A
magyar megmaradásért
2015.
Február 24., Kedd 09:10
Ne hagyd becsapni magad! Minden alvó Magyarnak!
Írta:
turosrudi
Lehet,
furcsának tűnik, de most a mi (régi) honlapunkról teszek fel
cikket. Egyik felvidéki olvasónk hívta fel a figyelmem a még
2009-ben beküldött hozzászólásra, hogy jó lenne ha ama sorokat
fel lehetne frissíteni úgy, hogy az emberek újraolvassák, mert
szerinte így a PDF formában elmentett adatokat még a régi
honlapunkról nem sokan nyissák már ki és szerinte továbbra
is nagyon is aktuálisak sorai. Azt szeretné, hogy olvassuk és
értelmezzük újra ki-ki a maga értelme szerint, hogy az azóta
eltelt idő igazolja-e, "turosrudi" a hozzászólónk
figyelmeztetéseit és előrelátásait. A cikk címet én
választottam de a többit igyekeztem az eredeti írás alapján
megjelentetni.
Kucsera.
Hát magyar név ez? Egy fenét. Dédapám a felvidéki Zayugrócról
botorkált el egészen Csurgóig, mert ott kapott munkát. Egy
Kreisler nevű zsidó faárugyárában dolgozott. A gyár 1916-ban
meggyulladt. A tüzet a munkájukat féltő emberek eloltották. Egy
év sem telt bele, ismét felcsapott a láng, akkor már porig égett
minden. A biztosító fizetett, új üzem épült.
Apám
ükapja Ausztriából hozott feleséget, Antóniát. A faluban csak
úgy emlegették őket: a Tinákok, a becenevét kicsit
elhorvátosítva.
Anyai dédanyám, Tyukodi Zsuzsanna Nóvé Jánosnak adta a kezét, így aztán nyugodtam mondhatom, folyik bennem mindenféle vér, rég porrá lett Viroveczek, Holicskák vannak a felmenőim között, de én mégis magyar vagyok.
Anyai dédanyám, Tyukodi Zsuzsanna Nóvé Jánosnak adta a kezét, így aztán nyugodtam mondhatom, folyik bennem mindenféle vér, rég porrá lett Viroveczek, Holicskák vannak a felmenőim között, de én mégis magyar vagyok.
De
előbb vagyok tót vagy román, mint politikus. - A legnagyobb bajt
ők hozzák a fejünkre. Egymásnak uszítanak téged, aki szállást
adtál nekem a Tátra lábánál, és engem, akinek vicsorogni van
kedve a nyelvtörvényed hallatán.
Hát
bolondok vagyunk csakugyan?
Neked
az kell, hogy kaszinók épüljenek a szántóföldeden? Az, hogy
letarolt erők helyén vigalmi negyedekben rontsák meg ifjaitok
lelkét? Az hiányzik, hogy cigány vágja el a torkodat? Ha igen,
akkor minek fütyülöd ki a koncerten Madonnát, aki annyira, de
annyira emberbarát, hogy védelmébe veszi azt azt ártatlan,
szorgalmas kisebbséget?!
Szeretnéd,
hogy serdületlen gyereked rózsaszín tollakkal felcicomázott,
éktelenre festett buzikat bámuljon az utcán?
Fertőzött
oltóanyagot küldenek szét a világba, ha a cseh nem veszi észre,
irtózatos lett volna a baj.
Megbocsátasz
majd, ha a kislányod, feleséged, fiad disznóvészben hullik el?
Nem
tudom, nálatok hogy van, de itthon a temetőkbe szabad a bejárás.
Prágában a zsidó temetőben belépti díjat kell fizetni, nem is
keveset. Vannak, akik pénzt sajtolnak életből, halálból.
Ez a mindenük.
Ez a mindenük.
Azt
hiszed, te védelem alatt állsz? A cigányok most azt hiszik.
Aztán, ha szemet vetnek a javaidra, úgy jársz, mint mi, és
amikor megvetette a lábát, és úgy érzi, biztonságban van, jaj
lesz a cigánynak.
Jaj lesz neked is!
Jaj lesz neked is!
Tudsz
róla, hogy foszforbombákkal égetik halálra a palesztinokat?
Buldózerrel, tankkal, gépfegyverekkel ostromolják a kővel
dobálózó kisfiúkat. A lemészárolt fiatal testét elszállítják
és kiszedegetik belőle a szerveket, amit súlyos dollárokért
adnak el. Messze van, mondod.
Karnyújtásnyira van tőled, mondom én.
Karnyújtásnyira van tőled, mondom én.
Te
minek viselsz orrot? Tán azért, hogy annál fogva vezessenek, vagy
inkább szabad levegőt szívnál vele?
Miért
a rosszat választod, amikor kinyújthatnád a kezed a tisztesség
felé? Miért nem vagy kíváncsi a Szent Korona Alkotmányára?
Miért a hazugok oldalára állsz?
Minket a politikusok hajtottak a vágóhídra, akik hagyták megmérgezni a lelküket. Pénzért? A hatalom lebírhatatlan szomjától űzve? Mindegy. A te politikusod, mihelyt a mammon úgy kívánja, téged is a tagló alá taszít, ha hiszed, ha nem.
Ha minket bevettek, te következel. Hozzál csak törvényt, büntess vele minket. A törvényedet úgy rúgja fel majd az, aki most minket sanyargat, hogy megszólalni sem lesz időd.
És hiába lesz életben a ránk fröcsögő politikusod, úgy vágják le, mint a gazt a réten. Nem lesz védelem, és hiszed vagy nem, nem lesz kegyelem se.
Minket a politikusok hajtottak a vágóhídra, akik hagyták megmérgezni a lelküket. Pénzért? A hatalom lebírhatatlan szomjától űzve? Mindegy. A te politikusod, mihelyt a mammon úgy kívánja, téged is a tagló alá taszít, ha hiszed, ha nem.
Ha minket bevettek, te következel. Hozzál csak törvényt, büntess vele minket. A törvényedet úgy rúgja fel majd az, aki most minket sanyargat, hogy megszólalni sem lesz időd.
És hiába lesz életben a ránk fröcsögő politikusod, úgy vágják le, mint a gazt a réten. Nem lesz védelem, és hiszed vagy nem, nem lesz kegyelem se.
az
előbbihez
(turosrudi, 2009.09.08 03:53)
Majd beszélsz te még héberül a hivatalodban, de még az otthonodban is, ha lesz még egyáltalán otthonod.
Az lesz neked a szép, új világ.
Te már nem tudod, amit a horvát bánok még tudtak, a Szent Korona országának védelme a halált is megéri. Mert eleshet a férfi, de gyermeke, unokája jövőjét nem adja guruló dénárokért, semmi pénzért.
Mert az nem éri meg.
Hazudtak és most is hazudnak neked is, nekem is.
Járj utána az igazságnak.
Hülyének néznek mindannyiunkat, és ha hagyjuk, azok is vagyunk.
A szlovák is, az ukrán is, a román is, a szerb is.
Ne hagyd becsapni magad!
(turosrudi, 2009.09.08 03:53)
Majd beszélsz te még héberül a hivatalodban, de még az otthonodban is, ha lesz még egyáltalán otthonod.
Az lesz neked a szép, új világ.
Te már nem tudod, amit a horvát bánok még tudtak, a Szent Korona országának védelme a halált is megéri. Mert eleshet a férfi, de gyermeke, unokája jövőjét nem adja guruló dénárokért, semmi pénzért.
Mert az nem éri meg.
Hazudtak és most is hazudnak neked is, nekem is.
Járj utána az igazságnak.
Hülyének néznek mindannyiunkat, és ha hagyjuk, azok is vagyunk.
A szlovák is, az ukrán is, a román is, a szerb is.
Ne hagyd becsapni magad!
2015.
Március 06., Péntek 20:31
KADDÁFI - A Zöld Könyv
Írta:
Muammar al-Kaddáfi
- “A kormányzás eszköze az az elsőszámú politikai probléma, mellyel az emberi közösségeknek szembe kell nézniük”. “Legtöbbször még a családon belüli konfliktus is erre a problémára vezethető vissza.“Az új társadalmak létrejötte után nagyon súlyos lett ez a probléma.”A társadalmakra nehezedik, mert veszélyeitől és súlyos hatásától szenvednek. Még nem sikerült nekik végleges és demokratikus megoldást találniuk. A jelen ZÖLD KÖNYV a kormányzási eszköz problémájának végleges és elvi megoldását nyújtja.Ma a világ valamennyi politikai rendszere a kormányzási eszközök hatalomért vívott harcának az eredménye. Ez a harc lehet békés, vagy fegyveres, mint az osztályok, szekták, törzsek, pártok vagy személyek harca. Ennek eredménye mindig egy kormányzási eszköz győzelme, legyen szó egyénről, csoportról, pártról vagy osztályról és a nép, vagyis a valódi demokrácia veresége.Az a politikai küzdelem, melynek eredményeképpen egy jelölt például a választók összes szavazatának 51%-át szerzi meg, diktatórikus kormányzási eszközhöz vezet, habár ez áldemokratikus külsőbben jelenik meg.Hiszen a választók 49%-át egy olyan kormányzási eszköz fogja irányítani, melyet nem szavaztak meg, hanem rájuk kényszerítettek.Ez diktatúra.Ez a politikai küzdelem olyan kormányzási eszköz győzelméhez is vezethet, mely csak a kisebbséget képviseli. Ez történik akkor, amikor a választók szavazatait elosztják a jelöltek között, akik közül az egyik több szavazatot kap, mint a többiek közül bárki külön-külön. Ha viszont összeadják a nála kevesebbet elértek szavazatait, akkor ez alkotja az óriási többséget. Ennek ellenére azonban a kevesebb szavazatot elnyerő lesz a győztes és sikerét törvényesnek és demokratikusnak tekintik. Valójában pedig diktatúra jön létre hamis demokratikus külsőben. Ez a világban jelenleg uralmon lévő politikai rendszerek lényege. Világos, hogy az igazi demokráciát meghamisítják, és valójában diktatórikus rendszerek.
- A PARLAMENTEK
- Nincs képviselet a nép helyett!A képviselet csalás!
- A parlamentek képezik a világban jelenleg uralkodó új, hagyományos demokráciának a gerincét. A parlament a nép hamis képviselete, a parlamentáris rendszerek pedig félrevezető megoldását jelentik a demokrácia problémájának. A parlament alapjában azért jön létre, hogy helyettesítse a népet, de már maga ez az alap antidemokratikus, mert a demokrácia a néphatalmat jelenti, nem képviselőjének hatalmát!A parlament puszta léte a nép távollétét jelenti.
- A parlament in absentia uralom.
- Az igazi demokrácia csak magának a népnek a részvételével, nem pedig képviselőinek a részvételével jöhet létre. A parlamentek törvényes gáttá lettek a népek és a hatalom gyakorlása között, minthogy elszigetelték a tömegeket a politika gyakorlásától, s nevükben saját maguk számára monopolizálták a szuverenitást. A népek számára csak a demokrácia hamis külseje maradt meg, mely abban nyilvánul meg, hogy hosszú sorokba állnak, hogy szavazólapjaikat elhelyezzék az urnákba.Hogy felfedjük a parlament valódi jellegét, meg kell vizsgálnunk, honnan jön ez a testület. Vagy választókerületek, vagy egy párt, vagy pártok koalíciója alapján választják meg vagy kijelölik. Ezek a módozatok azonban antidemokratikusak.A lakosságnak választókörzetekbe történő felosztása ugyanis azt jelenti, hogy egyetlen képviselő a nép ezreit vagy százezreit, vagy millióit képviseli a lakosság számának megfelelően. Ez azt jelenti, hogy a képviselőt semmilyen népi, szervezeti kötelék nem fűzi a választókhoz, mivel az egész nép képviselőjének tekintik, ugyanúgy, mint a többi képviselőt.Ezt kívánja meg az uralkodó hagyományos demokrácia. Következésképpen a tömegek véglegesen elszakadnak a képviselőtől, a képviselő pedig véglegesen elszakad a tömegektől. Pusztán azért, mert elnyerte szavazataikat, kisajátítja a felettük való szuverenitást, s helyettük intézi ügyeiket. Így a világon jelenleg uralkodó hagyományos demokrácia a parlament tagját szentséggel és mentességgel ruházza fel, amit viszont megtagad a nép egyedeitől.A parlamentek a demokrácia meghamisítását jelentik.Ez azt jelenti, hogy a parlamentek elragadták a néphatalmat és a maguk számára monopolizálták. Ma a népeknek jogában áll, hogy népi forradalommal harcoljanak azoknak az eszközöknek a lerombolásáért, amelyek monopolizálták a demokráciát és a szuverenitást, kisajátítva a tömegek akaratát, s melyeket parlamenteknek neveznek.Ugyancsak jogukban áll kinyilvánítani jelszavukat, mely abban az új elvben ölt testet, hogy “Nincs képviselet a nép helyett!”Ha a parlament egy pártból alakul, annak eredményeként, hogy győzött a választásokban, akkor ez ebben az esetben a pártnak a parlamentje és nem a népé, hiszen a pártot képviseli és nem a népet.A parlament által kijelölt végrehajtó hatalom a győztes párt hatalma és nem a nép hatalma.Ugyanez a helyzet az olyan parlament esetében is, amelyben minden párt egy bizonyos számú helyet szerez. Ezeknek a helyeknek a birtokosai ugyanis pártjukat képviselik és nem a népet. A hatalom, melyet ez a koalíció hoz létre, ezeknek a koalíciós pártoknak a hatalma és nem a népé. Ezekben a rendszerekben a nép a zsákmány, amiért marakszanak, belőle csinálnak bolondot, őt zsákmányolják ki ezek a politikai testületek, melyek a hatalomért küzdenek.Céljuk, hogy megszerezzék a nép voksait, a nép pedig csöndes, rendezett sorokban áll, mely úgy mozog, mint a rózsafüzér, hogy bedobja szavazólapját az urnákba. Ugyanolyan ez, mint ahogy más papírlapokat meg a szemétkosárba hajit. Ilyen az egész világon ma uralkodó hagyományos demokrácia, egy- vagy két-, vagy többpárti, vagy pártnélküli rendszerről is legyen szó. Ennek alapján világos, hogy “A képviselet csalás”.Azok a parlamentek pedig, amelyek kijelöléssel jönnek létre, vagy örökletesek, a demokráciának még csak látszatával sem rendelkeznek. Minthogy a képviselőválasztások rendszere a voksok megszerzésére irányuló propagandán alapszik, itt valójában szó szerinti értelemben vett demagóg rendszerről van szó. A szavazatokat meg lehet vásárolni és meg lehet hamisítani. A szegények képtelenek választási kampányokat folytatni, amikben mindig csak a gazdagok győznek!A filozófusok, gondolkodók és az írók akkor léptek fel a képviseleti rendszer elmélete mellett, amikor a királyok, szultánok, hódítók nyájként terelgették a népeket, s akik ennek nem is voltak tudatában. A legtöbb, amit a népek ebben a korban akarhattak, az volt, hogy legyen egy képviselőjük az uralkodókkal szemben. Ezek azonban még ezt is elutasították. A népek azért vívtak hosszú és keserves küzdelmet, hogy ez a vágy megvalósuljon! Most viszont, a köztársaságok korának győzelme és a tömegek korának kezdete után értelmetlen dolog lenne demokráciának tekinteni képviselők kicsiny csoportjának megválasztását a nagy tömegek képviseletére. Ez elavult elmélet és idejétmúlt gyakorlat. A hatalommal teljes mértékben a népnek kell rendelkeznie.A világ által ismert legvadabb diktatúrák a parlamentek árnyékában jöttek létre!
Csak
néhány adat bevezetőnek ami már lehet nem is aktuális: * A
líbiaiak 25%-a rendelkezik egyetemi diplomával. * Kaddafi öntözési
projektjének köszönhetően a sivatagi ország gyakorlatilag egész
területe ellátott ivóvízzel és Néhány sor a líbiai
adórendszerről is: Líbiában minden jövedelem adóköteles. Havi
1000 LD jövedelemhatárig (ez kb 189.000 Ft) 5 azaz ÖT % az
adókulcs, e fölött 10%. Mindenki fizet ezenkívül jövedelemtől
függően 1-3% úgynevezett Dzsihád adót, és 3,75% nyugdíj
járulékot. Ezek önmagukban is barátságosnak tűnnek, főleg, ha
beszámítjuk, hogy nincs villanyszámla, és évente mindenki kap
állami támogatást (gondolom, ez az olajexportból származó
juttatás), ami egyedülállóknak 1800 LD/év, házasoknak 2400
LD/év és még gyermekenként további 300 LD/év.
Muammar
al-Kaddáfi A Zöld Könyv Első
rész
A demokrácia problémájának megoldása
A demokrácia problémájának megoldása
“A
néphatalom”
G-DRUCK TULLN
A
DEMOKRÁCIA
“A
NÉPHATALOM”
A
HARMADIK EGYETEMES ELMÉLET POLITIKAI ALAPJA A KORMÁNYZÁS ESZKÖZE
A
KORMÁNYZÁS ESZKÖZE
- A pártrendszer abortálja a demokráciát!
- A párt a mai diktatúra, a modern diktatórikus kormányzás eszköze. A párt ugyanis a rész uralmát jelenti az egész felett. Ez a legfrissebb diktatórikus eszköz. A parlamentek, bizottságok és a tagjai által kifejtett propaganda révén lehetővé teszi egy látszólagos demokrácia létrehozását. A párt egyáltalán nem demokratikus eszköz.Olyanokból áll, akiknek közös az érdekük, vagy a látásmódjuk vagy a kultúrájuk, vagy egy helyhez kötődnek, vagy közös az ideológiájuk. Ezek azért hozzák létre a pártot, hogy érdekeiket realizálják vagy szemléletmódjukat rákényszerítsék az egész társadalomra, vagy ideológiájuk uralmát kiterjesszék rá.
- Aki pártokat alakit, áruló!
- Céljuk a hatalom, programjuk végrehajtásának ürügyén. Demokratikusan megengedhetetlen, hogy e pártok bármelyike is az egész népen uralkodjon, mert a nép számos, különböző érdeket, nézetet, vérmérsékletet, helyet és elképzelést képvisel.A párt diktatórikus uralmi eszköz, mely lehetővé teszi az azonos szemléletű és érdekű embereknek, hogy az egész népen uralkodjanak. Pedig a párt kisebbséget jelent a nép vonatkozásában. A párt alapításának a célja a nép feletti uralom eszközének megteremtése, vagyis a párt segítségével uralkodni azokon, akik a párton kívül vannak. A párt egy mesterséges tekintély elven alapszik, azon, hogy a párttagok a nép többi tagján uralkodnak. A párt feltételezi, hogy hatalomra jutása eszköz céljainak megvalósítására, s feltételezi, hogy céljai egyben a nép céljai is.Ez a pártdiktatúra igazolásának teóriája, s ugyanezen a teórián alapszik bármilyen diktatúra. Bármennyi pártról is legyen szó, a teória ugyanaz. Sőt, ha több párt van, kiéleződik a hatalomért vívott harc. A hatalomért vívott pártharc a nép vívmányai alapjainak lerombolásához vezet, s elpusztít bármilyen, a társadalom javát szolgáló tervet. A vívmányok lerombolása, és a tervek meghiúsítása ugyanis igazolja azt a próbálkozást, hogy aláássák az uralkodó párt pozícióit, s elfoglalják a helyét.A pártok egymás elleni harcukban, ha fegyverhez nem is folyamodnak, de egymás cselekedeteit lejáratják és nevetségessé teszik. Ez a harc elkerülhetetlenül a társadalom vitális és magasabb érdekeinek kárára folyik. Egy részük, vagy éppenséggel valamennyi áldozatul esik a kormányzási eszközök hatalmi harcának.Ezen érdekek lerombolása támogatja az ellenzéki pártnak vagy pártoknak az érvelését a kormánypárttal vagy pártokkal folytatott vitában. Az ellenzéki pártnak, mint kormányzási eszköznek, — és azért, hogy hatalomra jusson —, meg kell buktatnia a hatalmon lévő kormányzási eszközt.Megbuktatása érdekében azonban le kell rombolnia vívmányait, kételyt kell ébresztenie tervei iránt, még akkor is, ha esetleg hasznosak a társadalom számára, hogy bebizonyítsa kormányzási eszközként való alkalmatlanságát.Így a társadalom érdekei és programja áldozatul esnek a pártok hatalmi harcának, így a politikai tevékenység ellenére, melyet több párt harca vált ki, politikailag, szociálisan és gazdaságilag lerombolja egyrészt a társadalom életét, másrészt, a harc eredményeként az előzőhöz hasonló kormányzási eszköz győzedelmeskedik.Tehát egy párt veszít, egy másik párt győz, de a nép és a demokrácia vereséget szenved. Ráadásul a pártokat meg lehet venni, meg lehet vesztegetni belülről is meg külföldről is.A párt eredetileg azért jön létre, hogy képviselje a népet. Azután a pártvezetőség kezdi képviselni a párttagokat, majd a párt elnöke a pártvezetőséget. Világos, hogy a párt-játék félrevezető komédia, mely a demokrácia, látszólagos mezében önző, hatalmi tartalommal folyik, melynek alapját manőverek, csalások és politikai játék képezik. Mindez megerősíti, hogy a pártrendszer is diktatórikus eszköz, igaz, hogy modern. A pártrendszer nyílt, leplezetlen diktatúra. A világ még nem jutott rajta túl, s valójában ez a modern kor diktatúrája.A győztes párt parlamentje, a párt parlamentje. A végrehajtó hatalom, melyet ez a parlament létrehoz, a párt hatalmát jelenti a nép fölött. Apárthatalom, mely feltételezi, hogy az egész nép hatalmát szolgálja, valójában a nép egy részének elkeseredett ellensége, nevezetesen az ellenzéki pártnak vagy pártoknak és támogatóiknak. Az ellenzék nem jelent népi ellenőrzést az uralkodó párt hatalma felett, hanem maga is csak azt lesi, hogyan léphet a helyére a hatalomban.Az új demokráciában a törvényes ellenőrzést a parlament gyakorolja, mely tagjainak többsége az uralkodó pártból kerül ki, vagyis az ellenőrzés is a hatalom pártjáé, a hatalom pedig az ellenőrzés pártjáé. így válik világossá, hogy mennyire hamisak, félrevezetőek és alaptalanok a világban ma uralkodó politikai teóriák, melyekből a jelenlegi hagyományos demokrácia származik.
- “A párt a nép egy részét képviseli, a népi szuverenitás viszont oszthatatlan. ”“A párt a nép nevében uralkodik, de az igazság az, hogy nincs képviselet a nép helyett!”
- A párt a modern kor törzse, ő a szekta. A társadalom, melyet egyetlen párt ural, éppen olyan, mint az a társadalom, melyben egyetlen törzs vagy egyetlen szekta uralkodik. Ugyanis, amint korábban említettük, a párt az emberek egy csoportjának szemléletmódját, érdekeit, eszméit vagy egyetlen helyet képvisel.Következésképpen tehát kisebbség, ha összehasonlítjuk a nép számával. Ugyanez a helyzet a törzzsel és a szektával is, ezek is kisebbséget jelentenek, ha a nép tagjainak számához hasonlítjuk őket. Azonos érdekeik és azonos szektariánus eszméik vannak. Ezekből az érdekekből és eszmékből áll össze a közös szemléletmód, nincs tehát különbség párt és törzs között a vérségi kötelék kivételével, amely talán a párt létrejöttekor is megtalálható.Semmiféle különbség nincs a hatalomért folytatott pártharcok, illetve a törzsek és szekták küzdelme között. Ha a törzsi és szektariánus rendszer politikailag elvetendő és igazolhatatlan, ugyanúgy el kell vetni a pártrendszert is.Mindkettő azonos úton jár, és azonos eredményhez vezet. A törzsi és szektariánus harc ugyanolyan negatív romboló hatású a társadalomra, mint a pártharc.
- AZ OSZTÁLY
- Az osztályokon alapuló politikai rendszer éppen olyan, mint a párton, a törzsön vagy egy szektán alapuló politikai rendszer. Ez azt jelenti, hogy egy osztály uralkodik a társadalmon, mint ahogy teszi ezt egy párt, törzs vagy szekta. Az osztály a társadalom olyan tagjainak csoportja, akiket azonos érdekek kötnek össze, éppen úgy, mint a pártot, a szektát vagy a törzset. A közös érdekek a társadalom olyan csoportjának létéből fakadnak, melynek tagjait a vérségi kötelék, vagy a hit, vagy a kultúra, vagy a hely, vagy az életszínvonal fűzi össze.Az osztály, a párt, a szekta és a törzs egyaránt ugyanazon okokból jön létre, melyek viszont ugyanazon eredményre vezetnek. Tehát a vérségi kötelék vagy a hit, vagy az életszínvonal vagy a kultúra, vagy a hely hozza őket létre és ezekből származik közös szemléletmódjuk is érdekeik megvalósítására. E csoportnak a társadalmi alakzata következésképpen osztály, párt, törzs, vagy szekta formájában jelenik meg.Mindez azt eredményezi, hogy a csoportból egy társadalmi ok következtében olyan eszköz lesz, mely politikai módszerekkel tevékenykedik e csoport szemléletének és érdekének megvalósításán. Mindenesetre, a nép nem az osztály, vagy a párt, vagy a törzs, vagy a szekta. Ezek csak a népnek egy részét képezik és így kisebbséget képviselnek a népen belül. Ha a társadalomban uralomra jut egy osztály vagy párt, vagy törzs, vagy szekta, akkor az uralkodó rendszer diktatórikus lesz.Ezzel együtt azonban az osztálykoalíció és a törzsi koalíció előnyösebb a pártkoalíciónál, hiszen a nép eredetileg törzsekből tevődik össze. Ritkán találhatók olyanok, akik nem tartoznak valamilyen törzsbe és minden ember valamilyen osztály tagja.A párt vagy pártok esetében viszont nem az egész nép tartozik a tagságukba. Következésképpen a párt vagy a pártkoalíció a kisebbséget jelenti a tagságon kívüli hatalmas tömegekkel szemben. Az igazi demokráciában egyetlen osztálynak sem lehet joga arra, hogy felszámolja a többi osztályt saját érdekében, s egyetlen pártnak sem lehet joga arra, hogy a többi pártot megsemmisítse ugyancsak a saját érdekében, de egyetlen törzsnek sem lehet joga a többi törzs felszámolására a maga érdekében, vagy a szektának a többi szekta megszüntetésére a maga érdekében.Ha ezt elfogadjuk, akkor lemondunk a demokrácia logikájáról, s az erő logikájához folyamodunk. Ez az eljárás diktatórikus cselekedet, hiszen nem állna az egész társadalom érdekében, mert az nem egyetlen osztályból, vagy egyetlen törzsből áll, de még csak nem is egyetlen szektából, vagy egyetlen párt tagjaiból.Ilyesmit nem lehet igazolni. A diktatúra azzal igazolja magát, hogy a társadalom valóban számos alkotóelemből tevődik össze, de egyiküknek meg kell semmisítenie a többit, hogy csak ő maradjon meg. Ilyen cselekedet viszont nem áll az egész társadalom érdekében, hanem csak egy osztály vagy egy törzs, vagy egy szekta, vagy egy párt javát szolgálja, vagyis azokét, akik a társadalom helyére lépnek. A likvidálás ugyanis eredetileg a társadalomnak azon tagjai ellen irányul, akik nincsenek benne a pártban, vagy az osztályban, vagy a törzsben, vagy a szektában, mely ezt a likvidálást végrehajtja.A pártharcok miatt széttagolt társadalom éppen olyan, mint a szektariánus vagy törzsi harcok által sújtott társadalom.A párt, mely egy osztály nevében jön létre, automatikusan ez osztály helyére fog lépni. Ez a spontán átalakulás mindaddig tart, amíg a párt örökébe nem lép a saját osztályával szemben ellenséges osztálynak is.Az osztály, mely örökli a társadalmat, örökli annak jellegzetességeit is. Ez azt jelenti, hogy pl. ha a munkásosztály felszámolná a többi osztályt, akkor ez a munkásosztály lenne az egész társadalom örököse, vagyis ő képezné a társadalom szociális és anyagi alapját. Az örökös ugyanis magán viseli az örökhagyó jellegzetességeit is, még akkor is, ha ezek a tulajdonságok nem jelennek meg azonnal. Idővel azonban ez megtörténik, s a likvidált osztályok jellegzetességei felbukkannak magán a munkásosztályon belül.E jellegzetességek birtokosai aztán e karakterisztikumoknak megfelelő különböző magatartásformákat vesznek fel. Így fokozatosan a munkásosztályból egy külön társadalom lesz, ugyanazokkal az ellentmondásokkal, mint amelyek megvoltak a régi társadalomban is. Először differenciálódik az egyének anyagi és szellemi színvonala, majd megjelennek a csoportok, melyek azután automatikusan osztályokká alakulnak, ugyanolyan osztályokká, mint azok voltak, melyeket felszámoltak. Kiújul a társadalom feletti uralomért folytatott küzdelem. Minden egyénekből álló közösség, majd minden csoport, végül minden új osztály megpróbálja, hogy ő legyen a kormányzás eszköze.A társadalom anyagi alapja nem szilárd, mert szociális jellegű is. A társadalom egyetlen anyagi alapjának kormányzási eszköze stabilizálódhat egy időre, de ez megszűnhet, mihelyt ugyanebből az egyetlen anyagi alapból új anyagi és szociális szintek alakulnak ki.Minden társadalom, melyben osztályok harcolnak egymással, valaha egyetlen osztályból álló társadalom volt, de a dolgok természeténél fogva ebből az osztályból újabb osztályok alakultak kiAz az osztály, mely kisajátítja mások tulajdonát, s a maga kezébe veszi azt, hogy a kormányzási eszköz stabilizálódjék a maga érdekében, rájön, hogy ez a tulajdon ugyanolyan módon hat az osztályon belül, mint ahogy hatott az egész társadalomban.Röviden, mindazok a próbálkozások, melyek arra irányultak, hogy egyesítsék a társadalom anyagi alapját, a kormányzás problémájának megoldása érdekében, vagy, hogy véget vessenek a harcnak egy párt vagy egy osztály, vagy egy szekta vagy egy törzs javára, meghiúsultak, éppen úgy, mint azok a próbálkozások, melyek a tömegeket képviselők választásával, vagy véleményüknek népszavazásokon való kikérésével kívánták kielégíteni. Ezeknek a próbálkozásoknak a folytatása időveszteséget, másrészt pedig a népék kigúnyolását jelenti.
- NÉPSZAVAZÁS
- A népszavazás a demokrácia kijátszása. Akik “igen”-t mondanak és akik “nem”-et, valójában nem juttatják kifejezésre saját akaratukat. A modern demokrácia nevében inkább elhallgattatták őket, s csak egyetlen szó, az “igen”, vagy a “nem” kimondását engedélyezték nekik. Ez bizony a legkeményebb, legelnyomóbb diktatórikus rendszer! Annak, aki “nem”-et mond, meg kell magyaráznia ennek okát is, és hogy miért nem mondott “igen”-t. Annak, aki “igen”-t mond, meg kell világítania egyetértését, és hogy miért nem mondott “nem”-et. Mindenkinek meg kell mondania mit akar, s mi az oka beleegyezésének, vagy elutasításának.Mi tehát az az út, melyet az emberi közösségeknek követniük kell, hogy véglegesen megszabaduljanak a zsarnokság és a diktatúra korától?Mivel a demokrácia kérdésében a megoldhatatlan probléma az eddigiek során a kormányzási eszköz volt, ahogy ez kifejezésre jutott a pártok, osztályok és egyének küzdelmeiben, s minthogy a választási rendszerek és a népszavazás kitalálása csak elkendőzte a probléma megoldására irányuló sikertelen kísérletek csődjét.A megoldást az jelenti, hogy meg kell találni azt a kormányzási eszközt, mely nem tartozik a fentiekhez, melyek a harc részesei, s a társadalomnak csak egyetlen oldalát képviselik. Vagyis olyan kormányzási eszközt kell találni, mely nem párt, vagy osztály, vagy szekta, vagy törzs, hanem mint kormányzási eszköz, maga a nép, s nem annak képviselője, vagy helyettesítője.Nincs képviselet a nép helyett!És a képviselet csalás! Ha ez az eszköz megtalálható, akkor megoldódik a probléma és létrejön a népi demokrácia, az emberi közösségek pedig véget vetnek a zsarnokság és a diktatórikus rendszerek korának, s helyükbe lép a néphatalom.A ZÖLD KÖNYV végleges megoldását nyújtja a kormányzási eszköz problémájának, s megmutatja a népeknek az utat, hogy lépjenek át a diktatúra korából a valódi demokrácia korszakába.Ez az új elmélet a képviseletet vagy helyettesítést kizáró néphatalom alapján áll. Rendezett és hatékony módon valósítja meg a közvetlen demokráciát. Különbözik a közvetlen demokrácia megvalósítására irányuló régebbi próbálkozástól, melyet nem lehetett alkalmazni a valóság talaján, s nélkülözte a komolyságot is, mert híján volt az alsóbb szintű népi szervezeteknek.
- A NÉPI KONGRESSZUSOK ÉSA NÉPI BIZOTTSÁGOK
- A népi kongresszusok képezik a népi demokrácia megvalósításának egyedüli eszközét.Bármilyen, a népi kongresszusoktól eltérő kormányzati rendszer antidemokratikus. A világon jelenleg uralmon lévő kormányzati rendszerek nem lesznek demokratikusak, míg át nem térnek erre a szisztémára. A népi kongresszusok jelentik az utolsó állomást a népeknek a demokrácia felé vezető útján.
- A népi kongresszusok és a népi bizottságok a népeknek a demokráciáért vívott harcban aratott végső gyümölcse.Nincs demokrácia népi kongresszusok nélkül!
- A népi kongresszusok és a népi bizottságok nem annyira a képzelet szüleményei, mint inkább az emberi gondolat termékei, mely magába olvasztotta a demokrácia megvalósításában szerzett valamennyi emberi tapasztalatot.A közvetlen demokrácia az az ideális módszer, mely, ha valóban megvalósul, vitathatatlan és ellentmondást nem tűrő. A népet ugyanis, bármekkora legyen is, nem lehet egyidőben összegyűjteni, hogy megvitassa, tanulmányozza és eldöntse politikáját. Ezért tértek el a nemzetek a közvetlen demokráciától.A közvetlen demokrácia pusztán a realitás világától távol eső utópista elképzelés maradt. Különböző kormányzási teóriákkal helyettesítették, olyanokkal, mint a parlamentek, pártkoalíciók, népszavazások. Mindezek oda vezettek, hogy a nép elszakadt a saját ügyeiben való politizálástól. Megfosztották szuverenitásától, hatalmától az egymás után következő és a hatalomért küzdő kormányzati eszközök, az egyéntől kezdve az osztály, a szekta, a törzs, a parlament, a párt.Bizottságokat mindenütt!A ZÖLD KÖNYV hírül adja a népeknek a közvetlen demokráciához vezető út felfedezését egy példanélküli és gyakorlati rendszer alapján. Nyilvánvaló, hogy két értelmes ember nem vitatja egymás között, hogy a közvetlen demokrácia az ideális. Ez annak ellenére így van, hogy módszerét mindeddig nem lehetett alkalmazni. Minthogy azonban ez a harmadik egyetemes elmélet a közvetlen demokrácia reális gyakorlatát tárja elénk, a demokrácia problémája véglegesen megoldódott a világon.A tömegeknek most már csak azért kell harcolniuk, hogy felszámolják a világban jelenleg uralmon lévő diktatórikus uralmi formákat, melyeket félrevezetőén demokratikusnak neveznek olyan különböző megnyilvánulási formáiban, mint a parlamentek, a szekta, a törzs, az osztály, az egy-, a két-és többpártrendszer.A NÉPHATALOMJELMAGYÁRAZAT:AZ ÁLTALÁNOS NÉPI KONGRESSZUS FŐTITKÁRSÁGA ÁLTALÁNOS NÉPI BIZOTTSÁGA KONGRESSZUS TITKÁRSÁGAA KÜLÖNBÖZŐ VÉGREHAJTÓ SZEKTOROK/MEZŐGAZDASÁG - OKTATÁS - EGÉSZSÉGÜGY - LAKÁSÜGY STB./SZAKSZERVEZET V. TÁRSULAT V.SZÖVETSÉGA demokráciának csak egy módszere és egy elmélete van. A demokratikusnak kikiáltott rendszerek eltérő és különböző volta csak azt bizonyítja, hogy ezek nem demokratikusak. A néphatalomnak csak egy arca van, s csak egyetlen módon, a népi kongresszusok és népi bizottságok segítségével valósítható meg.Nincs demokrácia népi kongresszusok nélkülés bizottságokat mindenüvé!Először a nép alapszintű népi kongresszusokra oszlik. Minden kongresszus bizottságot választ irányítására. A bizottságokból tevődnek össze minden területi egységen a nem alapszintű népi kongresszusok. Majd az alapszintű népi kongresszusok adminisztratív népi bizottságokat választanak a kormányzati adminisztráció helyére. Így a társadalom minden intézménye népi bizottságok irányítása alá kerül, az intézményeket irányító népi bizottságok pedig felelősek lesznek az alapszintű népi kongresszusok előtt. Ezek szabják meg a követendő politikát, és ellenőrzik a bizottságokat e politika végrehajtásában. Ezáltal az irányítás és az ellenőrzés is népivé válik, s a demokrácia ósdi meghatározása, miszerint a demokrácia a nép ellenőrzését jelenti a kormány fölött, érvényét veszti. Helyébe lép viszont a helyes definíció, mely szerint “A demokrácia a nép ellenőrzését jelenti saját maga felett”.A demokrácia a nép ellenőrzése saját maga felett!Valamennyi állampolgár, aki tagja ezeknek a népi kongresszusoknak, funkció és foglalkozás szerint olyan különböző csoportokba és szektorokba tartozik, mint munkás, paraszt, diák, kereskedő, mesterember, hivatalnok, stb. Ezeknek meg kell alakítaniuk saját szakszervezeteiket és szakmai szövetségeiket, amellett, hogy mint állampolgárok, egyúttal tagok vagy vezetők az alapszintű népi kongresszusokban vagy a népi bizottságokban. A népi kongresszusok, a népi bizottságok, a szakszervezetek és szövetségek által megvitatott témák végső formát az általános népi kongresszuson nyernek, ahol a népi kongresszusok, a népi bizottságok, a szakszervezetek és a szakmai szövetségek vezetőségei ülnek össze.Az évente gyűlésező általános népi kongresszus által megvitatott kérdéseket azután a népi kongresszusok, a népi bizottságok, a szakszervezetek és a szövetségek elé utalják, hogy az alapszintű népi kongresszusoknak felelős népi bizottságok, hozzáláthassanak a végrehajtásnak. Az általános népi kongresszus nem egyszerűen tagok vagy átlagemberek konglomerátuma, mint a parlamentek, hanem az alapszintű népi kongresszusok, a népi bizottságok, a szövetségek, a szakszervezetek és valamennyi szakmai egylet együttese.Ily módon a kormányzási eszköz problematikája önmagától megoldódik, s eltűnnek a diktatórikus eszközök. A nép maga lesz a kormányzási eszköz, s a demokrácia dilemmája végleges megoldást nyer a világon.
- A TÁRSADALOM TÖRVÉNYE
- A törvény kérdése a kormányzási eszköz problémájához hasonló. Ezt sem sikerült még a modern korban megoldani, habár a történelem bizonyos időszakaiban megtalálták a megoldást.Érvénytelennek és igazságtalannak kell tekintenünk azt, hogy egy bizottság vagy parlament hozzon törvényt a társadalom számára. Ugyancsak érvénytelen és antidemokratikus, ha egy személy vagy egy bizottság, vagy egy parlament módosítja, illetve visszavonja a társadalom törvényét.Mi tehát a társadalom törvénye? Ki szövegezi meg? Mi a jelentősége a demokrácia szempontjából?Bármely társadalom valódi törvénye a szokás / hagyomány / , vagy a vallás. Vagyis minden arra irányuló kísérlet, hogy e két forráson kívül álló törvényt hozzanak bármely társadalom számára, érvénytelen és illogikus. Az alkotmányok nem jelentik a társadalom törvényét. Az alkotmány emberalkotta alaptörvény. Ennek az emberalkotta alaptörvénynek forrásra van szüksége, hogy igazolhassa magát. A modern korban a szabadság problémája abban áll, hogy az alkotmányok váltak a társadalom törvényévé.Ezek az alkotmányok azonban csak avilágon, uralmon lévő diktatórikus kormányzási eszközök, az egyének és pártok nézetére támaszkodnak. Bizonyítja ezt az egyes alkotmányok közötti eltérés, habár az emberi szabadság mindenütt ugyanaz. Az eltérés oka a kormányzási eszközök felfogásának különbözőségében keresendő. Itt van a modern világban a szabadság sebezhető pontja. A módszer, amellyel a kormányzási eszközök uralkodni akarnak a népek fölött, bennfoglaltatik az alkotmányban, s kényszerítik az embereket, hogy engedelmeskedjenek neki azoknak a törvényeknek a nevében, melyek az alkotmányból származnak, amely viszont a kormányzási eszköz elképzelésének és temperamentumának köszönheti létét.A diktatórikus kormányzási eszközök törvénye a természeti törvény helyére lépett. Az ember alkotta törvény elfoglalta a természetes törvény helyét, s így az objektív kritériumok eltűntek. Az ember ugyanaz mindenütt. Fizikai felépítése és ösztönei is azonosak. Ezért vált a természetes törvény a mindenütt azonos emberek logikus törvényévé. Később viszont az alkotmányok, az emberalkotta törvények úgy kezdtek tekinteni az emberekre, mint akik nem azonosak.Erre más igazolásuk nincs, mint hogy a kormányzási eszközök, az egyén, a parlament, az osztály, a párt valamennyien uralkodni akarnak a népeken. Így azt látjuk, hogy az alkotmányok rendszerint megváltoznak a kormányzási eszköz változásával. Ez azt bizonyítja, hogy az alkotmány a kormányzási eszközök temperamentumát tükrözi, az ő érdekeiket szolgálja, s nem természetes törvény.Ez a szabadságot fenyegető veszély, mely ott rejlik az emberi társadalom valódi törvényének elvesztésében, illetőleg ember alkotta törvényekkel történő helyettesítésében, melyeket a kormányzási eszköz adott ki a célból, hogy uralkodjék a tömegeken. Ellenkezőleg, a kormányzati eszköznek kell követnie a társadalom törvényét.A társadalom törvénye nem lehet megfogalmazás és kodifikálás tárgya. A törvény fontosságát az adja, hogy ez az a döntő kritérium, melynek alapján meg lehet különböztetni az igazat a hamistól, a helyest a helytelentől, az egyének jogait a kötelességeiktől.A szabadság mindaddig veszélyeztetett helyzetben van, ameddig nincs a társadalomnak egy szent, szilárd szabályokon nyugvó törvénye, melyet nem változtathat meg, vagy helyettesíthet semmiféle kormányzási eszköz. Sőt, a kormányzási eszköznek kell követnie a társadalom törvényét.Jelenleg azonban az egész világon a népek felett ember alkotta törvények uralkodnak, melyek a kormányzási eszközök hatalomért vívott harcának megfelelően változtathatók vagy visszavonhatok. Az alkotmányokra elrendelt időnkénti népszavazások sem elegendőek, mert a népszavazás maga is a demokrácia becsapása, hiszen csak egyetlen szót, egy “igen”-t, vagy egy “nem”-et engedélyez. Az emberalkotta törvények ereje a népszavazás elfogadására kényszeríti a népeket. Az alkotmányra történő népszavazás azonban még nem jelenti azt, hogy ez lenne a társadalom törvénye, hanem csak azt, hogy ez az alkotmány, vagyis a népszavazás tárgya, semmi több.A társadalom törvénye örök emberi örökség, mely nemcsak az élők tulajdona. Éppen ezért, egy alkotmány megszövegezése, s a jelenlévők megszavaztatása meglehetősen komikus jellegű.Az ember alkotta alkotmányokból származó ember alkotta törvények teli vannak az ember elleni anyagi büntetésekkel. A szokásjogban ilyen büntetéseket szinte nem találunk. A szokásjog emberhez illő morális, nem pedig anyagi büntetéseket ró ki. A vallás átfogja és magába olvasztja a szokásjogot.Anyagi büntetéseinek legnagyobb részét az utolsó Ítélet napjára halasztja el. Legtöbb előírása tanítás, útmutatás és kérdésekre adott válasz. Ez a törvény juttatja kifejezésre a legmegfelelőbben az ember iránti tiszteletet. A vallás csak szélsőséges esetekben ír elő azonnali büntetést, amikor ez elengedhetetlen a társadalom védelmére.A vallás magába olvasztja a szokásjogot, ami a népek természetes életének kifejezője. Így, a szokásjogot is tartalmazó vallás a természetes törvény megerősítése is. A nem vallási és nem szokásjogi törvények az embernek a másik ember ellen hozott csinálmányai. Következésképpen érvénytelenek, mert nem a természetes forráson, a szokásjogon és valláson alapulnak.
- KI ELLENŐRZI A TÁRSADALOM MENETÉT?
- A kérdés az, ki ellenőrzi a társadalmat, hogy megóvja a törvénytől való elhajlástól. Demokratikusan egyetlen csoport sem igényelheti a társadalom nevében az ellenőrzés jogát. „A társadalom saját magának az ellenőre”Egyet jelent a diktatúrával, ha egy egyén vagy csoport azt állítja, ő a felelős a törvényért. A demokrácia ugyanis az egész társadalom felelősségét jelenti, így az ellenőrzés is az egész társadalomra tartozik. Ez a demokrácia.Hogyan valósul meg? A demokratikus kormányzási eszköz segítségével, mely annak eredményeképpen jön létre, hogy a társadalom alapszintű népi kongresszusokba szerveződik, s a nép kormányoz a népi bizottságokon és az általános népi kongresszuson / nemzeti kongresszus / keresztül, ahol megtalálhatók a népi kongresszusok bizottságai, az adminisztratív népi bizottságok, a szakszervezetek, a szövetségek, s valamennyi szakmai szervezet. E teória alapján a nép a kormányzási eszköz és a nép saját maga ellenőre is.Ily módon megvalósul a társadalomnak a törvény felett gyakorolt önellenőrzése.
- HOGYAN IGAZÍTJA KI A TÁRSADALOM IRÁNYVONALÁT, HA ELTÉR A TÖRVÉNYTŐL?
- Ha a kormányzási eszköz diktatórikus, mint a világon jelenleg uralmon lévő politikai rendszerek esetében, akkor a társadalom csak erőszakkal, vagyis a kormányzási eszköz elleni forradalommal juttathatja kifejezésre, hogy ráébredt a törvénytől való eltérésre és korrigálni akarja az elhajlást. De az erőszakban, vagy forradalomban nem osztozik az egész társadalom, még akkor sem, ha ez a társadalomnak az elhajlás iránti érzését fejezi ki. Csak azok vállalkoznak rá, akiknek megvan a képességük a kezdeményezésre és a bátorságuk arra, hogy kinyilvánítsák a társadalom akaratát. Ez a magatartás azonban a diktatúra felé vezet, mert e forradalmi kezdeményezés lehetővé teheti valamely kormányzási eszköz számára, hogy a nép képviselőjeként lépjen fel. Ez azt jelenti, hogy a kormányzási eszköz továbbra is diktatórikus jellegű marad. Ráadásul az erőszak és az erőszakos változtatás maga is antidemokratikus, habár egy korábbi, ugyancsak antidemokratikus helyzet következménye. Az a társadalom, mely ebben a körben mozog, elmaradott társadalom.
- Mi tehát a megoldás?
- A megoldás az, hogy a nép legyen a kormányzási eszköz, kezdve az alapszintű népi kongresszusokon, egészen az általános népi kongresszusig. A kormányzati adminisztrációt meg kell szüntetni, helyét a népi bizottságoknak kell elfoglalniuk.Az Általános Népi Kongresszus legyen nemzeti kongresszus, ahol az alapszintű népi kongresszusok, az adminisztratív népi bizottságok, a szövetségek, a szakszervezetek és valamennyi szakmai szövetség képviselői gyűlnek össze.Ha ebben a rendszerben esik meg a társadalom törvényétől való elfordulás, akkor az, totális jellegű, amit átfogó módon kell kezelni, a demokratikus revízió és nem az erőszak útján.Nem arról van szó, hogy önkényesen kell megválasztani a változtatás vagy a kezelés módját, hanem arról, hogy a követendő eljárás e demokratikus rendszer szükségszerű következménye.Ilyen esetben nem lehet szó olyan külső csoportról, mellyel szemben erőszakkal kellene fellépni, vagy amelyet felelőssé lehetne tenni az elhajlásért.
- A SAJTÓ
- A demokrácia népi uralmat és nem népi kifejezést jelent!A természetes személy szabadon kifejezheti magát, olyannyira, hogy még ha bolond módra is viselkedik, azt is kifejezésre juttathatja, hogy bolond. A jogi személy is szabadon kifejezheti jogi személyiségét. Ezekben az esetekben azonban, az első esetet véve, az illető csak saját magát képviseli, a második esetben pedig csak azokat a természetes személyeket, akik a jogi személyiséget alkotják.A társadalom számos természetes és számos jogi személyből áll. Tehát, ha például egy természetes személy kifejezésre juttatja, hogy bolond, ez nem jelenti azt, hogy a társadalom többi tagja is az. Egy természetes személy kifejezése tehát csak önkifejezés, s a jogi személy kifejezése is csak azt jelenti, hogy a jogi személyt alkotó csoport véleményét vagy érdekét juttatja kifejezésre.Egy dohánytermelő, vagy értékesítő vállalat az érdekeket tekintve, csak a vállalatban résztvevők érdekeit fejezi ki, vagyis azokét, akik hasznot húznak a dohány termeléséből, vagy értékesítéséből, habár ez a többi ember egészségére káros.
- A sajtó a társadalom kifejezési eszköze és nem a természetes, vagy jogi személyé. Demokratikus és logikus módon tehát egyikük sem birtokolhatja.
- Ha egy újságot egyetlen személy birtokol, akkor ez csak az ő álláspontját fejezi ki. Teljesen alaptalan minden olyan állítás, mely azt mondja, hogy egy ilyen újság a közvéleményt képviseli, hiszen valójában csak a természetes személy (tulajdonos) nézőpontját tükrözi. Demokratikus módon nem megengedhető, hogy a természetes személy bármilyen publikálási, vagy tájékoztatási eszközzel rendelkezzen. Természetes joga viszont, hogy kifejezze magát bármilyen eszköz révén, még akkor is, ha ez őrültség, mellyel saját őrültségét igazolja.A kereskedők szakszervezete, vagy a kereskedelmi kamara által kiadott újság például csak arra szolgál, hogy a társadalom e csoportjának véleményét kifejezésre juttassa. Csak saját álláspontját képviseli és nem a közvéleményét. Ez vonatkozik a társadalom valamennyi természetes és jogi személyére.A demokratikus sajtót a társadalom különböző csoportjaiból összetevődő népi bizottság adhatja ki. Ebben a népi bizottságban benne kell lennie a munkások, a nők, a diákok, a parasztok, a professzionalisták, a hivatalnokok, kézművesek és mások szövetségeinek. Csakis ebben az esetben fejezheti ki a sajtó vagy más tájékoztatási eszköz az egész társadalom véleményét és képviselheti álláspontját. Ezáltal lesz a sajtó, vagy a tájékoztatás valóban demokratikus.Ha az orvosi szakszervezet kiad egy újságot, akkor annak kizárólag orvosi jellegűnek kell lennie, hogy valóban annak a csoportnak az érdekét képviselhesse, mely megjelentette. Ha az ügyvédek szakszervezete ad ki egy újságot, akkor annak teljes mértékben jogi jellegűnek kell lennie, hogy valóban annak a társaságnak az érdekeit képviselje, mely publikálta. Ugyanez vonatkozik a többi csoportra is.A természetes embernek joga van kifejeznie magát, de demokratikus módon ennél többre nem jogosult. Ily módon az, amit a világon a sajtószabadság problémájának neveznek gyökeresen és demokratikusan megoldható. A sajtószabadság problémája, amiről még mindig vita folyik a világon, általában véve a demokrácia problémájában gyökerezik. Nem lehet addig megoldani, amíg nem talál megoldást az egész demokrácia problémája a társadalom egészében. A demokrácia bonyolult problémájának megoldására csak egyetlen út képzelhető el, ez pedig a harmadik egyetemes elmélet.***E teória szerint a demokratikus rendszer egy összefüggő építmény, melynek szilárd alapját képezik az alapszintű népi kongresszusok, a népi bizottságok, a szakmai szövetségek, melyek valamennyien az Általános Népi Kongresszus ülésén találkoznak. Semmilyen más módon nem lehet elképzelni a demokratikus társadalmat.Végezetül, a tömegek kora, mely sebesen közeledik felénk a köztársaságok korszaka után, lángra gyújtja az érzéseket és elkápráztatja a szemeket. De ugyanúgy, ahogy hírül hozza a tömegek valódi szabadságát és a kormányzási eszközök béklyóitól való örömteli megszabadulását, egyúttal figyelmeztet az anarchia és a demagógia korának visszatérésére is, ha megbukik a néphatalmat jelentő új demokrácia és visszatér az egyén, vagy az osztály, vagy a törzs, vagy a szekta, vagy a párt hatalma.Elméletileg, ez a valódi demokrácia. A valóságban azonban mindig az erősek uralkodnak, vagyis a társadalom erősebb felének kezében van a hatalom.
A
PÁRT
2015. Február
15., Vasárnap 00:38
Test és Vér
Írta:
Botos László
- Kedves Testvérem!
- Most így szólok hozzád: ─ Magyar Testvér! -- Egyedül a mi nyelvünk ötvözte eggyé a test és vér egységének fogalmát a testvér szavunkban. Ezen eszme szerint éltek őseink e szó születésekor, és eszerint kell magyarságunkat megélnünk, hogy gyermekeinknek szebb jövőt biztosítsunk. Tanulmányozva történelmünknek a múltban dicső, a jelenben szomorú alakulását, elgondolkozhatunk azon, hogy miként, milyen hatások következtében kerültünk a mostani, végpusztuláshoz közeli állapotba, hogyan vesztettük el hajdani dicsőségünket. Szomorú visszagondolni a megtett útra. Mindig bizalommal és szeretettel hívtuk és fogadtuk be a szomszédságunkban bajbajutott népeket és a menekülteket. Fel sem merült bennünk, hogy csalódhatunk, mert a vendégszerető magyar lelkület nem engedte feltételezni, hogy a védelmünket élvező menekültek valaha is ellenünk fordulnának. Gyalázatosnak kellett volna éreznünk, ha egyáltalán gondolunk erre.Most, hogy elolvastad e sorokat, és megismerhetted a német-osztrák szomszédaink évszázadokon át ellenünk elkövetett, barátságtalan, sőt, a leigázásunkra, elpusztításunkra bevetett, mindenféle aljas, hazug, kétszínű, hitszegő, sokszor kegyetlen cselekményeit: rá kell döbbenned arra, hogy nemzeti érdekünk cselekvésre hív. Ha nem egyesülünk testvéri szeretetben, akkor elveszünk. Az elhatározás a Tied ─ és mindnyájunké kell, hogy legyen.Sokszor panaszoltuk egymásnak a trianoni döntés időszakában: milyen kár, hogy nem adatott nekünk is egy (Kemal) Atatürk (Kemal pasa, „a törökök atyja”), ki a törökök élén szembeszállt az őket is feldarabolni szándékozó idegen akarattal. Atatürknek sikerült kivívnia nemzete számára a tisztességesebb elrendeződést. Tudod-e, Magyar Testvér, hogy nekünk is volt egy „magyar Atatürkünk”: Prónay Pál személyében, aki létrehozta a Lajta-bánságot, szinte a Várvidék összes magyar falva polgármestereinek önkéntes támogatásával? De sajnos, 1920-ban kormányunk becsületes magyar lelkülete nem engedte meg, hogy fegyverrel, vérontással vegyük vissza ősi anyaföldünket, a hunok, avarok és Árpád magyarjainak jogos tulajdonát. Mert a kormány bízott az antant hatalmak Velencei Határozatában, amely ígéretet tett, hogy népszavazások alapján rendezik e területek megbékélését. Így vesztettük el a Várvidékünket. Az osztrákoknak sikerült elhitetniük az „örök béke” tudatlan rendezőivel, hogy ez a terület eredetileg is osztrák területet képezett.Az ellenséges megnyilvánulások még mindig nem csitultak, mert magyargyűlöletük gerjesztője és fenntartója az ő bűntudatuk, és a mi fajtánk lelki és értelmi magasabbrendűsége, ─ tulajdonképpen a létünk okozta örökös veszélyérzetük. (Lásd az október 11-i bukaresti selejtező meccs román szurkolóinak magyarellenes, mély gyűlöletének megnyilvánulását.) Ezért az elnyomóink szerint megbékélés csak népünk teljes kipusztítása után következhet be. Az olvasottak, remélem, meggyőztek Téged, és meggyőzhetnek mindenkit arról, hogy e tanulmány olyan perdöntő bizonyítékokat tartalmaz, amelyeket nem lehet megcáfolni. Ezek ismeretében sikerre vihetjük a Trianon-per újratárgyalását ─ az 1910-es népszámlálás adataira támaszkodva.Vagy talán adjuk át a helyünket, és olvadjunk bele egy alávaló néptengerbe? ─ Vagy inkább harcoljunk együtt a fennmaradásunkért, tollal a kezünkben? ─ A döntés a mienk: maradjunk-e másodrendű és csak megtűrt, de örökké üldözött, megvetett „Kinnye magyarnak” a saját szülőföldünkön, mint pusztulásra szánt fajzat. Dabas Rezső Burgenland álarc nélkül c. könyvében messze évszázadokra visszamenően bizonyítja a magyar ősiséget, már abban az időben, amikor Ausztria mint név, még csak gondolat sem volt. Vitathatatlan bizonyítékok a terület magyar múltjára a magyar várak, falvak, városok, templomok, festmények, szobrok, könyvtárak, lexikonok, térképek, a búcsújáró helyek, az ipari és kereskedelmi központok, a vasútvonalaink útiránya, adományozásokról szóló, latin nyelvű dokumentumok sokasága, és az egész környék neveinek későbbi, németre változtatása. Semmilyen igazságszolgáltatás nem hagyhat figyelmen kívül ilyen nagytömegű bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy az osztrák uralom előtt itt évszázadokon át magyar világ volt. A történelmi elsőbbség alapján mi is jogot formálhatunk a Kárpát-medence e legnyugatibb részére, ahogy az állítólagos történelmi elsőbbség alapján ajándékozták Palesztina területét is az izraelitáknak. Talán a leghitelesebb bizonyítékaink a Várvidék magyar múltjára a temetők halottainak magyar neve, valamint a nyugati vármegyéink magyar földrajzi neveinek elnémetesítése, amely híven bizonyítja, hogy az idegen neveket megelőzték a magyar nevek. Az idegenek később települtek be, ─ és itt menedéket kaptak. Mindez cáfol minden osztrák igyekezetet, amellyel azt akarják elhitetni a világgal, hogy ők előbb népesítették volna be a Várvidéket, mint mi.November 23-án befejeztem a fenti tanulmányom, és jóleső érzéssel a televízió elé ültem, hogy egy kicsit kiszellőztessem agytekervényeim zegzugait, más irányba tereljem a gondolataimat. Pihenésül kapcsoltuk be a DAMnation c. rövid dokumentumfilmet.(A dam szó jelentése = GÁT, a damnation szó jelentése = KÁRHOZAT. – A DAMnation sokatmondó cím, arra utal, hogy hová vezet a „völgyzáró gátat építeni mindenhova” elv!)Amint a film elkezdődött, egyszerre, mintha fény gyúlt volna bennem, nemhogy kikapcsolódhattam volna az előbb már befejezettnek hitt tárgykörből, ellenkezőleg: hirtelen megvilágosodott előttem, mi a saját legnagyobb problémáink oka: a trianoni határok ugyanúgy elvágták előlünk a mi életünk lehetőségeit, mint ahogy az Egyesült Államokban szinte minden folyón épített gátak lezárták a halak előtt a fajuk fenntartásához szükséges vándorlási utat. Az 1945 óta épült 30 ezer gát akadályozza az óceánokból a folyókon ösztönüktől hajtva felfelé igyekvő halakat, így a tavaszi pisztrángot, a lazacot, (és más fajokat), hogy eljuthassanak az ívóhelyükre, ahol lerakhatják az ikrák milliárdjait; ─ ahogy ez már évezredek óta történik fajuk fenntartása érdekében. Életük egyetlen célja: fajuk fenntartása. Mielőtt befejezik életüket, biztosítják fajuk további életlehetőségét. A gátak az ehhez nélkülözhetetlen utat zárták le. A gátakat „tudományosan” és azzal a céllal építették, hogy a folyókon létesített vízierőművek megtermeljék az ipari gazdaság és a városiasodó emberek ellátásához szükséges villanyáramot.A gátak szélein keskeny nyílásokat hagytak a halaknak, hogy néhányuk mégis folytathassa ösztönös, hosszú, küzdelmes útját, szemben az árral: az ívóhelyre. A gátak előtt a halak milliárdjai tömörülnek össze a folyókban, hosszú mérföldeken át. Látszik rajtuk az ijedelem. Egyes példányok megfeszített erővel, hihetetlen magas ugrással próbálják túltenni magukat az akadályon, hogy aztán a légből visszaesve, ernyedten, beletörődve a változhatatlanba, zsúfolódjanak tovább a társaikkal, mint egykor a GULAG felé irányított marhavagonokba zsúfolt rabok ezrei, a drótkerítések között még élő, de már reményt vesztett, magyar testvéreink.A 30 ezer gát megépítése az eltelt, hozzávetőlegesen 90 év alatt kimutatta káros hatását. A halak sokasága kihalt, elpusztult. A folyók elposványosodtak, csak a hosszú uszályok viszik áruikat rendeltetési helyükre. Az indiánok visszasírják a múltat, és nem értik: – mit tett a fehér ember, és miért? Azelőtt a bő halászat biztos megélhetést adott, mégsem vált a halállomány kárára. Most milliókat költenek a halkeltető helyek fenntartására, pedig ez a múltban ingyenes, természetes fejlődési folyamat volt.Az emberek lassan rájöttek a természetellenes, ugyanakkor gazdaságtalan állapot tarthatatlanságára.Népi gyűlések alakultak, és követelték a dollármilliókért felépített, gazdaságtalan vízierőművek lebontását. Gazdaságtalan, mint pl. az Elwha folyó vízierőműve, amely csak 4%-ban szolgálja e terület villanyszükségleteinek ellátását. A folyóduzzasztó gát lebontását nagyon ellenezte a kisszámú haszonélvező, de végül is megkezdődött a gátak lebontása.Néhány év után, ahol ez már megtörtént, az elszabadult víz ismét elöntötte az árterületeket, onnan visszahúzódva, tápanyagban gazdag termőföldet hagyott hátra, ami elősegítette, hogy a természetes élővilág is visszafoglalja az árterületet. A vízben olyan halfajták jelentek meg, amelyeket utoljára 90 évvel ezelőtt láttak, és a halmennyiség újból megnőtt. Az emberek pedig újból ellephették a folyópartokat: megint bő halzsákmánynak örvendhetnek.Mit tanulhattunk a fentiekből? Azt, hogy ha állatoktól, növényektől meggondolatlan intézkedésekkel elvesszük az életlehetőségüket, akkor azok elpusztulnak. De arról is meggyőződhettünk, hogy a meggondolatlanul, vagy bűnös szándékkal okozott kárt, amit emberek követtek el emberek ellen, ugyanúgy jóvá lehet tenni, ahogy az amerikaiak a gátlebontással tették, hogy a természetes élet – a gátjai alól felszabadulva – újra élhessen és teremhessen.Ehhez testvéri egyetértés kell, és a közös akarat sikerre vitele.Amikor az Elwha folyó gátját megnyitották, és a felgyülemlett víztömeg, mint hatalmas áradat, sodort magával minden szennyet, ami a gát fölött évtizedek alatt összegyűlt, az emberek boldogan ölelgették egymást, a környék harangjai zúgtak, úgy ünnepelték a folyó felszabadulását: a halak visszakapták életük szabadságát.Szóltak tehát a harangok, az általános öröm messze hangzó kifejezéseként.1920. június 4-én, Magyarországon is minden templomban megszólaltak a harangok, de ez a bánat, a kétségbeesés harangszava volt, a magyarság közös életét siratta.Ugyanígy szólaltassuk meg harangjainkat a következő június 4-én is, annak kifejezéseként, hogy élni akarunk.Legyen ez egységes, egész országot átfogó harangzúgás, felhívó jel arra, hogy követeljük egységesen és rendületlenül az 1920-ban megtagadott magyar igazság újratárgyalását – az 1910-es népszámlálás adatainak figyelembe vételével. Nekünk ezt ki kell harcolnunk. Ez a magyar élni akarás követelménye. A mi életünkhöz szükséges életfeltételeket is elvágták mesterséges határokkal, ahogy a gátakkal tették a halakét. Csak egy kis csonka ország-területet hagytak, mint a halaknak a gátak szélén hagyott réseket.A halak, a madarak és minden állat tudja, hogy mi az, ami az ő fennmaradásukhoz szükséges. Ugyanígy a teknősbéka is.Amint a nap melege kikelti a kis teknősök sokaságát a homokban, mind tudják, minden szülői utasítás nélkül, hogy azonnal, a leggyorsabban menekülniük kell a tenger biztonságosabb vizébe, a ragadozó madarak elől. Úgy tudjuk: ők ösztönösen mentik gyorsan az életüket. Hisszük: hogy mindnyájan isteni szikrával teremtettünk. Épp ezért: nekünk is tudnunk kell, hogy mi az, ami nélkülözhetetlen a létfenntartásunkhoz, – és a magyar élet folytatásához. Ez sokféleképpen fejezhető ki. Én Csobánczi Elemért idézem, és vallom: „Nagy-Magyarország – vagy nemzethalál!” A magyarság életét közösen folytatni: a mi felelősségünk, és a következő nemzedékek feladata.
- 2014-12-20Beküldte Ballán Mária
Testben
és vérben egyek vagyunk, ahogy azt magyar anyanyelvünk testvér
szava pontosan ki is fejezi. Közösségi alkalmazásban magyar
testvért mondunk.
2015.
Március 01., Vasárnap 16:34
Verbális antiszemitizmus, vagy inkább magyargyűlölet a másik oldalon?
Írta:
Bene Gábor
A
címben szereplő szóösszetétel a bizony a Dohány utcai
zsinagógában hangzott el, s valamelyik TV adó azóta is
vizionálja ezt a nézőknek.
Talán
azt gondolják, hogy ha valamit sokszor elmondanak, az igazzá is
válik? (Elismerem, hogy a reklámvilágban ez bevált szisztéma.)
Nem tudom kinek juthatott ez a gondolat az eszébe, de mindegy is,
hiszen a magyarországi viszonyok ismeretében ilyet, csak olyan
személy állíthat, aki nem közöttünk él. Hiszen a magyarság
tömege soha nem volt sem antiszemita, sem kazárellenes, bár ezt
nagyon rossznéven veszi tőlünk az a bankárkaszt, akinek épp
erre lenne óriási szüksége. (Jó tudni: A hazai zsidó
réteg nagyrészt valóban nem is szemita! Sokkal inkább az egykor
betért kazár törzsek leszármazottai ők, s nem egy júdeai arab
törzsnek a zsidó vallású utódai.)
Ha
ugyanis mi valóban antiszemiták lennénk, akkor bizony az
arabokkal nem ápolnánk jó viszonyt, mert hogy ők valódi
szemiták. Az is megérne egy misét, hogy a bankárkasztnak miért
is olyan fontos a mi antiszemitázásunk, hogy erre a jól
megfizetett kiszolgáló-személyzetét olyan erősen biztatgatja.
Ám ez egy újabb dolgozat lenne, s erről inkább máskor.
Szerintem
Merkel asszony teljesen érthető módon nem látogatott el a
szabadság térre, mert neki nagyon is kínos lett volna egy olyan
emlékmű előtt fejet hajtani, mely egyértelműen az összes
áldozat emlékműve, akik elpusztultak a háborúban. Ezek között
persze voltak németek, magyarok, oroszok, sőt többek közt zsidók
és lengyelek is. Ám ha verbális antiszemitizmus az, hogy a
velejéig hazug Heller Ágnes primitív populizmusát pár magyar
zsidó cinizmusnak hívja, akkor bizony igaz lenne a vád. Ám épp
a hazai médiában jelentős számú - magukat zsidónak tartó -
szereplők szoktak a szólásszabadság érdekében ajvékolni. S ha
az a mondat, amit Heller 2006 őszéről mondott valahol nyugaton,
hogy mutassunk már egyetlen egy sérültet az 50-ik évfordulón
történt események kapcsán, mert szerinte nem volt akkor és ott
semmiféle rendőri erőszak... hát az szerintem:valóban verbális
magyarellenesség volt tőle a javából. Ennek ellenére nem szólta
meg érte komolyan senki, nem vették el állampolgárságát, sőt
még kérdőre se vonta senki. Még az állam erre hívatott szerve
sem. Azonban a Merkelre váró liberálisok tüntetésén tán még
ennél is verbálisabb magyargyűlöletről tett tanúbizonyságot
ez a nő. A pénzlenyúlásáról elhíresült filozófusnő szerint
ugyanis, ő bizony normális Magyarországot akar, ahol ő
követelheti a sajtószabadságot! Könyörgöm, ott nincs
sajtószabadság, ahol nem vonnak felelősségre egy véreskezű
bolsevik gyilkos (név szerint:Lukács György) követőt, aki
ráadásul még filozófus, sőt egyetemi oktató is maradhatott?
(Pedig mennyivel jobban állt volna a kezében a takarítóseprő!)
A
szépségéről és szemérmetlen hazudozásairól elhíresült
filozófusnő azonban nem először váltott köpönyeget, mert
ismerjük az MSZMP központi bizottságához írt egykori
mosakodásait, ahol egyszerűen megtévedt kommunistának vallja
magát. Most pedig megszólal a törvénytelenül bevándorlók
érdekében. De ha ez ennyire szívügye a kisebbségek képviselete,
akkor tessék gyorsan megalakítani a zsidó nemzetiségi
önkormányzatot, hiszen már minden hazai kisebbségnek van
önkormányzata, csak a zsidó nemzetiségnek nincs. Én azt mondom:
legyen! Hiszen ez nem a magyarságon múlik, mert a magyar törvény
lehetőséget ad rá. Ez a lehetőség megadása és a zsidóság
többszöri kárpótlása lenne a verbális antiszemitizmus? Vagy az
anyagi támogatás, amit pl. a szabadkai, szegedi, stb. zsinagóga
felújítására ad az állam? Vagy annak az elhallgatása a
médiában, hogy az askenázik nem is szemiták, hanem kazár
eredetűek, tehát csak felvették a zsidó vallást és nem is
zsidók fajilag? Vagy esetleg az lenne a verbális (?)
antiszemitizmus, hogy két szocialista országgyűlési képviselő
vihogva csinált viccet a tv kamerái előtt a holokausztból
régebben? No de mások pedig üzletet csinálnak belőle, ami
szintén nagyon aljas dolog! Az egyik szoci meg is kapta érte a
börtönt, bár volt más is a számláján. Vagy Fletó idétlen
szövege lenne a verbális antiszemitizmus, hogy ő zsidó, ha
zsidóznak? Érdekes, mert én magyar vagyok akkor is, ha
magyaroznak és akkor is, ha nem. Hiszen nincs miért szégyelljem
magyarságomat. Nekik miért nem természetes, ha valaki zsidónak
nevezi őket? Talán szégyellik?
Ha
már a profi hazudozókat vettük elő, akkor jöjjön Gyurcsány
Fletó. Akinek az évértékelője valóban egy szörnyű provokáció
volt, amit a mai jogrend és joggyakorlat tolerál? Csak nehogy a
mai joggyakorlók álságossága bennünket is polgárháborúba
sodorjon. Egy ilyen sunyi „évértékelés után egy egyszerű
szembeköpés már aligha volna neki elegendő" - írta Stoffán
György, s biz' egyet is értek vele. A leköpött politikus szerint
azonban: „Angela Merkel az Egyesült Államokkal egyeztetett
forgatókönyv szerint azért jön, hogy véget vessen Orbán Viktor
pávatáncának, a kint is vagyok, bent is vagyok politikájának".
Ez
a jól értesültség vezette az országot az adósságcsapda
legmélyebb bugyraiba, s kb. ennyire látta a valóságot a
hazugságállam egykori miniszterelnöke uralkodásakor. Ha lenne
verseny, ahol a leghazugabb miniszterelnök díját lehetne
elnyerni, azon azért nagyobb előnnyel indulhatna az államosított
zsidóvagyonban tulajként terpeszkedő, „szemkilövető és
Hibbant-Néró". (Miért nem adja vissza a házat?)
Én
mindenesetre másként látom a hazánkban nem szemitaként létező
népcsoport helyzetét, hisz egyetlen zsinagógát sem gyújtott fel
senki, még szóban sem, s nem is szokott a nép semmi olyat
mondani, ami nem fér be a zsidóviccek kategóriájába. Ha
verbális zsidóellenességet akart volna mondani valaki a
zsinagógában, azt se tudnám értelmezni, mert a verbális
nyilatkozatok – állítólag éppen a zsidóság tolarenciája
miatt – a szabad véleménynyilvánítás kategóriájába
tartozik!
Végül
a kérdés: A franciáknál miért nem verbálisan gyújtanak fel
időről-időre zsinagógákat? Ám nem kellene eljutni odáig, de
ehhez önmérséklet, s az állandó siránkozás és a nyugati
kiszolgálóktól érkező uszítás helyett a befogadó magyarság
megbecsülése kellene a hazai zsidóság részéről! Mikor értik
már meg, hogy minden ilyen uszítással csak az ateista bankárkaszt
érdekeit szolgálják? Mert eltereli a figyelmet a bankárkaszt
gyalázatos kamatmanipulációiról, s arról hogy valójában nem
kamatot, hanem uzsorát szedtek a szerencsétlen devizásoktól?
Merkel itt volt, meghallgatott pár embert, de a véleményét -
mint általában a politikusok - nem biztos, hogy kimondta.
Szeged,
2015.február Bene
Gábor
2015.
Február 21., Szombat 14:54
A Putyin - Orbán gázmegállapodás magyar vonatkozású előzményeiről.
Kiemelt
Írta:
Madarász László
- Magyarország rendszerváltás óta szerepet kapott politikusai, teljességgel alkalmatlanok az ország vezetésére!Megmagyarázhatatlan módon, pillanatnyi ilyen-olyan érdekeiket úgy érvényesítik, hogy az általuk vezetett néppel nem törődve, valójában a lakosságot szándékoznak kizsigerelni az ország költségvetésén keresztül. Mint majd megkísérlem arra a figyelmet ráirányítani, véleményem szerint, egy kiterjedt, felelőtlen – ha úgy tetszik - „politikusbűnözés” folyt, és folyik többnyire jelenleg is! Mindehhez asszisztál a számomra hányingert keltő, jelenleg ellenzéki, liberálisnak mondott sajtó, a kormánypárti média és az un. „szakértők” hada mindkét oldalról! A Putyin – Orbán találkozó kapcsán olyan, tulajdonképpen lényegtelen dolgokkal kívánják elterelni az emberek figyelmét, mint pl. kiknek a sírját koszorúzta meg Putyin, vagy az orosz elnök mennyire nem vállalható Európában, stb. Közös törekvésük: a valós tényekről „elterelő (had)művelet” megvalósítása! Hab a tortán, ezt az irányvonalat a nemzeti oldal sem látja át, és mintegy beszáll egy parttalan, meddő vitába a lényeg ismertetése helyett!A továbbiakban az 1996 – 2015 közötti időszak Oroszország és Magyarország között megkötött, hosszú távú, 20 éves futamidejű, földgáz szerződéséről lesz szó. A közérthetőség kedvéért példa alkalmazásával.Maga a szerződés szövege, sajnos előttem sem ismert, de az feltehetően hasonló lehet, mint valamely gazdasági társaság és a földgázkereskedő között megkötött szerződés. Nézzünk egy példát: Egy társaság éves földgázfelhasználása, változatlan termelési volumen esetében 100000 m3/év körül alakul. Ekkor úgy köti meg a szerződést az éves gázszállításra, hogy tolerancia sávot kér, ami jelen esetben legyen 80000 és 120000 m3/év. Vagyis, a két szélsőérték között ugyanannyit fizet gáz köbméterenként kötbér nélkül. Azonban a szerződés a kereskedő érdekeit is védi, tehát 80000 m3 vételezés alatt (alulvételezés) kötbért, illetve 120000 m3 vételezés felett (felülvételezés) növelt árat köt ki. Általánosságban elmondható, hogy az alulvételezés esetében a kötbér mértéke 50%, felülvételezés esetén 125-135% a fizetendő díj az eredetileg megalkudott árhoz képest. Az orosz-magyar gázszerződés esetében alulvételezés történt, tehát csak ezzel foglalkozom a példát továbbfolytatva. A szerződést kötő cég az adott gázévben csak 70000 m3 földgázt használt fel, így a 70000 és 80000 m3 közötti 10000 m3 el nem használt földgáz után kötbért kell fizetnie, amely mértéke a szerződéses gáz árának 50% -a. Vagyis kifizeti az általa fel nem használt, de lekötött gázmennyiséget (jelen esetben 10000 m3), szorozva a szerződéses gázár felével, összegben.Magyarország 1996-2015 közötti földgázvásárlási szerződése kapcsán is alulvételezés történt, mely nagyságrendileg az év végére várhatóan 22 milliárd m3! (Ez a mennyiség elhangzott a közös sajtótájékoztatón is, de Szijjártó Péter nyilatkozatában is.) Mivel hosszú távú szerződések esetében akár negyedéves szinten is változhat az ár, ezért a kötbért a szerződés lejártakori ár alapján állapítják meg. Jelenleg az orosz földgáz ára: 260 $/ezer m3. Tételezzük fel, hogy az oroszok alulvételezés esetében a szerződéskötés végi (2015.12.31.) vételár 50% -t kötötték ki kötbér gyanánt. Ez azt jelenti, hogy jelenlegi árakon számolva Magyarországnak a 22 milliárd m3 földgáz után 22000000*130$= 2,86 milliárd dollárt kellene kötbérként kifizetni! Ez az összeg az MNB 2015.02.18. -i devizaárfolyamán 773 milliárd forintnak felel meg! Azaz, a költségvetést terhelő, hétszázhetvenhárom milliárd forint, irdatlan kiadástól mentett meg minket Orbán és Putyin között megkötött megállapodás! Itt jegyzem meg: Orbán egy interjúban 3 milliárd euró adóságról beszélt. Ez senkit ne tévesszen meg, egyfelől azért, mert a miniszterelnök és az újságíró is beszélhetett össze-vissza! (Amúgy is szokásuk.) Másfelől legalább nekik illene tudniuk, hogy az eurót 1999. január 01. –vel vezették be, következtetésként egy 1996-2015 közötti szerződésben nem köthettek ki eurós fizetést, lévén az még szerződéskötéskor nem is létezett! Amennyiben elszólás áll a dolog mögött, és valójában 3 milliárd dollárról volt szó, úgy a következtetéseim helyesek, hiszen én 2,86 milliárd dollárt számoltam ki, ami ugyebár kerekítve lehet 3 milliárd, főleg. ha a 22 milliárd köbméternek is föle lett volna.A kérdés mindössze annyi: mi, vagy mely körülmények okozták a hosszú távú földgáz-szerződésben lekötött minimális mennyiséghez képest, a 22 milliárd köbméter alulvételezést? Nos, az erre adott választ sumákolják el, jobb és bal oldali „kedvenc” politikusaink és kiszolgálóik! Ebben igen nagy közöttük az egyetértés! A továbbiakban az alulvételezés okára keresem a választ!Orbán Viktor a közös sajtótájékoztatón mosolyra húzva száját azt mondta, hogy az orosz-magyar földgázszerződést nem ők (FIDESZ) hozták létre, ezzel is mintegy lerázva a felelősséget magáról! Megnyugtatom a miniszterelnököt! Senkit nem terhel a felelősség a szerződéses mennyiségért, hiszen abban a tolerancia sáv alsó határát a Horn kormány alatt dolgozó szakértők az akkori információik alapján, 1995. –ben, jól állapították meg! A 22 milliárd el nem használt földgáz azért maradt meg, mert az energiaszektor privatizációja után, a nyertes külföldi cégek Mosonmagyaróvár irányából hihetetlen mennyiségben hozták be a nyugat európai földgázt! A mindenkori „magyar” kabinet, ezeknek a külföldi tulajdonba került társaságoknak nem szabott semmiféle határt a nyugati gázimportra! Álljon itt egy táblázat:4.2 FÖLDGÁZ (FIZIKAI) IMPORT–EXPORT-TRANZIT ADATOKNATURAL GAS (PHYSICAL) IMPORT–EXPORT-TRANSIT DATAADATOK Mm3-BENFIGURES IN Mm3ÉVYEARIMPORT(BEREG-DARÓC)TRANZITCÉLÚ ÁTVÉTELTAKEOVER FOR TRANSIT(BEREGDARÓC)IMPORT(MOSON-MAGYARÓVÁR)EXPORT (DRÁVA-SZERDAHELY)EXPORT (CSANÁD PALOTA)EXPORT (KISKUN DOROZSMA)TRANZITCÉLÚ ÁTADÁSDELIVERY FOR TRANSIT(KISKUNDO-ROZSMA)EXPORT(BEREG-DARÓC)19956 452,88987,970,000,000,000,00988,050,0019968 808,092 099,16120,060,000,000,002 099,200,0019976 544,542 137,961 582,630,000,000,002 138,010,0019986 092,931 959,032 530,230,000,000,001 959,080,0019996 276,281 241,672 611,550,000,000,001 241,700,0020006 683,311 281,582 742,900,000,000,001 281,690,0020016 694,651 690,342 547,720,000,000,001 690,480,0020028 059,711 820,462 655,260,000,000,001 820,620,0020039 269,402 044,102 903,260,000,000,002 043,930,0020048 848,362 525,892 821,030,000,000,002 526,780,0020059 112,692 569,682 841,900,000,000,002 570,060,0020068 753,292 386,152 670,490,000,005,412 386,930,0020077 889,892 403,782 606,400,000,0020,942 403,720,0020089 417,872 427,171 985,230,000,0023,182 426,820,0020096 064,231 682,823 570,930,000,0085,691 684,840,0020105 004,671 974,714 630,650,0049,53177,911 973,240,0020113 605,962 194,104 413,6963,82452,7550,032 194,540,0020123 576,442 002,224 596,57296,14490,2349,052 001,780,0020134 381,361 943,053 794,20213,38122,240,001 942,521 126,80A nyugat-európai földgáz, Mosonmagyaróváron keresztül lép be országunk területére, az orosz gáz pedig Beregdarócnál. (Import Beregdaróc, import Mosonmagyaróvár adatok.) A következő táblázat azt mutatja, hogy melyik „magyar” kormány, mennyi földgázt hozott be nyugatról:kormányfőidőszaknyugati gázimport milliárd m3Horn Gyula1994.07.15. - 1998.07.06.1,7Orbán Viktor1998.07.06. – 2002.05.2710,4Medgyessy Péter2002.05.27. – 2004.09.29.8,4Gyurcsány Ferenc2004.09.29. – 2009.04.14.10,1Bajnai Gordon2009.04.14. – 2010.05.29.3,6Orbán Viktor2010.05.29. - hivatalban17,4Ha jól számoltam 1996 és 2013 között a mindenkori „magyar” kormány összesen 51,6 milliárd földgázt hozott be nyugatról, mindezt az orosz-magyar hosszú távú földgázszerződés kötbér kitételének ismeretében! Ez a szám több mint 2,35 szorosa annak a 22 milliárd köbméter gáznak, ami a szerződés maradéktalan teljesítéséhez szükséges lett volna Oroszországból behozni! És akkor még nem is beszéltünk a 2014 és 2015 évek nyugati importjáról! Orbán Viktor egymaga több gázt hozatott be kormányzásai alatt nyugatról, mint a hiányzó 22 milliárd köbméter!Akkor Miniszterelnök úr, szíveskedjen tartózkodni mások okolásától! Ön legalább ugyanannyira bűnös a 20 éves futamidejű gázszerződés kitételinek figyelmen kívül hagyásában, mint elődei! Továbbá ne álltassák a közvéleményt azzal, hogy azért nem teljesítettük a szerződési feltételeket, mert csökkent az ország földgázfelhasználása, mert a táblázatból a vak is látja, az az ürügy: hazugság! Hazugság, mert az összes import és a hazai termelés (hivatkozás 35. oldal) összege a szerződés előtti 1995. évben, amely bázisévnek nevezhető, 10,599 milliárd köbméter volt. 1996. és 2013. között egyetlenegy alkalommal sem csökkent az import és a hazai termelés együttes összege az 1995 évi szint alá!Ez idáig csak a nyugati importról szóltam, és még nem is beszéltem arról, hogy a Beregdarócon belépő földgázmennyiség sem teljes mennyiségben orosz gáz volt, hiszen főleg 2008. –tól kezdődően ugyanezen a vezetéken át érkezett hazánkba ukrán, kazah, és ki tudja még milyen földgáz. A mindenkori „kormányközeli” cégek kötöttek szerződést pl. a „Gázos Julcsa” néven elhíresült Julija Timosenkóval, akit már Kucsma ukrán elnök idejében is földgázcsempészéssel vádoltak, és alaposan vélelmezhető, hogy „Gázos Julcsa” 2007-2010 közötti ukrán miniszterelnöksége idején is folytatta korábbi ez irányú jó szokását! Nem véletlen, hogy nyugat-európai politikusok a későbbiekben is teljes mellszélességgel kiálltak Timosenkó mellett! Mert ugye: megtalálta a zsák a foltját!Én Önt Orbán miniszterelnök úr, és a fenti táblázatomban szereplő valamennyi kormányfőt azzal vádolom, hogy felelőtlenül jártak el a hosszú távú gázszerződés teljesítése ügyében! Önöknek lett volna módja korlátozni a nyugati importot, de nem tették! Feltehetően nem is törődtek vele, mert ugye Önök kormányfők, valamennyien azzal számoltak, hogy a szerződésszegésből származó esetleges kötbért a költségvetésből majd kifizetik!Abból a költségvetésből, amit a dolgozó magyar emberek munkája tart fent, különféle adók formájában, mint pl. személyi jövedelemadó, ÁFA, jövedéki adók, társasági adó, stb.És ezen a vádamon az sem változtat, hogy végül is sikerült elkerülni a kötbér megfizetését! De azt nem Önnek, hanem inkábbPutyin úrnak illő megköszönni!A Továbbiakban néhány kérdést szeretnék feltenni a magyar közélet „tisztelt” szereplőnek.Orbán Viktor miniszterelnök úrtól, mint hivatalban lévő kormányfőtől, kérdezem:
- Mint azt Ön is jól látja, a fenti „Földgáz import – export – tranzit adatok” táblázat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal honlapjáról származik. Kérdezném, hogy a Hivatal és jogelődei, miért nem hangolták össze a nyugati import mennyiségét a hosszú távú szerződésben foglaltakkal, annak érdekében, hogy az esetleg el nem használt orosz földgázért, az országnak ne keljen külföldi valutában majdan kötbért fizetni?
- A nyugatról történő túlzott gázimport kapcsán, Önt ismerve, a válasz az EU –ra történő mutogatással történhetne. Ezért tájékoztatom, hogy már a szerződés megkötése után jóval, 2004. –ben léptünk be az Európai Unióba, tehát egy már megkötött szerződéssel, amit EU tagságunk ideje alatt sem bontottunk fel! Vagyis az EU nem kötelezhetett minket ez ügyben, a liberalizált energiapiaccal kapcsolatos követelmények teljes mértékű betartására! Amennyiben informális csatornákon keresztül valakik a nyugatról származó földgázvásárlást szorgalmazták, mit tettek a mindenkori „magyar” kormányok ennek kivédése érdekében? Felmerül-e korrupció gyanúja?
- Ön szerint a korábbi időszak kormányai azért növelték a nyugati földgázbeszerzést, mert egyfelől érdekeik ezt kívánták, másfelől mert úgy vélték, a meglévő gázszerződés, magyar költségvetésre káros esetleges kihatása, már nem az ő kormányzási idejük alatt következik be? Azaz a felelősséget utódjukra igyekeztek hárítani?
- Véleményem szerint Önökben, a FIDESZ kormányon maradásának bebetonozása után, és a közvélemény kutatások ismeretében, valamikor 2013 –ban tudatosulhatott az, hogy a gázszerződés alulvételezése kapcsán, várhatóan az Önök 2014. –től hivatalba lépő új kormányának kell kifizetni 2015 évben, az oroszok által jogosan felszámolt kötbért! Vélhetően ezért kezdtek, még Janukovics elnök idejében (2013. –ban lásd: táblázat) egy Ukrajna fele történő exportba, amit 2014. –ben már Porosenko elnök hivatalba lépése után is folytattak. Számomra logikus, hogy ezzel az alulvételezett földgáz mennyiségét kívánták csökkenteni. Tehát ez az export is hozzájárult ahhoz, hogy most „csak” 22 milliárd köbméteres alulvételezésről beszélhetünk és nem többről! Mivel Önök tudatában voltak annak, hogy az alulvételezést kötbér „honorálja”, feltételezhetően jelentős árkedvezményt adtak az ukrán félnek, csak hogy vigye a gázt! Most, hogy Putyin eltekintett a kötbértől, kérdezem ez az Ukrajnának szóló kedvezmény így utólag mennyibe került az Ön által szavakban oly annyira becsült magyar embereknek?
- Várhatóan Ön, ha egyáltalán válaszol a feltett kérdéseimre, azt fogja mondani, hogy a nyugati földgázimport, árban kedvezőbb volt az orosz gáznál. Ugyan ezt kissé vitatom, hiszen vélhetően mindkét fél az Ön által is ismert Pⁿ=P₀(0,5*G/G₀+0,5*F/F₀) USD/GJ gázképlettel számolt, de mondjuk, fogadjuk el esetleges érvelését! Abban az esetben, ha a nyugatról érkező földgáz tényleg olcsóbb volt az Oroszországból érkezőnél, akkor miért nem érvényesült a lakossági árakban ez az árkülönbség? Mely cégek, esetleg személyek „nyelték le” a hasznot? Ugyanis minden kormány időről-időre emelte a lakossági földgáz árát! Csak azért, hogy túl messze ne menjek, az Ön 2. kormányzása alatt pl. az alábbi árak voltak érvényesek a „Gázfogyasztás 1. árkategóriában”: 2011.01.01. –től: 2,819 Ft/MJ, 2011.07.01. –től: 2,893 Ft/ MJ, 2012.01.01.- től: 2,968 Ft/MJ. Azaz Önök is egyetlen év alatt, közel 5,3% -al emelték a lakossági földgáz árát! Kérdezem, az áremelésekkel a későbbi „rezsicsökkentést készítették elő”? Így könnyű! Volt miből rezsit csökkenteni! A módszer hasonlít a külföldi tulajdonú áruházlánc „akcióira”: megemeljük az árat, majd az emelt árat akciózzuk. A vevő így is-úgyis annyit fizet, csak közérzete javul! Tudja Miniszterelnök úr, ebben az időszakban végrehajtott földgáz lakossági árának emelése azért is érdekes, mert pont 2010. és 2012 év között volt csúcsra járatva a nyugati gázimport! Ezen időpontok között évente egy milliárd köbméterrel több gáz jött be nyugatról, mint a 2009. januári orosz-ukrán gázvita évében, amikor is 20 napon keresztül nem jött az orosz gáz Beregdaróc felől!
- Miniszterelnök úr! Amennyiben ez az írás internetes felületen megjelenik, biztos vagyok abban, az Önhöz, de legalább közvetlen környezetéhez el fog jutni! Ha feltett kérdéseimre elfogadható választ nem kapok, ugye megengedi nekem, azt feltételezzem, hogy kis Hazánkban is élt, illetve élnek még „Gázos Julcsák”? Csak más név alatt, mint pl.: „Gázos Gyula” (elhunyt), „Gázos Viktor”, „Gázos Péter”, „Gázos Ferenc” és „Gázos Gordon”, majd ismét „Gázos Viktor” zárja a sort!
Következő megjegyzésem, kérdéseim az MSZP, az abból „kiszakadt” DK, PM, és az általam SZDSZ utódpártjának tartott LMP, valamint a liberális médiához szól:Önök „jeles” képviselői az Európai Unióhoz fordultak a sajtón keresztül is, Putyin - Orbán földgáz megállapodás kapcsán, kérve az EU beavatkozását! Ez ügyben még Maros Seftovic energiaügyi EU biztos figyelmét is felhívták arra, hogy Orbán szembemegy az unió energiastratégiai elképzelésével. Ezen túlmenően azt a valótlan állítást is felhozták, hogy Putyin magyarországi tárgyalásának eredményeként új földgáz szerződés aláírására került sor! Felhívom figyelmüket az alábbiakra: Valójában egy 1996 óta érvényben lévő földgáz szállítási szerződés meghosszabbításáról volt szó! Mivel a szerződés jóval az EU csatlakozásunk előtt került aláírásra, sem a szerződés sem annak meghosszabbítása nem tartozik az EU kompetenciájába! Bármely szerződés futamidejének meghosszabbítása kizárólag csak az azt eredetileg aláíró felekre tartozik! Ha valamilyen furcsa oknál fogva ez az unióban nem lenne igaz, és ha az unió megbünteti Magyarországot, akkor kérem, fizessék azt ki Önök! Van miből. Tanácsot is adok: pártjaik és sajtójuk külföldi támogatásából, esetleg a Norvég alapból, vagy személyes jövedelmükből!Kérdezem Önöktől:- Miért akarnak Önök szándékosan kárt okozni az ország költségvetésén keresztül a magyar embereknek?
- Miért állítanak hamis dolgokat (lásd: új szerződés) az Európai Unió felé! A közös sajtótájékoztatón kifejezetten arról volt szó, hogy Magyarország – feltehetően az eredeti szerződés feltételei mellett – kötbérfizetés helyett, levásárolhatja a 22 milliárd köbméter földgázt, miközben dolgoznak egy új, későbbiekben életbe lépő földgázszállítási szerződésen!
- Tulajdonképpen mi az Önök célja?
- Miért gondolják úgy, hogy minél rosszabb nekünk, állampolgároknak, annál jobb Önöknek?
- Kérem, árulják el nekem, hogy ilyen torz, hazug, és a magyar emberekre egyértelműen káros, nyugatot ránk uszító tevékenységük után, ki a búbánat fog Önökre szavazni a legközelebbi alkalomkor, illetve milyen körökből kerül ki mégis, esetleges szavazóbázisuk?
Végül Vona Gábor elnök úrtól kérdeznék:- Ön a 2014 –es országgyűlési választások előtt többször kinyilatkozta, hogy a JOBBIK felkészült a kormányzásra! Ha ez így van, akkor miként lehetséges, hogy a felkészült, jelenleg még ellenzékben lévő JOBBIK energetikai szakértői helyett, ezt az írást, benne a földgázimport elmúlt 20 éves tényleges adataival, nekem, egy „névtelen” kis senkinek, kellett megírnom? Hol van a felkészült szakembergárda?
- Ma Magyarországon bejegyzett pártok közül tényleg a JOBBIK a jobbik? Mert ez jelen esetben nem látható!
- Miként siklottak át Önök egy 2,86 milliárd dollár értékű, amúgy az elmúlt évek során elkerülhető, ez évi potenciális költségvetési kiadása felett szó nélkül, miközben egyértelmű több kormány felelőtlensége?
- Ellenzékben nem Önöknek kellene rámutatni a kormányzat(ok) hibájára?
- Nem gondolják Önök, hogy nem ez lehet az egyetlen hiba, amit az utóbbi évtizedek kabinetjei elkövettek a mi kárunkra?
A megszólítottak esetleges válaszait a magyarmegmaradasert.hu honlapon várom, akár hozzászólás formájában is!
Orbán
Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin elnök közös
sajtónyilatkozata tulajdonképpen rávilágított arra,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése