
tervekkel arra az esetre, ha nem születne politikai megoldás.
Liebermann élesen kritizálta Irán magatartását, az iráni
külügyminiszter megnyilvánulásait "intellektuálisan
kétségtelenül tisztességtelen"-nek nevezte.
Németország
Guido
Westerwelle német külügyminiszter közös európai hadsereg
felállítását szorgalmazta, hogy az új biztonságpolitikai
kihívásoknak meg lehessen felelni. "A hosszútávú cél egy
európai hadsereg teljes parlamenti kontroll alatt történő
felépítése.", mondta. A miniszter szerint az EU-nak képesnek
kell lennie önálló válságkezelésre és ki kell fejlesztenie azt
a képességet, hogy "gyorsan, rugalmasan és közös
szövetségben cselekedjen." Westerwelle beszélt az EU további
bővítéséről is, bár konkrét országot (pl. Törökország) nem
nevezett meg. Iránnal kapcsolatban Westerwelle borúlátóan
nyilatkozott és Oroszországhoz, valamint Kínához fordult, hogy ne
gördítsenek akadályt az Iránnal kapcsolatos szükséges
intézkedések elé az ENSZ grémiumában.
Források:
China Radio International
sueddeutsche.de
RIA Novosti
derstandard.atÖsszeállította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Alpen-Donau.info: Könyv a politikai üldözésekről Ausztriában
|
Az Alpen-Donau.info könyvet
ajánl, különösen a fiatal aktivisták figyelmébe. A 300 oldalas
hiánypótló tanulmány címe: "Politikai üldözés
Ausztriában." ("Politische Verfolgung in Österreich")
A téma olyan átfogó és sokoldalú, hogy szinte hihetetlen, hogy
eddig nem volt egy átfogó képet nyújtó áttekintés a témában.
Mindazonáltal ez a tény azt is mutatja, hogy a másként
gondolkodók politikai üldözése Ausztriában hatásosabb, mint
bárhol másutt a világon. Mégis ennek a ténye az érintettek
körén kívül nem ismert. Az alkotmányellenes 'NS-tiltótörvénynek'
csak az 1992-es módosítása óta több száz per zajlott le
eldugott helyiségekben, a nyilvánosság elől elrejtve.
A
tanulmány elsősorban az sztálinista "NS-tiltótörvény"
keletkezését vizsgálja meg, melynek során az elmúlt hat
évtizednek a szabad gondolkodás felett ítélkező bíráskodását
dolgozza fel. A tanulmányt jogászok és történészek készítették,
akiknek Európa legelnyomottabb országában névtelennek kell
maradniuk saját biztonságuk érdekében.
A
mű tények gyűjteménye, mely egyes diszidensek és szervezetek
elnyomásán keresztül bemutatja, milyen brutalitással és
kriminális energiával folytatja a mai napig a szövetséges győztes
hatalmak által felállított háború utáni rezsim Ausztria
megfosztását német jellegétől.(Forrás:
Alpen-Donau.info)
Fordítás: Németh Krisztián – Jövőnk.info
Fordítás: Németh Krisztián – Jövőnk.info
Pénzügyi lavina készül az EU-ban
|
(Sorban
állás egy spanyol munkaügyi hivatal előtt: Az ország nem tud
talpra állni.)
Az
európai politikusok és gazdasági szakemberek reszketnek. A
görögországi költségvetési hiány elérte a görög gazdaság
teljesítőképességének 12,7 százalékát. Bel- és külföldi
hitelezőknek már több mint 300 milliárd euróval tartozik az
állam. Ez kétszer annyi pénzt jelent, mint amennyi a 2008
szeptemberi Lehman bankcsődnél forgott kockán. Ha Görögország
összerogy, láncreakció indulhat el, ami Dél-Európa többi
államát is megingathatja.
Görörgország
és Portugália után már Spanyolország is borotvaélen táncol. Az
ország már hónapok óta lejtmenetben van, a költségvetési hiány
növekszik. A spanyolok 39 százalékát már közvetve, vagy
közvetlenül értinti a munkanélküliség. A kérdés azért is
annyira érzékeny, mert Spanyolország tölti be jelenleg az EU
elnöki tisztjét.
Források:Berliner
Morgenpost
Frankfurter Allgemeine
Frankfurter Allgemeine
Fordította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Lesz-e Magyarországon polgárháború?
|
Polgárháborús
okok
A
polgárháborút nyugodtan nevezhetjük a legkegyetlenebb háborúnak,
de vannak fokozatai. A „sima” háborúktól alapból eltér
abban, hogy egy országon belüli konfliktust jelöl, amely egy
ország polgárai, vagy a másik kontextusban egy ország
nemzetiségei között folyik le. A történelemben nem volt olyan
kontinens, de államalakulat is egyre kevesebb, ahol nem zajlott le
polgárháború.
Két
vagy több ország háborújában országok csapnak össze, és
általában a háborúban személyesen résztvevők nem egymással
szembeni gondjaik miatt, hanem egyenruhájuk más színe és a
politikusok által generált külpolitikai okok miatt lőnek
egymásra. Ezzel szemben a polgárháborúban kemény, egymással
szembeni, sokszor még személyes okok is megjelennek, és ez teszi
véresebbé, kegyetlenné ezt a típusú háborút. A polgárháborúban
szemben álló felek mindig ugyanabból az országból származnak és
a központi esetleg a regionális politikai hatalom megszerzéséért
vagy a kormányzati politikák megváltoztatásáért küzdenek
erőszakos módszerekkel.
Egy
másik 2006-os meghatározás szerint a polgárháborús
konfliktusban legalább 1000 áldozata kell, hogy legyen, legalább
100-1000 áldozattal mindkét fél részéről évente. Ha ezt a
definíciót elfogadjuk, akkor ki lehet mondani, hogy hazánkban
polgárháború folyik már rég óta.
A
polgárháború egyes esetekben együtt jár etnikai alapú
tisztogatással is, amely cselekedet elássa a magját egy későbbi
polgárháborúnak általában. Olyan sérelmek maradnak hátra, ami
valószínűsíti, hogy néhány év, esetleg néhány emberöltő és
újra kezdődik a véres cselekmény. Legjobb példa erre a Balkán,
ahol már második évtizede állomásoznak békefenntartók, mert
tudják a nagyhatalmak, hogy kivonásuk esetén a korábbi véres
polgárháború újra fellobbanna, és destabilizálná nemcsak a
Balkánt, hanem a görög és közép-európai térséget is. De ez
egész Európát már másképpen érintené, mint húsz évvel
ezelőtt egy gazdaságilag prosperáló időszakban.
Polgárháborús okok a történelemben és a példák
Több,mint
kétszáz polgárháború volt eddig a történelemben. A
polgárháborúk okai nagyon sokrétűek. Gazdasági, társadalmi
különbségből fakadó okok. Etnikai és vallási okok. Kulturális
különbségek és szeparatizmus. Bőrszín és nemzetközi, sokszor
zsidó aknamunka. Mindenkivel nem foglalkozunk, de kiemeljük a
legfontosabb sarokpontokat.
A
történelemben és a kor embere számára legismertebb, hozzá kell
tenni, hogy a médiának köszönhetően az amerikai polgárháború,
amely nagyon sok filmrendezőt ihletett meg eddig.
Testvérháború - USA
Az
USA polgárháborújának okai gazdasági, pontosabban etnikai és
ezzel összeköthető gazdasági okai voltak a rabszolgatartás
kapcsán. Nem szabad elfelejteni, hogy az elszabaduló liberalizmus
és a szabadkőműves „háttérmunka” is erősen generálta a
polgárháborús helyzet kialakulását. Az eredmény pedig a
szabadkőművesek győzelmét okozta valójában, ami később kitűnő
táptalajt biztosított az USA zsidó politikai és gazdasági
megszállásához, ami mind a mai napig tart.
A szabadkőműves aknamunka százezreket vitt a halálba
De
nem szabad elfelejteni azokat a polgárháborúkat sem, amelyek
tisztán etnikai indíttatásuk voltak. A legvéresebbek a huszadik
században zajlottak a Balkánon és Ruandában. A Balkán nemcsak
lőporos hordó, de mindig is etnikai feszültség színtere volt a
történelemben, de még az írott történelem előtti időkből is
vannak jelek arra, hogy itt mindig is forró volt a talaj. Az első
világháború utáni békéknek nevezett őrületben a későbbi
polgárháború biztos elegyét hozták létre Jugoszlávia
keretében. Az itt hetvenöt év alatt lezajló két polgárháború
jól mutatja azt, hogy kultúrák keveredéséből és vallások
elegyéből egy igazi polgárháborús pokolgép nőhet ki. Két
polgárháború, hiszen a második világháború alatt a német
megszállás alatt egy a németek részéről is kezelhetetlen
polgárháború zajlott, amikor szinte mindenki harcolt mindenki
ellen. A probléma tehát az első világháborút lezáró békék
után húsz évvel már jelentkezett. A szlovén és horvát római
katolikusok, a muzulmán bosnyákok és koszovói albánok, a keleti
ortodox szerbek, montenegróiak és macedónok összekeverése biztos
recept volt a destabilizációra és a vallási színezettel is
kevert etnikai konfliktusra. Nem számolva a kisebb népekkel, akik
kisebbségek voltak a robbanó elegyben. Itt kell gondolni a
református és katolikus magyarokra, a románokra és más kisebb
néprészekre. Az 1990-es évek elején kezdődött második és a
mai napig le nem zárt polgárháború megmutatta, hogy vége a
boldog hidegháborús békeidőknek Európában és új fejezet
kezdődik a balkáni konfliktussal. A polgárháború terjedését a
többnemzetiségű Románia vagy más államok felé az EU, a NATO és
a békefenntartók akadályozzák, de ki fog szabadulni a szellem
újra a palackból.
Balkáni csendélet
És
ott van Ruanda, hiszen nemcsak a fehérek, de a négerek is
folyamatosan egymásnak ugranak. Ruandában a hutuk és a tuszik
folytattak egymás ellen véres akciókat a huszadik század második
felében, aminek csúcspontja lett az 1990-es évek népirtással
egybekötött etnikai konfliktusa. Pedig a két népcsoport egy
közegből származik, de a tuszik kisebb létszámban voltak jelen,
azonban jobban kihasználták az európai megszállókkal korábban
fennálló politikai viszonyukat és így vezető politikai hatalmat
gyakoroltak a többségi hutuk felett. A történelmi sérelmek
azonban sérelmek maradtak és a hutuk visszavágtak. A kialakult
konfliktus nagyrészt tuszi áldozatokat követelt, fél milliót.
Tuszi halottak, akiket a hutuk ölek meg
(Vajon nálunk is készülnek majd hasonló képek?)
Azonban
a hutuk is elszenvedtek egy háromszázezres veszteséget, ami azután
következett be, hogy a szomszédos államokban, főleg Ugandában
állomásozó tuszi gerillák betörtek Ruandába és jól szervezett
ellentámadásba lendültek.
A tuszik, akik nem adták fel, nem a biztos halált, hanem a harcot választották
A
következtetések azonban levonhatóak, hogy a felsorolt példákban
a fehérek vagy a négerek csaptak össze egymással, és ez is
milyen szörnyűségekhez vezetett. A kérdés az, hogy ha mélyebb a
szakadék kulturálisan és a különbségek már jól
meghatározhatóak antropológiai és életviteli szempontokból,
akkor mi várható. A kérdés jó, aminek kifejtését a következő
cikkünkben tesszük meg.
Folytatjuk…
Jövőnk.info
- Történelmi Tényfeltáró Munkacsoport
Lesz-e Magyarországon polgárháború? Második rész
|
- rész
Külpolitikai
okok
Előszó
a második részhez
Mielőtt
az okokat kezdjük feltárni, érdemes megvizsgálni azt, hogy milyen
változások mennek végbe Európában és közvetlenül Magyarország
szomszédságában. Miért? Egyszerűen azért, mert azokkal a
gondokkal, amivel mi is találkozni fogunk, azok a másoknál, főleg
szomszédainknál is jelentkezni fognak. Ki kell emelni, hogy
Magyarország problémái, amelyek polgárháborús helyzetet idéznek
elő, azok nemcsak hazánk problémái. Ez egy ok-okozati összefüggés
gyümölcse lesz.
Európa
összeomlása
Ha
le akarjuk egyszerűsíteni a dolgokat, akkor elég visszatekinteni a
történelemben. Az európai kultúra és a kereszténység is a
Római Birodalomhoz köthető. Ki kell emelni azt, hogy Európában
csak nyugaton esett szét a rómaiak birodalma egykoron, míg keleten
továbbra is tartotta magát a keleti térség a bizánci korszak
végéig. 1453-ban tűnt el teljesen kelet, amikor a törökök
elfoglalták Bizáncot, a későbbi Isztambult. De mi is történt?
Egyszerűen a gazdaságilag jobban prosperáló kelet, ami lakosságát
és annak homogenitását is megőrizte még évszázadokig, nem
omlott össze. A nyugat másképpen cselekedett, amely a barbár
népeket beengedte a határai közé és ettől remélt katonai és
gazdasági előrelépést. Ezzel a kocka el volt vetve, és
összeomlott a nyugat. Persze az elnéptelenedés, a gazdasági
visszaesés iszonyú terhét viselő birodalomnak a kegyelemdöfést
okozta a más kultúrájú népek tömeges beengedése.
Európa
napjainkban pontosan itt áll, ennek a helyzetnek már nem a
kapujában, hanem az udvarában van. A nyugat rövidesen össze fog
omlani és az fog újra megismétlődni, ami már 1500 éve egyszer
megtörtént. Most azonban a nyugati térség totálisan magával
rántja Európa középső és déli tájait is. A keleti térség
pedig a nagy túlélő lesz ebben a katasztrófatörténetben.
Európa
haláltusája
Napjainkban
egy vergődésnek vagyunk a tanúi. Egy halálos vergődésnek,
amiről a médiák egy szót sem közölnek. Csak néhány könyv és
néhány blog, ami erről ír, vagy mer írni.
Európa
nyugati része fogja okozni a problémák egy részét. Nem
részletezzük (majd későbbi cikkünkben fogjuk), hogy az európai
térség a gazdasági, demográfiai, etnikai, vallási és erkölcsi
haláltusáját vívja jelenleg, de vesztésre áll. Rossz válaszokat
adnak mindenre, amivel szembekerülnek. Az EU létrehozása,
működtetése és már magának a léte is azt mutatja, hogy a
második világháború után rájöttek, hogy a gond óriási, de
eszköz kell a kontinens megmentéséhez, amiből lassan, de kinőtt
az EU. A nemzetek Európáját felborító integrációs összeesküvés
a helyzetet a kilátástalan kategóriába taszította be.
A
demográfiai harc, avagy Nyugat harca az európai fehérekért
Európa
nyugati részén demográfiai visszaesés volt és van és nem lehet
megállítani. A gyermekszám csökkenés és az elöregedés az
alapját okozza Európa problémáinak. Ennek oka a család, a
keresztény paraszti falusi család és a falusi, vidéki közösségek
szétrombolása. A városi életmód és negatívumai, a szingli
életforma térhódítása, a média negatív hatása meghozta a
gyümölcsét. A gyermekek felnevelésének modern kori nehézségei
mind a lejtőre taszították a nyugati térséget és sajnos ezek a
folyamatok begyűrűztek Európa középső és déli területeire
is.
A
megoldás természetesen megvolt, de zsákutcának bizonyult a
demográfiai válság leküzdésére. Évtizedekkel ezelőtt
bevándorláshoz nyúltak a nyugati országok. A bevándorlók jöttek
is, hiszen sokan örömmel hagyták ott arab világbeli életüket,
vagy afrikai kunyhóikat. Az 50-es, 60-as 70-es években a
bevándorlók jelentős része integrálódni akart a többségi
társadalomba, míg a későbbiekben a bevándorlók, vagy a korábbi
bevándorlók leszármazottai már nem követték ezt és egyre
eltávolodott az európai, illetve az ázsiai és afrikai vonulat
Európán belül. A gondok ezzel óriásiak lettek. Külön
negyedekbe tömörültek az arabok és a feketék, de a legtöbb
esetben a negyeden belüli negyedek is létrejöttek azáltal, hogy
ki melyik törzsbe tartozott odahaza. Persze a bevándorlók rájöttek
arra, hogy jól ki lehet használni az európai, főleg zsidók által
támogatott liberalizmust. A segélyek és a nem dolgozás világa
köszöntött be, valamint a bűnözésé.
Magukkal
hozták a bevándorlók a vallásukat is, főleg az iszlámot, aminek
már komoly hatásai tapasztalhatóak. Több helyen megjelentek a
radikális, fanatikus imámok, és ezzel az elzsidósodott európaiak
elleni gyűlölet Európán belül. A fanatikusok már merényleteket
is végrehajtottak, ami a jövőben egyre fokozódni fog. Megoldás
erre a helyzetre nincs, hiszen a liberalizmus és a multikultúra
legyűrte a nemzetállamokat.
A
bevándorlás kérdésére még egy nagy lapáttal tett a keleti
cigányok beözönlése is.
A
nyugati államok rájöttek, hogy baj van. Ezeket kitenni nem tudják,
de mivel sokkal több gyereket vállaltak és vállalnak a
bevándorlók, mint az európaiak, ezért cselekedni kell. Mivel az
őshonos európai nem szaporodik, akkor máshonnan kell hozni
fehéreket, főleg Európából, abból a keresztény kultúrkörből,
ahova a nyugati emberek valók. A gond fokozódott, hiszen
elkezdődött az, aminek a végét nem látni, pontosabban
elkezdődött Európa középső területeinek aljas kiüresítése
annak érdekében, hogy a nyugati demográfiai vergődésben szenvedő
államok még egy ideig elkerüljék az elkerülhetetlent, a
demográfiai összeomlást és a kisebbségi létet saját
hazájukban.
London
- zavargások, 2011
Az
EU hazugsága és új belépők népességének kiüresítése
Az
EU már megmutatta az elmúlt években, hogy mit akar. Persze sokan
csak a külső mázt veszik észre, de az EU, pontosabban az azt
vezető nagyhatalmú államok hátsó szándéka el van takarva. A
céljuk az, hogy az újonnan belépő országok fiatalságát
ellopják, és az újonnan felvetteket így gazdaságilag, s minden
más értelemben padlóra küldjék. Mindenkit azzal hitegettek, hogy
az EU-s pénzek majd gyorsan felrázzák a keleti gazdaságokat az
EU-n belül, és minden szép lesz. Ennek ellenére más történt.
Az európai nyugati térség rájött arra, hogy ha a keletnek nem ad
megfelelő fizetéseket, nyomorban és az ide telepített üzemeiben
pedig rabszolgaságban tartja éhbérért őket, akkor előbb vagy
utóbb a fiatalság köreiben kivándorlást indít el a nagyobb
bérrel kecsegtető nyugat felé. Magyarán egy irányított
gazdasági száműzetésbe taszít milliókat. A fiatalok el is
indultak, annyian, hogy egyes országok csak most jönnek rá, hogy
mit jelent az EU. Óriási népességet veszített, és azon belül
is fiatal népességet, Bulgária és Románia. A problémáik így
óriásit nőttek, hiszen szisztematikus kiüresítési folyamat
áldozatai. Magyarország a kivándorlási ráta középmezőnyébe
került. Az EU-ban azonban ott ragad a fiatalok nagy része, ami a
hazai gazdaságokra úgy hat, mintha atombombát dobnának rájuk.
Persze ez az átkos folyamat mindenre negatívan hat, de leginkább a
nemzetek elpusztítását szolgálja Európa közepén és déli
részén. Természetesen az EU főleg zsidó vezetősége örömmel
konstatálja az elért „eredményeket”.
Cigánykérdés
európai kettős mércéje
És
persze ezeknek a fiataloknak az országában pusztít a zsidó média
és a Nyugat által terjesztett métely, a liberalizmus.
A
cigányokkal szemben az EU nyugati része nem liberális. Pontosabban
csak a saját hazájukban az, ahol nagyrészt szintén élősködő
életmódot folytatnak, és erőszakosan viselkednek az egyelőre
többségi társadalommal szemben. Az EU próbálja a mára több
milliósra duzzadt semmirekellő bevándorló cigányokat
visszatoloncolni oda, ahonnan jöttek. Ez azonban nehéz. A megoldást
abban látja, hogy az eredeti élőhelyükön kell tartani őket.
Hogyan?
Elsősorban
pénzzel, magyarán pályázati pénzekkel és felzárkózási
programokkal. Ezzel eléri, hogy ne az ő, hanem eredeti lakhelyük
földjét pusztítsák, lopják, és gyilkolják a lakosait.
A
másik módszere a jog. A liberális törvények védik a cigányokat,
kisebbségvédelmi előírásokat fogalmaznak meg és ezt alapjogként
lengetve az EU-s jogot rákényszerítik arra is, aki nem szeretné
azt. Aljas módon miközben a dolgozni akaró tanult embereket
kihúzzák az adott országból, addig a semmirekellő és élősködő
cigányokat mindennel helyben támogatják.
És
persze a média. Szinte minden országban a nyugatiak kaparintották
meg a kereskedelmi, és az adott országban legjobban nézett adókat.
A befolyásolásuk óriási a tömegek körében, hiszen a zsidókkal
jól megszórt kereskedelmi tévékben reggeltől-estig a
rasszizmusról és az európai értékekről beszélnek. A cigányokat
mindenhol áldozatnak állítják be, míg a többségi társadalom
rasszista és kirekesztő. A népszerű műsorokat is megszórják
cigányokkal, sőt van, hogy műsorokat csinálnak csak nekik (lásd
Győzike). Vagy más esetben előtérbe tolják őket egy műsorban
(Való Világ, Big Brother), vagy egy zenés produkcióban kapnak
domináns szerepet.
Példának
okáért, az országunkban annyira kedvelt zenés műsort is egy
cigány nyerte meg egy határontúli magyar lány ellenében. Miért
is? Mert itt sem a szavazat, hanem a szín számított. Így lehet
egy népet lelkibeteggé tenni, és megtéveszteni egyszerre. A
kamera előtt villogó cigányokkal pedig demonstrálhatják a zsidó
médiamágnások, hogy itt nincs baj, csak mi vagyunk az elutasítók
ezekkel szemben.
Európa
pedig süllyed, a multikultura csődöt vallott, országok tűnnek el
és mindent lassan beleng a polgárháború előszele.
Folytatjuk…
Jövőnk.info
- Tényfeltáró Munkacsoport
Lesz-e Magyarországon polgárháború? Harmadik rész
|
Lesz-e
Magyarországon polgárháború?
III. rész
III. rész
A
megszállás előzményei
A
magyarországi zsidóság létszáma a hivatalos adatok szerint
80-200 ezer fő közé tehető és legnagyobb része Budapesten él.
A valós létszám azonban ennél jóval nagyobb lehet, nem túlzó a
félmilliós feltételezés. Ekkora létszámú, identitásukat
keveredés esetén is megőrző, merőben eltérő szokásokkal és
mentalitással rendelkező népcsoport jelenlétéről nem lehet nem
tudomást venni. Annál inkább elgondolkodtatóbb a kérdés, hogy a
zsidóság miért nem szerepel, miért nem szerepelhet a
Magyarországon nyilvántartott kisebbségek között? Papíron 13
nemzetiségi kisebbséget tartanak nyilván, a tizennegyedik pedig
érthetetlen okokból, mintha nem is létezne! Holott a 1,5 millió
főre is (a hivatalos adatok szerint persze alig 200 ezerre) tehető
cigányságot követően bizonyosan a zsidóság képezi a
legjelentősebb létszámú, nem csupán nemzetiségi, de a
cigányokhoz hasonlóan etnikai kisebbséget.
A
zsidó származású emberek túlsúlyát bizonyos, sokszor
stratégiai területeken pedig nem lehet nem észrevenni. Ezt az
észrevételezést lehet sérelmezni, de tagadni nem. A gazdasági és
politikai élet szereplői, kulcsfigurái, de a média agymosásán
vegetáló társadalom mindennapjaiba befolyó közéleti szereplők
között is szép számmal jelen vannak, sőt meghatározó súlyt
képeznek. És meghatározzák az adott terület működését,
hatásainak irányát is.
Ha
az úgynevezett kiszsidók, boltocskázók, a társadalom
tisztességes vagy kevésbé tisztességes részeihez tartozó
köznapi zsidók viszonyait nem is vizsgáljuk a kulcspozíciókat
elfoglaló, irányító szerepet betöltő zsidókhoz, utóbbiak
szerepe hazánk sorsának alakításában kétségkívül
tagadhatatlan és kérdéseket vet fel. A különböző amerikai és
izraeli érdekkörökkel kapcsolatokat ápoló zsidó szervezetek, a
nemzetközi zsidósággal együtt működő körök, a titkos
szervezetek tagjai, és a kérdés elől tudatosan kibúvó, az
országgyűlésben is jelen lévő kettős állampolgárok
nemzetbiztonsági veszélyt jelentenek!
A
stratégiai pozíciók elfoglalása után jelenleg az ország
kiüresítése és kijelenthetjük, módszeres népirtás zajlik! Az
életkörülmények ellehetetlenítésével (megélhetés és
előrelépés lehetetlensége, eladósítás, etnikai bűnözés
elszabadítása és fedése) ifjúságunk külföldre kényszerítik
(ahol szívesebben fogadják a demográfia európaiakkal való
kiegyensúlyozását a más kontinensekről érkező bevándorlókkal
szemben), az itt maradókat pedig felőrli a rabszolgasors és
tizedeli az elszabaduló erőszak. Az ellenállást törvényileg
letörik (egyenruhás bűnözés), miközben zsidó önvédelmi
szervezetek alakulnak, és folyamatos a betelepülés.
Gazdaságilag,
közvetett erőszakkal, és főként lelki-szellemi megtöréssel
őrlik fel a lakosságot. Ez a receptje működik a nemzetirtásának,
amit az elmúlt közel negyed évszázad már megmutatott. Lassú
vergődésre ítéltek minket. Ha beavatkozás nem történik, az
elindult folyamatok már különösebb erőfeszítés nélkül
elvégzik a dolgukat, és gyakorlatilag bekövetkezik a nemzethalál.
50-100 év, és nincs többé magyarság!
Elég
a demográfiai viszonyokat megvizsgálni, figyelembe véve a korfát
is. Nem csupán a jelenlegi etnikai arányokat kell vizsgálni, mely
a születési indexeket nézve már riasztó – de a helyzet még
rosszabb! Amit ugyanis vizsgálni kell, az a szülőképes korban
lévő nők arányszáma. A helyzet így még borúsabb. Különösen
annak tudatában, hogy már ez az időintervallum is eltér az átlag
cigány és az átlag magyar nők esetében. Ennek kifejtése egy
másik írás témája, de el lehet gondolkodni! Innen a magyarság
spontán kihalásra van ítélve – ha nem történik valami.
Simon
Peresz izraeli államfő elszólása: "Manapság
gyarmatok létesítése és hadsereg bevetése nélkül is lehet
birodalmakat alapítani. Felvásároljuk Manhattant, Lengyelországot
és Magyarországot." Nincs
kertelés, nincs mellébeszélés: kell! Felvásároljuk, elvesszük,
jövünk, ti meg mehettek!
Simon
Peresz 1943-ban, amikor kecskepásztor akart lenni, és később,
amikor hódító
A
terrorista szónokol bejelenti hazánk zsidó gyarmat !!!!!!!!!!!!
A
cél előbb vagy utóbb a fizikai megszállás lesz. A hitleri
receptet követik. Hitler azt mondta, hogy Oroszország egy korhadt
építmény, ahol csak be kell rúgni az ajtót, és összeomlik az
egész. Tévedett, de azok, akik nem véletlenül kerültek szem elé
akkor is, most felhasználják a gondolatait. Gazdasági értelemben
korhasztják el az építményt, amit majd utána ténylegesen csak
berúgni kell, vagy egy jó nagyot belelőni.
Csináltak
már ilyet az USA-ban, de csak gazdasági és politikai, illetve
média és oktatás terén hajtották végre a megszállást. A
katonai megszállás felesleges volt. Egy olyan országot hoztak
létre, ami óriási embertartalékokkal rendelkezik. A kultúrájukat
- ami nincs - a médiával ők irányítják. A felsőoktatásukat
teljesen megszállták, a bankrendszer és a politikai rendszer az
övék. Minden, ami befolyásolni tudja az amerikai embereket, a
kezükben van. Teljesen erkölcsileg lezüllesztett, valódi
kultúrával nem rendelkező és a média által jól megvezetett
tömeg. Ami azonban két dologra jó: fogyasztónak és
ágyútölteléknek. Tehát a gazdasági lezüllesztés mellett a
kulturális megsemmisítés is elsődleges cél.
Magyarországon
a jelek szerint a megszállás előkészítése folyik. Amikor
egyesek azt mondták a rendszerváltás nevű bohózat idején, hogy
leszedték az országházról a vörös ötágú csillagot, és
képletesen feltették a hatágú sárgát, az nem tévedett. A
tankok kimentek, de bejöttek a bankok. A bankrendszer megszállása
és az emberek szerződésekkel való totális megnyomorítása sem a
rómaiak műve.
Egy
nemzet lezüllesztése hosszú folyamat, ami esetünkben az utolsó
stádiumban van. Hogyan lehet egy népet tönkre tenni a
leghatásosabban? Egyszerűen lelkileg kell megtörni, befolyásolni
nap mint nap, minden eszközzel.
A
rendszerváltásig jól előkészítették a talajt, hogy
befolyásolhassák és irányítsák a népet. Az 1944-45-ös
ellenlökés után megszállták gyorsan újra a médiát. A
színházakat hetek alatt foglalták vissza, a rádió és az
újságírás hamar az övék lett. A kommunista-szocialista
rendszerben ez csak fokozódott. Beférkőztek az induló tévébe,
egymást tolták előre évtizedekig. Megszállták a főváros egész
országra ható médiaközpontjait. Az emberek elé toltak olyan
személyeket, akik véleményformálók vagy egész egyszerűen
híresek lettek. Olyan szereplőket kreáltak, akik befolyásolni
tudják a népet, a Kánaán felé vezető úton. Ő belőlük lettek
a főmegmondók is, akikre a nép figyel és hallgat is. A
rendszerváltás után jött el igazán az idejük. Az ekkor
kialakuló új médiafelületek szintén a befolyásolás eszközeivé
váltak - a profit mellett. Úgy hülyítették a népet, és
hülyítik ma is, ahogyan akarják. A mindennapi sorozatokkal,
show-műsorokkal, valóságshow-kal és a valódi híreket nélkülöző
híradókkal. A műsorokból ömlik a tömény liberális propaganda.
Minden show-ban fel kell bukkanni egy-két cigánynak, buzeránsnak.
Mert ez a trend – ezt kell szeretni, emberek!
A
fő problémákról pedig elterelik a figyelmet. A médiát
kábítószernek használják, de az internet is jó eszköz. A
népszerű közösségi oldalak szálai például a egyenesen az
amerikai és izraeli titkosszolgálatokhoz futnak. Nem elég a
kulturális szenny befogadása és az üres időtöltés, de önkéntes
adatszolgáltatás zajlik!
És
persze a politika is kézben van tartva. Minden pártot ők kreáltak.
Mindegy, hogy narancs vagy szegfű, mindegyikben ott vannak.
Némelyben nyílt érdekképviseletként, mint DK vagy LMP. Ők az
ellenzék és a kormány is egyben. Persze innentől a választás is
csak egy kutyakomédia.
Sok
esetben ők hozzák létre a szélsőségeket is. Adatgyűjtés,
figyelemelterelés, lekötés. A semmiből hirtelen előkerülnek,
óriási médiavisszhangot kapnak, és senki nem tudja, honnan
jöttek, hová tartanak?
Képesek
magukat árpádsávba burkolva, turulokkal és nacionalizmussal
elárasztani az országot, ha ez kell. Gyanús hátterű, zsidózó
weblapok, szélsőségesnek kinevezett jobbközép pártok, ahol a
keresztlevelekkel igencsak bajban vannak! Az ellenállásra képes
hazafiak pedig megvezetve, ha ez nem megy, kitúrva, elhallgatva.
Kik
vagytok igazából?
Folytatjuk…
Jövőnk.info
- Tényfeltáró Munkacsoport
Cionisták: „Megállítottuk a nem-zsidók bevándorlását Izraelbe”
|
A
cionisták ünnepséget rendeztek annak apropóján, hogy szinte
tökéletesen sikerült lezárni Izrael határait a nem zsidók
előtt. Az ünnepségen elismerő okleveleket osztottak ki egymásnak.
A rendezvényen részt vett Shimon Peres Izraeli elnök és Benjamin
Netanyahu miniszterelnök is – az ő jeruzsálemi villájában
gyűltek össze az ünneplők. Az ürügy az volt, hogy átadjanak
három díjat olyan nőknek, akik ellenzik az emberkereskedelmet –
mely bűntettről egyébként Izrael híres.
Netanyahu
megragadta az alkalmat, hogy bejelentse: „az illegális bevádorlás
problémája megoldódott.”
Az
izraeli médiák tudósításai szerint az ünnepségen elhangzott,
hogy az elmúlt hónapokban alig néhány tucat illegális
bevándorlónak sikerült az országba bejutnia, és hogy a kormány
mindent megtesz annak érdekében, hogy véget vessen az illegális
bevándorlásnak.
Netanyahu
szerint az emberkereskedelem, kínzások, gyerekgyilkosságok mind az
illegális bevándorlók számlájára írhatók, előtte nem volt
ilyen jelenség. És mivel most már megállították az illegális
munkások érkezését, ez a jelenség is meg fog szűnni.
„Egy
éve még több ezren érkeztek, és a számuk egyre csak nőtt.
Megerősítettük a határainkat. Így a múlt hónapban már
mindössze csak 40-en lépték át törvénytelenül a határt, de ők
sem érték el a városainkat.”
Miközben
Izraelbe leállították a nem zsidók bevándorlását, a cionisták
minden más országban, különösen az Egyesült Államokban, a
bevándorlás nagy pártfogói, szószólói, és a „nyitott
határok” gondolat élharcosai.
A
cionisták ezen égbekiáltóan álszent és kétszínű viselkedése
már egyre többek előtt nyilvánvaló.
Mint
ahogy az is, hogy mit szeretnének elérni. Egy olyan világot, ahol
egyik népnek sincs joga hozzá, hogy megvédje és megőrizze az
önazonosságát. Természetesen egyetlen nép, a zsidó kivételével.
-
davidduke.com -
Fordította:
Ligeti János – Jövőnk.info
Pétervár nem engedélyezi a zsidó kongresszust
|
A
zsidó "Sochnut" ügynökség, mely szervezet a zsidók
bevándorlásáért, valamint a diaszpóra és Izrael kapcsolataiért
felelős, eláll kuratóriumának Szentpétervárra tervezett
kongresszusától, mert nem kapta meg hozzá az orosz hatóságok
engedélyét.
Ez derül ki az ügynökség sajtószolgálatának közleményéből.
Ez derül ki az ügynökség sajtószolgálatának közleményéből.
Ez
okból a szervezet vezetője, Natan Sharansky, egykori szovjet
diszidens és volt izraeli miniszter, úgy döntött, hogy a február
végére tervezett fórum helyszíne Jeruzsálem lesz.
"Két héttel ezelőtt közölték az ororsz hatóságok, hogy a Zsidó Ügynökség jogi státusza Oroszországban nem teszi lehetővé egy ilyenfajta nemzetközi kongresszus megrendezését. A nyitott jogi kérdéseket azonban nem lehet azonnal megoldani, ezért Sharansky úgy határozott, hogy a tervezett kongresszsut nem Szentpétervárott tartja meg.", olvasható a szervezet közleményében.
Sharansky hangsúlyozta, hogy a Zsidó Ügynökség továbbra is szorosan együtt fog dolgozni az orosz hatóságokkal.
A kuratórium évente három kongresszust tart. Ebből egyet Izrael területén kívül.
Az 1929-ben alapított szervezet egy nem állami és nem kommerciális nemzetközi zsidó szervezet, mely 58 országban aktív és Jeruzsálemben van a központja. Részt vesz a zsidó állam felépítésében, összefogja a zsidókat az egész világon és erősíti a szellemi és az anyagi kapcsolatokat Izraellel.(Forrás: RIA Novosti)
Fordította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
"Két héttel ezelőtt közölték az ororsz hatóságok, hogy a Zsidó Ügynökség jogi státusza Oroszországban nem teszi lehetővé egy ilyenfajta nemzetközi kongresszus megrendezését. A nyitott jogi kérdéseket azonban nem lehet azonnal megoldani, ezért Sharansky úgy határozott, hogy a tervezett kongresszsut nem Szentpétervárott tartja meg.", olvasható a szervezet közleményében.
Sharansky hangsúlyozta, hogy a Zsidó Ügynökség továbbra is szorosan együtt fog dolgozni az orosz hatóságokkal.
A kuratórium évente három kongresszust tart. Ebből egyet Izrael területén kívül.
Az 1929-ben alapított szervezet egy nem állami és nem kommerciális nemzetközi zsidó szervezet, mely 58 országban aktív és Jeruzsálemben van a központja. Részt vesz a zsidó állam felépítésében, összefogja a zsidókat az egész világon és erősíti a szellemi és az anyagi kapcsolatokat Izraellel.(Forrás: RIA Novosti)
Fordította: Németh Krisztián - Jövőnk.info
Bezzeg
a gengszter váltotta Judapest engedélyezi a terrorista
világtalálkozót, és a világ csak aszisztál a terroriszáknak .
A nép a birka nép csak béget az egészhez, a helytartók úgy
érzik kézben tartják az eseményeket, hol vannak azok a benzines
palackok, Judapesten a judások tort ülnek a nemzet halálán, az
egész egy nagy takony az Orbán csónakján, betagozódunk mi is a
koncentrációs tábor lakóiként a halál osztagba, de azért a
benzines palackért nyujtsd ki a kezed.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése